Toon posts:

Wireless router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Even de situatie schetsen: een gang van 70 meter lang. 20 kamers in de gang gescheiden door een houten wand. Ik heb nu dus een draadloze router, accespoint nodig om een server te kunnen opstarten voor bv. Call of Duty voor ongeveer 8 a 12 gebruikers. Ik heb dus een oplossing nodig met een ver bereik en support voor grote data transmissie. Ik heb al wat zitten kijken en de enige router die specefiek voor het gamen goed scoort was de DGL-4300 Wireless 108G. Helaas is de router redelijk duur en wil ik dus ook met zekerheid weten dat alles zal werken. Ondersteunen de gemiddelde centrino laptops deze router? Misschien heeft iemand een goede ervaring met routers die signalen door hout kunnen verspreiden?

Mvg,
Tommy

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat dacht je van een Belkin Pre-N router in het midden van de ruimte. Dat ding heeft echt een geweldig bereik en moet je wel 35m de ene en 35m de andere kant op kunnen. Wij hadden zo'n ding op het werk hangen en als ik met mijn notebookje naar buiten liep dan had ik nog gewoon 100% bereik en kon gewoon sat-TV streamen naar dat ding toe.
Ze zijn wel aan de prijs (rond de 120 euro ofzo) maar ze werken prima.

Verwijderd

wat dacht je dat deze koste dan DGL-4300 Wireless 108G?? ook dik 120 euro, de specificaties zijn alleen anders. Maar ben geen fan van D-Link, ik zou dan toch een belkin router opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
heb je een speciale kaart nodig om te kunnen verbinden met een mimo of G+ router?
ik heb een Intel® PRO/Wireless LAN 2200BG op mijn laptop, zou dat lukken?

ik ben momenteel aan het twijfelen tussen volgende producten;

NETGEAR Router WiFi 108 Mb MIMO WPN824 Firewall / switch / 7 5 dBi antennes geïntegreerd
D-LINK Router WiFi 108 Mb MIMO DI-634M
D-LINK Router WiFi 108 Mb GamerLounge DGL-4300 / Switch Gigabit Special Gaming

mijn doeleind is een spel zoals call of duty te kunnen spelen met 12 spelers allemaal laptops met een Intel® PRO/Wireless LAN 2200BG of een gelijkaardige kaart op een afstand van ongeveer 0 a 40 meter van de router zonder haperingen of bijna geen.

mijn budget: max 150 euro

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 12:47 ]