Hallo Medetweakers,
Ik zit met een klein dillema.
Op de locatie waar ons bedrijf zit is de hoogste snelheid DSL verkrijgbaar 1Mbit
Andere manieren om internet te krijgen (glas/coax/whatever) zijn niet leverbaar.
Nu is er een provider geweest welke met KPN heeft gepraat en nu zijn ze tot de volgende conclussie gekomen.
KPN is bereid een glaskabel te trekken onder een aantal voorwaarden
1. voldoende deelnemers
2. langdurige contracten
punt 1 is OK, maar bij punt 2 zit het probleem dus.
Ik heb 2 opties
optie 1 = 5-jarig contract. De eenmalige investering is dan € 1800,00
optie 2 = 3 jarig contract. De eenmalige investering is dan € 6800,00
Nu zijn 3 tot 5 jarige contracten aardig lang in internetwereld, maar het vervelende is dat we geen keus hebben.
Elke andere partij vertikt het om een kabeltje te trekken, en wij hebben gewoon meer nodig dan 1Mbit.
In de contracten wordt wel een onderdeel opgenomen dat als de gemiddelde prijs markt conform daalt, dat na 2 jaar de maandelijkse kosten dan ook dalen.
wat is jullie advies hierin? gewoon 5 jaar afsluiten, of toch 3 jaar ?
Ik zit met een klein dillema.
Op de locatie waar ons bedrijf zit is de hoogste snelheid DSL verkrijgbaar 1Mbit
Andere manieren om internet te krijgen (glas/coax/whatever) zijn niet leverbaar.
Nu is er een provider geweest welke met KPN heeft gepraat en nu zijn ze tot de volgende conclussie gekomen.
KPN is bereid een glaskabel te trekken onder een aantal voorwaarden
1. voldoende deelnemers
2. langdurige contracten
punt 1 is OK, maar bij punt 2 zit het probleem dus.
Ik heb 2 opties
optie 1 = 5-jarig contract. De eenmalige investering is dan € 1800,00
optie 2 = 3 jarig contract. De eenmalige investering is dan € 6800,00
Nu zijn 3 tot 5 jarige contracten aardig lang in internetwereld, maar het vervelende is dat we geen keus hebben.
Elke andere partij vertikt het om een kabeltje te trekken, en wij hebben gewoon meer nodig dan 1Mbit.
In de contracten wordt wel een onderdeel opgenomen dat als de gemiddelde prijs markt conform daalt, dat na 2 jaar de maandelijkse kosten dan ook dalen.
wat is jullie advies hierin? gewoon 5 jaar afsluiten, of toch 3 jaar ?