[OSX]FTP uploads via de finder

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39
Goed,

Na even rondgezocht te hebben in /76 en Google ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet zomaar mogelijk is om via FTP in combinatie met de Finder bestanden te uploaden.

Makkelijkste oplossing: installeer een FTP client.

Nu hebben we hier een probleem. Veel van onze klanten* willen dus uploaden via de Finder. Zoals gezegd gaat dat niet. Om nu aan hun te vertellen dat ze maar even een FTP client moeten installeren is uiteraard wel een optie, maar erg veel werk.

Nu de hamvraag:
Is er al iets bekend of de FTP upload support in de Finder er aan zit te komen. Of is er hier iemand die een simpele workaround (dus niet: installeer een FTP client) heeft?

* Ga ervan uit dat zo te dom zijn om te sch**ten, dit bedoel ik niet negatief maar dan weet je met wat voor soort klanten ik af en toe te maken heb. Ze zijn er net achter gekomen dat ze via FTP bestanden 'ergens' naartoe kunnen zenden maar hoe dat moet..:? Soms weten ze niet eens of ze wel iets mogen / kunnen installeren.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien met behulp van Automator actions:
http://www.apple.com/downloads/macosx/automator

Daar staat een aantal ftp Automator actions, misschien kun je deze met behulp van Folder Actions koppelen aan een map?

Of een ftp widget? Daar bestaan wel een paar mooie simpele van...

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Volgens mij kan je toch vanuit de Finder via Apple+K verbinden met een server.... en volgens mij werkt dat ook via FTP.

Of mis ik nu iets essentieels?

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

alleen downloaden.. niet uploaden.. (snelle test)

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 23:28
Limitaties van FTP implementatie in Finder:
  • altijd als read-only volume gemount
  • grootte wordt altijd weergegeven als 1GB
  • ... nog wat waarschijnlijk

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

ik heb ook naar zoiets gezocht met mijn eerste macje. Het kan wel, maar alleen met .Mac mounts... (via appeltje K)

en eigenlijk is dat soms best jammer.

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• TeeDee
tonyisgaaf schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:02:
Misschien met behulp van Automator actions:
http://www.apple.com/downloads/macosx/automator

Daar staat een aantal ftp Automator actions, misschien kun je deze met behulp van Folder Actions koppelen aan een map?

Of een ftp widget? Daar bestaan wel een paar mooie simpele van...
Thanks. Die zal ik eens bekijken, en misschien kan ik ze ook wel aanpassen. Op die manier kunnen we ze ter download aanbieden voor onze klant, waarbij gelijk de settings e.d. goed staan.
leon1e schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:01:
Tjah die **** finder kan dat nu eenmaal niet :(, voor onze klanten hebben we een simpele handleiding gemaakt voor het programma Cyberduck dit werkt eigenlijk prima :).
Uhuh, wij hebben ook een handleiding voor CyberDuck. Alleen dat doen we dus bij klanten die wat snuggerder zijn dan de rest.

Weet iemand trouwens de reden van deze limitatie?

[ Voor 28% gewijzigd door TeeDee op 18-10-2006 09:07 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
Tjah die **** finder kan dat nu eenmaal niet :(, voor onze klanten hebben we een simpele handleiding gemaakt voor het programma Cyberduck dit werkt eigenlijk prima :).

Verwijderd

Voor klanten kan je het beste gewoon een handleiding maken voor transmit of cyberduck. Of als ze erg onhandig zijn kun je misschien een heel simpel php script installeren op de webserver (als die er is).

• TeeDee
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:27:
Voor klanten kan je het beste gewoon een handleiding maken voor transmit of cyberduck. Of als ze erg onhandig zijn kun je misschien een heel simpel php script installeren op de webserver (als die er is).
We hebben inderdaad al een webbased upload tool. Klanten hebben nog wel eens de neiging om daar zo tussen de 300 en 1024 Mb aan data heen te sturen. Leuk en aardig, alleen wordt het een beetje zwaar voor de webserver ;)

Er zit niks anders op dan de handleidingen aan te scherpen en door 'freubelen' met de 'echt lompe' klanten.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
Tjah of deze gebruiken: http://www.unlimitedftp.c...p/lite/webdemo/index.html hebben wij ook een tijdje gehad, hiervoor hebben ze alleen een browser en java nodig. Maar over het algemeen snappen ze sneller hoe cyberduck werkt dan dit ding ;).

Hier staat wat meer info (http://discussions.apple....hreadID=287663&tstart=0):

[ Voor 78% gewijzigd door leon1e op 18-10-2006 09:39 . Reden: die quote sloeg nergens op :) ]

• Gert22
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
TeeDee schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:29:
[...]

We hebben inderdaad al een webbased upload tool. Klanten hebben nog wel eens de neiging om daar zo tussen de 300 en 1024 Mb aan data heen te sturen. Leuk en aardig, alleen wordt het een beetje zwaar voor de webserver ;)

Er zit niks anders op dan de handleidingen aan te scherpen en door 'freubelen' met de 'echt lompe' klanten.
Ik gebruik zelf OneButton FTP (http://www.macupdate.com/info.php/id/17532). Doodsimpel programmaatje, zolang je niet teveel met FTP wilt doen. Uploaden en downloaden gaat prima en ik dacht dat je ook nog wat dingen kan doen als foldertjes aanmaken of verwijderen op de server. rechten aanpassen gaat dan jammer genoeg weer niet.

En de handleiding? Mijn ervaring is dat veel plaatjes wonderen doen. En als je ze het dan de eerste keer aan de hand van de handleiding voordoet, komen ze er vaak later met de handleiding zelf wel uit. Kost in eerste instantie meer tijd en moeite maar kan een hoop ellende voorkomen.

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

En voor mensen die het zich afvragen, ik draai hier zelf sinds het WWDC ook Mac OSX Leopard en daar heeft de finder dezelfde limitaties, echt best dom, je geeft wel gewoon je user credentials dus zou je denken dat je ook de rechten erbij krijgt maar nee...
Pagina: 1