Toon posts:

Array weergeven op scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren ik weet het voor jullie is dit een simpele vraag, maar ik ben net begonnen met php en ik vind het behoorlijk lastig. Ik zit met het volgende probleem:

Dit is de code

<?php

$Artikelen = array();
$Artikelen[0] = array ('Artikelcode' => '13852', 'Naam' => 'AMD Athlon 4200', 'Categorie' => 'Processor', 'Omschrijving' => 'Robuuste AMD-processor met hoge rekenkracht', 'Prijs' => '249.00');
$Artikelen[1] = array ('Artikelcode' => '13853', 'Naam' => 'AMD Sempron 2800', 'Categorie' => 'Processor', 'Omschrijving' => 'Sempron Processor, voorzien van 2,8ghz', 'Prijs' => '289.00');
$Artikelen[2] = array ('Artikelcode' => '13854', 'Naam' => 'Intel Xeon', 'Categorie' => 'Processor', 'Omschrijving' => 'Stevige processor van Intel', 'Prijs' => '349.00');
$Artikelen[3] = array ('Artikelcode' => '13855', 'Naam' => 'Intel Core 2 duo', 'Categorie' => 'Processor', 'Omschrijving' => 'Core duo processor voor optimale prestaties', 'Prijs' => '599.00');
$Artikelen[4] = array ('Artikelcode' => '14654', 'Naam' => 'Logitech UltraX', 'Categorie' => 'Muis', 'Omschrijving' => 'Basic muis met hoge precisie', 'Prijs' => '19.00');
$Artikelen[5] = array ('Artikelcode' => '14655', 'Naam' => 'Logitech V100', 'Categorie' => 'Muis', 'Omschrijving' => 'Ideale muis voor gebruikers van een notebook', 'Prijs' => '19.00');
$Artikelen[6] = array ('Artikelcode' => '15897', 'Naam' => 'Qtek HTC 9100 UK', 'Categorie' => 'PDA', 'Omschrijving' => 'Deze pda is klein, compact en krachtig', 'Prijs' => '539.00');
$Artikelen[7] = array ('Artikelcode' => '15898', 'Naam' => 'HP iPAQ hx2790', 'Categorie' => 'PDA', 'Omschrijving' => 'PDA met arsenaal aan verbindingsmogelijkheden', 'Prijs' => '389.00');
$Artikelen[8] = array ('Artikelcode' => '15899', 'Naam' => 'Mio P550', 'Categorie' => 'PDA', 'Omschrijving' => 'De Mio P550 is gemaakt om te navigeren', 'Prijs' => '333.00');
$Artikelen[9] = array ('Artikelcode' => '17010', 'Naam' => 'Samsung 24 inch TFT', 'Categorie' => 'TFT', 'Omschrijving' => 'Elegante verschijning, voortreffelijke prestaties', 'Prijs' => '1249.00');

?>

Wat ik wil is het volgende:

Van elk artikel wil ik de Artikelcode, Naam, Categorie, Omschrijving, Prijs achter elkaar op het scherm weergeven.

vb. Artikelen[0]

13852 AMD Athlon 4200 Processor, Robuuste AMD-processor met hoge rekenkracht 249.00

Als ik echo $Artikelen[0]['Naam']; doe dan laat ie netjes de naam AMD Athlon 4200 zien, maar hoe moet ik de rest erachter zetten? Als ik echo $Artikelen[0]['Naam']['Categorie']; doe dan geeft ie een foutmelding.

Verwijderd

PHP:
1
2
3
4
5
foreach($artikelen as $artikel) {
echo $artikel['Artikelcode'];
echo $artikel['Naam'];
// und so weiter
}

nu alleen nog even in een mooi jasje!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:37
$bla[0]['bliep'] + ' ' + $bla[0]['melp']

Dit is eigenlijk best basic, en ook al ben je pas sedert vandaag begonnen met PHP, dan nog is dit toch iets dat je makkelijk in de manual moet kunnen terugvinden. Als je even nadenkt (of leest) hoe arrays precies werken, dan is het best logisch dat de manier die jij probeert, niet werkt. :)

Hoedanook, dit topic gaat dicht. Met een beetje manual-werk, kom je wel uit dit probleem.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.