Toon posts:

Policy terminal server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De active directory die ik heb opgezet waarbij computers en users beiden in een OU zijn ondergebracht.

Binnenkort krijg ik ook te maken met terminal servers.

Klopt het dat ik nu beste 3 OU's maak voor mijn domein t.w Computers, Users en eentje waarin de terminal servers (waarop voorlopig alleen een machinepolicy wordt toepast) komen, of kan ik de huidige opzet toch handhaven.

Bedankt alvast

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

3e OU met daarin de Terminal Servers, voorzien van een policy met loopback processing is de meest gebruikte methode geloof ik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik dus maar 1 OU met daarin zowel de gebruikers als machines.

De zaak helemaal splitsen, gebruikers, machines, en TS-servers is dus de beste optie.

aktnz

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
aktnz, hier op GoT zien we graag terug wat je zelf allemaal al hebt ondernomen om een antwoord te vinden op je vraag. Ook is het nuttig om te weten welke besturingssystemen je allemaal gebruikt (graag in de topictitel voortaan), en wat je al had geprobeerd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:29:
De active directory die ik heb opgezet waarbij computers en users beiden in een OU zijn ondergebracht.

Binnenkort krijg ik ook te maken met terminal servers.

Klopt het dat ik nu beste 3 OU's maak voor mijn domein t.w Computers, Users en eentje waarin de terminal servers (waarop voorlopig alleen een machinepolicy wordt toepast) komen, of kan ik de huidige opzet toch handhaven.

Bedankt alvast
Aktnz,

Ga eens kijken op fora's als www.brainmadden.com/forum www.dabcc.com en natuurlijk www.datacrash.net over terminal servers etc.

Beste OU structuur naar mijn mening is volgende
OU Users
OU Normale Servers
OU Terminal Servers

In de OU Terminal Servers zet je sowieso de machine policies om je terminal server(s) zo te configureren dat men niks tot weinig kan en met Group Policy Loopback mode maak je de user policies aan. Dit houd in dat als men op de terminal servers inlogt men alleen dan de hele restrictive policies over zich heen krijgt gegoten maar niet als men op een andere server werkt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er is geen "beste" OU structuur hoogstens eentje die door 99% van de mensen als algemeen handig/geaccepteerd wordt gezien.

Je kan natuurlijk ook een OU maken voor alle machines met global policies en policy-inheritance en daaronder sub-OU's met het type machine en aanvullende policies.

OU al mijn hardware
subOU thin-clients
subOU fat-clients
subOU terminal servers
subOU cluster servers

Daarbij kan je voor users ook ontieglijk veel onderverdelingen realiseren afhankelijk van je lokatie, subnet, memberships en wat je maar wil

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Dus het onderstaande is in ieder geval niet verkeerd:

OU Algemeen
OU Gebruikers (alleen user-policies)
OU Computers (alleen machine-policies)
OU Terminal - servers

Of maak ik me het hiermee onnodig ingewikkeld.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nope, ziet er ok uit voor jouw situatie :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MAX3400

MAX3400

Wat voor jou overzichtelijk en handig is, moet je zelf implementeren. Bedenk alleen dat je in sommige indelingen meer moet gaan "slepen" met GPO-links dan in andere indeling waar je met inheritance kan werken.

Verwijderd

Topicstarter
het onderstaande is ook mogelijk lijkt me en lijkt me handiger:

Het creeren van een OU (Clients) waarin zowel de computer als userpolicies worden toegepast en waarbij zowel de gebruikers als de machine-objecten aanwezig zijn.

Vervolgens een OU (TS) maken met gebruik van loopback-processing. Als ik het goed begrijp worden dan de user-policies uit de "eerste" OU (in mijn geval Clients) als men op een Terminal Server inlogt.

Of heb ik nu helemaal mis.

Deze opzet zou mij in ieder geval het minste werk kosten........

• MAX3400

MAX3400

Dat zou ik niet doen; moet je constant kijken of policies elkaar niet bijten op user of machine niveau. Je weet wel; de ontkennende policy die je op Enabled had gezet... :|

Hou in ieder geval een scheiding aan tussen hardware en users; de overige (sub)-indeling moet je zelf maar bedenken.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 17-10-2006 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn interpretatie van loopback processing van group-policies is hoop ik wel correct ??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik hoop het...
Loopback processing in een policy toepassen doe je op de OU waar de machines in zitten. Je wil namelijk policies toepassen als iemand op de machines in die OU inlogt. Vrij logische plaats om die policy neer te zetten... Op machine-niveau en kent twee modes: merge en replace.
-Merge pakt ook policies mee die op de user-OU of hoger in de hierarchie gezet zijn voor users.
-Replace zorgt ervoor dat enkel de policies op de machine-OU toegepast worden.

Je wijst de policies voor users toe aan diezelfde machine ou, en dan zou het moeten werken.
Userpolicies die middels loopback processing op een workstation-ou toegepast worden zullen uiteraard niet op de terminal server worden uitgevoerd en vice versa als alles goed is ingesteld.

En welk OS gebruik je nou want zo komen we ook niet verder..

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 19-10-2006 00:58 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1