Instant Messaging op LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik heb op mijn studentenhuis nu een LAN aangelegd waar we met een aantal man een ADSL basic verbinding delen.
Aangezien we niet tegelijk online kunnen zijn vroeg ik me af er een programmaatje is voor een LAN dat vergelijkbare functionaliteit als MSN,ICQ etc. geeft.
Ik wil gewoon simpele textberichten naar een andere PC op het LAN sturen, op zo'n manier dat zij een Pop-up venster krijgen.
Ik ken Winpopup en heb liever iets anders aangezien dit niet rustig in de systemtray wil zitten. Ook is er niet een centrale server.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

gewoon 'net send ipadres bericht' vanaf de command line is niet toereikend?

• Deddiekoel
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Werkt 'Net send' ook met/op Win9x

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
ah, en winpopup is zo leuk.

zeker tijdens de les op school, lekker over leraren roddelen en dat ze dan gaan kijken wat er is geschreven >:)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 31 januari 2001 00:31 schreef Deddiekoel het volgende:
Werkt 'Net send' ook met/op Win9x
Nee, allen bij Windows NT 4 en 5.

Had eerst op de server W2K staan en op de client 98Se, maar netsend lukte niet (vanaf beide kanten niet). Win 98SE kent netsend niet.

Nu heb ik op beide PC's en netsenden maar :):):):):):)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmm... lijkt mij echt het beste om een servertje te zetten die internet shared / routert zodat jullie wel allemaal tegelijk online zijn en zodat jullie gewoon allemaal ICQ kunnen draaien...

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 11:58

Whizzer

Flappie!

Als je Exchange 2000 hebt, kun je zelf een MSN servertje maken...

O, ICQ heeft geloof ik ook een of andere LAN-versie..

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

1 ding begrijp ik niet: waarom zou je niet allemaal ICQ kunnen gebruiken? Gebruik hier ook ICQ in een netwerk met winroute en we kunnen allemaal vrolijk (tegelijkertijd) ICQ-en.

Sacerdote
+zal het wel niet begrijpen :)+

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 14:01
ICQ heeft ook een netwerkversie. Namelijk ICQ Groupware. Op een pc installeer je de server en op de overige pc's instaleer je de clients (zelfde principe als ICQ, maar dan op een LAN). Werkt echt prima.

http://www.icq.com/groupware

• FTL
  • Laatst online: 24-08 20:52

FTL

Ik heb zelf een soort ICQ geschreven (met skins, autoupdate, chat, file x-fer etc) en denk dat dit precies is wat je zoekt, moet deze nog wel asap een keertje op internet zetten... site is er al wel maar is nog niet af www.elmsys.com....

mail ff als je interresse hebt
Futile@dds.nl

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier wordt ook gewerkt aan een kruising tussen WinPopup en ICQ. Dit project is nog ik volle gang, maar een resultaat zal zo snel mogelijk worden geboekt met v1.0.

Screenshot is wat groot om hier te posten, dus ff met een link.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Net send heet winpopup onder win9x en win3.x

Op www.icqteam.com staat ook een normale icq-server, dan heb je geen aparte icq nodig alleen ff aangeven dat ie naar die server moet connecten.

Verwijderd

Wij gebruiken hier RealPopup. Een uitgebreider soort WinPopup. Werkt ook op NT. Verblijft in de tray :
http://www.realpopup.it/matro

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op woensdag 31 januari 2001 09:26 schreef BoBo het volgende:
ICQ heeft ook een netwerkversie. Namelijk ICQ Groupware. Op een pc installeer je de server en op de overige pc's instaleer je de clients (zelfde principe als ICQ, maar dan op een LAN). Werkt echt prima.

http://www.icq.com/groupware
ICQ Groupware zitten een hele zooi bugs in, is ontzettend instabiel, werkt op zich goed, maar is van 1998 ofzo en wordt niet meer doorontwikkeld. Niet erg handig...
Pagina: 1