Ik ben een tooltje aan het schrijven die een macro in Excel aanroept, door met tabjes en pijltjes door de menubalk heen te lopen. (ik weet het, omslachtig, maar op de macro zelf zit een password. Dit is een plugin van de leverancier). Via de menubalk start ik dan een database export tooltje, waarmee data uit een database wordt getrokken en op het excel sheet wordt geexporteerd. Vervolgens sla ik dit bestand op en sluit het werkboek. En gaat in een nieuw werkboek verder met de volgende export
Tot zover de functionaliteit.
Ik heb het tooltje dus geschreven in VB6 (geen VBA) en maakt gebruik van een config.txt bestand om eenvoudig alle handelingen aan te kunnen sturen. Op mijn dev systeem werkt het tooltje goed, echter, de exe die ik op een ander systeem wil draaien gaat heel ver goed, maar bij het opslaan gaat het fout.
Eerst even de systemen:
Mijn systeem:
Dell laptop
Win XP Prof
Office 2003
Ander systeem:
Dell Dimension
Win 2000 Server (standaard) op virtuele machine
Office 2000
VB op het andere systeem geinstalleerd en aan het debuggen. Eerst wilde hij LCase zelfs niet herkennen, na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de API van Ms Office 11.0 dwars lag. Deze eruit gegooit en api van MS office 9.0 en Excel 9.0 geladen. Toen kon ie ineens weer opslaan! Hulde!
Maar.... hoe zorg ik nu dat het tooltje op beide systemen werkt, zonder dat ik twee exe's uit moet poepen.
Moet ik dan gaan stoeien met declare? en #if , #else enzo, hier ben ik totaal niet mee bekend.
Iemand die mijn neus in de goede richting kan zetten? Google en msnd leveren ook niet echt veel relevants op, evanals GoT.
Mijn dank is groot
Tot zover de functionaliteit.
Ik heb het tooltje dus geschreven in VB6 (geen VBA) en maakt gebruik van een config.txt bestand om eenvoudig alle handelingen aan te kunnen sturen. Op mijn dev systeem werkt het tooltje goed, echter, de exe die ik op een ander systeem wil draaien gaat heel ver goed, maar bij het opslaan gaat het fout.
Eerst even de systemen:
Mijn systeem:
Dell laptop
Win XP Prof
Office 2003
Ander systeem:
Dell Dimension
Win 2000 Server (standaard) op virtuele machine
Office 2000
VB op het andere systeem geinstalleerd en aan het debuggen. Eerst wilde hij LCase zelfs niet herkennen, na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de API van Ms Office 11.0 dwars lag. Deze eruit gegooit en api van MS office 9.0 en Excel 9.0 geladen. Toen kon ie ineens weer opslaan! Hulde!
Maar.... hoe zorg ik nu dat het tooltje op beide systemen werkt, zonder dat ik twee exe's uit moet poepen.
Moet ik dan gaan stoeien met declare? en #if , #else enzo, hier ben ik totaal niet mee bekend.
Iemand die mijn neus in de goede richting kan zetten? Google en msnd leveren ook niet echt veel relevants op, evanals GoT.
Mijn dank is groot
"Chaos kan niet uit de hand lopen"