DHCP probleem wireless router sitecom

Pagina: 1
Acties:

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-03 20:11
Beste Tweakers,

ik heb een raar probleem met mijn sitecom router, het volgende probleem doet zich soms voor.

De laptop zet ik aan, hij zoekt naar verbinding en deze vind hij, en ik wacht netjes af totdat het monitortje (rechst onderin) stopt met zoeken naar ip. Alleen na 5 a 10 sec disconnect hij weer en begint hij weer opnieuw te zoeken naar een ip.

Ik krijg met mijn pc dan nog wel een ip en kan ook gewoon internetten.

Ik heb 2 laptop's en bij beide krijg ik dan geen ip meer. Als ik weer een ip wil krijgen moet ik de stroom van de router afhalen en weer aanzetten.

ps. Dit probleem komt meestal voor als er 2 laptops tegelijk zich hebben aangemeld op de router (dus dat er 2 op internet zitten) Na een reboot op de laptop krijg ik bovenstaand probleem.

Ik heb 2 screenshots gemaakt met de instellingen in de router, ik hoop dat jullie me kunnen verhelpen van dit probleem.

screenshots
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/6679/advancedsettingsru3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/5065/securitysettingskc7.jpg

||

• stefanmarchal
niemand een antwoord voor mij?

||

Verwijderd

Voor de duidelijkheid:

Wat zit er allemaal met een kabel aan je router vast en wat via Wifi?

• stefanmarchal
Ik heb de volgende configuratie in de meterkast hangen.

modem/router_etech=sitecom router (sitecom router deelt ip's uit)
ps ik heb in de router ingesteld dat de sitecom dmz is. Dus die beheerd alle beveiliging.
wifi_sitecomrouter=zitten 3 pc's aanvast + 2 laptop's en af en toe me eigen pc om te kijken of alles naar behoren werkt(draadloos).
Onderstaand zijn de wan settings van de sitecom.

-------------------------------------------------
internet tablad
Subnet Mask : 255.255.0.0
Default Gateway : 192.168.1.254
MAC address : 00:0C:F6:1E:86:C1
Primary DNS : 62.58.50.5
Secundary DNS : 62.58.50.6
------------------------------------------------

Ik hoop dat meer mensen me kunnen helpen, want ik kreeg het probleem vanochtend weer op de laptop. Nu was het alleen zo dat het tijdens het internetten gebeurde :(

Wie kan me helpen O-)

[ Voor 3% gewijzigd door stefanmarchal op 18-10-2006 16:29 ]

||

• stefanmarchal
Heeft echt niemand een oplossing voor me, begin er namelijk aardig gek van te worden. |:(

||

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-03 20:54

Edgarz

Tweako-active since1986

Probeer eerst eens zonder wifi beveiliging of je goed kunt connecten. Gaat dat wel goed, dan weet je dat je probleem in de WPA key zit. Zo kun je rustigg deduceren wat het probleem is.

Trouwens, normaliter wordt als subnet 255.255.255.0 gebruikt. Reden waarom jij 255.255.0.0. gebruikt? Lijkt mij dat je niet met verschillende subnetten werkt. Hier wel een zeer begrijpelijk overzicht over subnetten: http://www.zyxel.nl/support/a001.php?toon=subnet

[ Voor 13% gewijzigd door Edgarz op 19-10-2006 12:49 ]

• stefanmarchal
Edgarz schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:45:
Probeer eerst eens zonder wifi beveiliging of je goed kunt connecten. Gaat dat wel goed, dan weet je dat je probleem in de WPA key zit. Zo kun je rustigg deduceren wat het probleem is.

Trouwens, normaliter wordt als subnet 255.255.255.0 gebruikt. Reden waarom jij 255.255.0.0. gebruikt? Lijkt mij dat je niet met verschillende subnetten werkt. Hier wel een zeer begrijpelijk overzicht over subnetten: http://www.zyxel.nl/support/a001.php?toon=subnet
Ik zal dat vandaag eens proberen dan, zet ik wel mac beveiliging aan.

Ik heb een modem/router die op 192.168.1.*** werkt, en me sitecom werkt met ip adressen 192.168.0.*** ik kan me herinneren dat ik zo wel verbinding kreeg en op de andere manier niet, maar dit weet ik zo 123 niet meer.

||

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-03 20:54

Edgarz

Tweako-active since1986

Je kunt wel even een halfuurtje zonder beveiliging. Misschien dat er iemand op je signaal meesurft, maar dat is niet erg. Zorg dan wel dat je de setup van je routers beveiligt met een wachtwoord, dan kan een meelifter in zo'n korte tijd weinig tot niets aanrichten. Als je de PC's/routers bedrijfsmatig gebruikt zou ik de MAC-beveiliging zeker handhaven.

Als je modemrouter op 192.168.0.x staat, moet je Sitecom inderdaad op 192.168.1.x staan.

Als op je modemrouter per ongeluk DHCP nog aanstaat en op Sitecom ook, kan dat ook tot problemen leiden. Geef de Sitecom vanuit de modemrouter een statisch (vast) IP zonder DHCP.

[ Voor 7% gewijzigd door Edgarz op 19-10-2006 16:51 ]

Pagina: 1