Systeem heb ik sinds december 2002, tussendoor wel wat geüpgrade, maar cpu en mobo zijn nog hetzelfde.
- MSI K4V
- AMD XP2000+
- 2x 256 + 1x 512MB 266Mhz (Valueram)
- GeForce Ti4200
- 500W stille voeding
- 2 Arctic Cooling casefan + CPU-fan
- 200GB Maxtor in Zalmann passive koeler
Systeem draait in de huidige config al ruim een jaar stabiel, wordt ook alleen door mij gebruikt. Gisteravond was ik al een paar uur bezig, toen ik het systeem ff nieuw opstartte. Sindsdien kom ik niet meer verder na het initialiseren van de IDE-devices. Ook de BIOS kom ik niet in, al wordt er wel geregistreerd dat ik op 'delete' geduwd heb.
Wat heb ik gedaan:
- pc open gemaakt en goed stofvrij gemaakt (je weet maar nooit)
- alle IDE-devices losgekoppeld (geen verschil, ja, ze worden niet gevonden)
- BIOS gereset (is wel gebeurd, maar kan er nog niet in)
- op de videokaart na alles verwijderd (geen verschil)
- de voeding geaard aan de radiator (geen verschil)
Maar tot nog toe geen resultaat. Wat mij vooral dwars zit is dat ik niks veranderd/aangepast/etc heb, en ook het ontbreken van een eventuele foutmelding helpt me niks verder.
Iemand misschien suggesties?
- MSI K4V
- AMD XP2000+
- 2x 256 + 1x 512MB 266Mhz (Valueram)
- GeForce Ti4200
- 500W stille voeding
- 2 Arctic Cooling casefan + CPU-fan
- 200GB Maxtor in Zalmann passive koeler
Systeem draait in de huidige config al ruim een jaar stabiel, wordt ook alleen door mij gebruikt. Gisteravond was ik al een paar uur bezig, toen ik het systeem ff nieuw opstartte. Sindsdien kom ik niet meer verder na het initialiseren van de IDE-devices. Ook de BIOS kom ik niet in, al wordt er wel geregistreerd dat ik op 'delete' geduwd heb.
Wat heb ik gedaan:
- pc open gemaakt en goed stofvrij gemaakt (je weet maar nooit)
- alle IDE-devices losgekoppeld (geen verschil, ja, ze worden niet gevonden)
- BIOS gereset (is wel gebeurd, maar kan er nog niet in)
- op de videokaart na alles verwijderd (geen verschil)
- de voeding geaard aan de radiator (geen verschil)
Maar tot nog toe geen resultaat. Wat mij vooral dwars zit is dat ik niks veranderd/aangepast/etc heb, en ook het ontbreken van een eventuele foutmelding helpt me niks verder.
Iemand misschien suggesties?
[ Voor 10% gewijzigd door MartijnGizmo op 17-10-2006 16:25 ]