Toon posts:

S.M.A.R.T. error tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het booten van een Fujitsu-Siemens laptop komt er een melding van een S.M.A.R.T. error, dat er een backup gemaakt moet worden van data en dat er iets "gerestored" moet worden (Zo kreeg ik het te horen over de telefoon). verder staat er Press F1 to resume, maar eenmaal op F1 gedrukt gebeurd er niks.

Nadat ik heb gezocht op google weet ik nu dat het iets is om voortijdig fouten te ontdekken op je hdd, maar hoe kan ik nu die laptop weer booten vanaf de HDD, de data eraf halen, en wat kan ik het beste doen daarna?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 16:34

DaRoot

Some say...

Schijf eruit, en aan andere pc hangen. Dan daarvanaf de data proberen te redden.
Ondertussen nieuwe schijf in de laptop bouwen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mjah HDD idd inbouwen in een PC (met een aansluit setje) of in een USB behuizingkje zetten om hem uit te lezen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ahhh ok bedankt, ik heb een beetje rondgekeken naar hardeschijven. Van Fujitsu-Siemens koop ik er sowieso geen, En ik twijfel tussen IBM (Hitachi) en WD schijven.
Ik heb hier twee laptops met IBM schijven waar ik nooit problemen mee heb gehad, ik vraag me alleen af of ze nog steeds goed zijn nu ze van Hitachi zijn.
Verder WD omdat mijn eigen 3,5" schijf (die ik gebruik als externe) nog steeds draait als een zonnetje terwijl ik er al een aantal jaar mee rondzeul.

Wie heeft ervaring met een van beide en kan een suggestie doen, of kan je een ander merk aanraden?

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Ik zou (IBM) Hitachi kiezen, algemeen gezien (zie reviews) zijn dat toch de snelste 2,5 inch-schijven. Aankomende december draait al twee jaar een 7K60 schijf in mijn laptop. 7200rpm en tegenwoordig nog maar iets van 80 euro voor 60GB. Als je het helemaal goed wilt doen koop je meteen een 100GB :)

Edit: oja...let wel even op wat je koopt ivm ata en sata ;)

[ Voor 23% gewijzigd door objectief2 op 17-10-2006 18:07 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 16:34

DaRoot

Some say...

Hitachi en Seagate zijn IMO het betrouwbaarst voor Desktop pc's, tenminste daar zou ik zelf voor kiezen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Pagina: 1