[XP SP2 PRO NL] Welkomscherm: kan geen wachtwoord invoeren

Pagina: 1
Acties:

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Xp pro nl met alle patches. Er zijn twee gebruikers; een beperkte gebruiker zonder wachtwoord die automatisch wordt ingelogd en de admin account die beveiligd met een wachtwoord en zichtbaar op het welkomscherm is.
Wanneer ik op het welkomscherm op administrator klik komt het soms voor dat de witte balk om het wachtwoord in te voeren wel verschijnt maar geen invoer accepteert: er gebeurt niks wanneer je tikt! Ook is er geen cursor zichtbaar. Na twee keer ctrl-alt-del kan via de klassieke login wel gewoon aangemeld worden.
Ik heb hier niks over kunnen vinden...

Edit: afwezigheid cursor

[ Voor 5% gewijzigd door schnitzelcore op 17-10-2006 16:26 ]

Windows is exiting. Is this OK?

• schnitzelcore
*schopje*

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15
Druk 2x op ctrl-alt-delete, dan kom je in het "geavanceerde" inlogscherm. Probeer daar in te loggen.

Vervolgens kan je het beste het volgende doen:
start > uitvoeren > "sfc /scannow", dit controlleerd al je systeembestanden en vraagt om de cd-rom als er iets niet klopt.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57
nijn-01 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 04:00:
Druk 2x op ctrl-alt-delete, dan kom je in het "geavanceerde" inlogscherm. Probeer daar in te loggen.
Erm, heb je uberhaupt wel gelezen wat hij geschreven heeft?
Dat van 2x ctrl-alt-del doel ik op..

Systeem Specs

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15
nijn-01 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 04:00:
Druk 2x op ctrl-alt-delete, dan kom je in het "geavanceerde" inlogscherm.

Vervolgens kan je het beste het volgende doen:
start > uitvoeren > "sfc /scannow", dit controlleerd al je systeembestanden en vraagt om de cd-rom als er iets niet klopt.
Ik geloof dat ik meer in mijn bericht had staan? Als je niets hebt toe te voegen, waarom dan posten...

• schnitzelcore
Bedankt voor de reacties. Ik zag vlak na mijn schopje dat er een topic met een semi-vergelijkbaar probleem is, alleen is er daar sprake van een virusinfectie. Honderd procent zekerheid is altijd moeilijk, maar volgens mij is mijn systeem wat dat betreft schoon. Alle processen die draaien zijn bekend, alles wat volgens autoruns (van sysinternals) wordt gestart is kosher. Ik heb ook rootkit revealer gedraaid, dacht nl zelf aan een keylogger met een bugje. Ik werk alleen als admin wanneer ik onderhoud pleeg, de xp2 firewall is actief, dodgy exes worden behalve gescand eerst in een sandbox gedraaid.
Ik heb het probleem nu op twee systemen gezien, de een is een fresh install de andere draait al wat langer. Ik ben een beetje huiverig om sfc te proberen, omdat beide systemen met een geslipstreamde sp2 zijn geinstalleerd en ik slechte ervaren heb met 'sfc /scannow' icm zulke systemen. Met name heb ik meegemaakt dat sfc de installatiedisk dan niet herkent en eeuwig om de installatiemedia blijft vragen (ook na aanpassingen in het register wat betreft het pad etc). Wel heb ik sigverif de systeembestanden laten controleren, hierbij zijn geen problemen geconstateerd.
Bij google groups heb iemand met hetzelfde probleem gevonden, klik hier. Hier stelt iemand dat het probleem aan een recente update zou liggen. Heeft iemand anders hier dit probleem ook sinds de laatste ronde met updates? Toevallig ook office 2003 geinstalleerd (ik denk aan de ondersteuning voor geavanceerde invoer die office toevoegt)?
Als laatste nog even melden dat het probleem nooit optreedt als ik direct aan- en afmeld. Maar bijna altijd als ik aanmeld, een tekst document creeer (met inhoud, dus invoer van het toetsenbord) en weer afmeld.

• schnitzelcore
*ok, laatste poging*

Verwijderd

Je klikt dus met je muis op de witte balk zelf? Overigens kun je ook in het welkomstscherm met pijltjes toets naar beneden je user kiezen, de cursor verschijnt dan ook direct in het witte balkje. En ook de tab-toets al geprobeerd?
Pagina: 1