Martin Sturm schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:15:
[...]
Waarmee je het nut van een GUI als Windows (of X11 of Mac OS X) in 1x tot 0 reduceert.. waarom denk je dat vensters in grote zijn aan te passen? Waarom denk je dat er überhaupt vensters zijn? Om ze standaard fullscreen te maken? Nee dus.
Ik zei ook niet dat ik alles maximaliseer, de lijst van Windows Live Messenger staat gewoon klein windowed op de achtergrond, of niet eens open. Gespreksvensters maximaliseer ik ook niet, evenals WMP. Die spelen ook gewoon windowed. Maar dat ik een groot scherm heb betekent niet dat ik niet mag maximaliseren, ik vind dat - zeker voor IE en Outlook - gewoon fijner werken. Evenals voor Photoshop. Of Photoshop jij ook in een venster met een grootte van een kwart van je scherm?
Je moet voor de grap eens een tijdje Mac OS X gebruiken, daar is bij veel applicaties niet eens een knop om ze fullscreen te maken, omdat het gewoon volledig indruist tegen het idee wat de ontwerpers hadden toen ze een multiwindow gui ontwierpen. Ik heb eigenlijk bijna nooit een applicatie fullscreen draaien, behalve als ik echt veel vensterruimte nodig heb, zoals bij een ontwikkelomgeving of fotobewerkingsprogramma.
Dat is jouw voorkeur, voor surfen enzo verkies ik gewoon fullscreen. En dan is het fijner als de content gecentreerd staat.
Bovendien is er geen een websitedesigner die ontwerpt met hoge resoluties als uitgangspunt, omdat de meerderheid van de gebruikers geen hoge resolutie gebruiken of, indien dat wel het geval is, hun vensters niet maximaliseren

Ik ontwerp voornamelijk fixed layouts, meestal tussen de 900 en 1000 pixels breed. Die centreer ik altijd, en ik design altijd fullscreen. Windowed vind ik helemaal niet prettig, dus waarom zou ik?