[Beeldscherm] Dell 1707FP piept wanneer hij uit staat.

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe TFT-monitor. Het is een Dell 1707FP (Ultrascharp). Echter deze piept/fluit heel zachtjes als hij uit staat. Het is echter wel hoorbij tot zo'n 50 cm, mits het stil is. Het geluid komt mogelijk van de achterkant vandaan. Ik heb hem aangesloten op DVI-kabel. Heb echter nog niet geprobeerd het aan de VGA-kabel te zetten maar dat maakt volgens mij niets uit. Heb hem onderhand al geprobeerd met een VGA-kabel en dat maakt (zoals ik dacht) geen verschil. Echter als ik de stroom-kabel erafhaal is het piepen weg. Maar om elke keer als de monitor uit staat ook de stroomkabel eruit te trekken vind ik nu ook weer niet prettig.

Nog wat info:
Als ik hem trouwens weer aan doe (en/of PC aan) is er niets aan de hand en werkt hij perfect.
Wat ik "uit" bedoel = PC is uit en scherm is ook uit (=ledje brand dus niet meer).
Mijn scherm heeft geen spekaers.

Ik heb wat gesearched op GoT en vond het volgende:
eerste link
tweede link

Mijn probleem lijkt het meest op de "tweede link".

Dit heb ik o.a. gelezen in dat topic:
raymonvdm schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:22:
Waarschijnlijk zijn het de spoelen van je voeding ( zit denk ik ingebouwd in je tft ) die gaan trillen omdat er bijna geen spanning gebruikt wordt...

In iedergeval ff contact opnemen met BenQ als je je er aan blijft storen want zonder de garantie te beeindigen kan je er niks aan doen.
En de voeding is ook bij mij ingebouwd. Is dit dan het probleem?

Dan moet ik contact opnemen met Dell en een andere monitor eisen? Echter dan ben ik zeker een tijdje m'n monitor kwijt... Ook moet ik het allemaal zelf opsturen (=kosten) enzo...

Help mij alstublieft.

Edit: 5-11-2006
Even nog een 'nuttige kick' met een vraag. (leek me beter dan een nieuw topic te starten...)

Heb "bedacht" om gewoon de monitor "aan" (= standby = oranje ledje) te laten als mijn PC uit is. Maar dan heb ik dus 's avonds last van het orange, standby ledje... Dus heb ik er een papiertje dubbelgevouwen ervoor hangen.
Mijn vraag:
- Het gaat tot nu toe goed, maar wilde toch zeker weten of het heel slecht is voor mijn monitor om hem gewoon stanby te laten. Heb hem namelijk dus eigenlijk 24/7 aan of standby... Verbruikt hij bijv. nog veel stroom, in standby. Of is het voor een andere reden slecht? (Antwoord leekt me "Nee" maar wil het even zeker weten...)

[ Voor 17% gewijzigd door Regeneration op 05-11-2006 18:01 ]

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb een gelijkaardig probleem met mijn gewone pc voeding. Als mijn PC uitstaat maar de netspanning nog op staat dan piept hij een hele hoge zachte toon. Ik heb ergens op tweakers gelezen dat je het kunt oplossen door een aantal transistors of transformers in te smeren met vet of zo. Maar daar zul je wel niet aan kunnen. Ik zet iedere avond gewoon de netspanning van mijn pc uit . Is ook veiliger mocht het s'nachts ooit de bliksem inslaan. Je weet maar nooit.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Regeneration
  • Niet online
Kain_niaK schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:11:
Ik heb een gelijkaardig probleem met mijn gewone pc voeding. Als mijn PC uitstaat maar de netspanning nog op staat dan piept hij een hele hoge zachte toon. Ik heb ergens op tweakers gelezen dat je het kunt oplossen door een aantal transistors of transformers in te smeren met vet of zo. Maar daar zul je wel niet aan kunnen. Ik zet iedere avond gewoon de netspanning van mijn pc uit . Is ook veiliger mocht het s'nachts ooit de bliksem inslaan. Je weet maar nooit.
Dat klopt. Ik weet namelijk ook niet zo veel van computers...
Ik heb zojuist ook met een VGA-kabel aangesloten maar geen resultaat. (Zoals ik dacht...) Misschien moet ik (ook) maar gewoon elke keer mijn PC of alleen mijn monitor uit het stroomcontact halen. Want om hem nu terug te sturen heb ik ook geen zin in. Plus het feit dat er een kans bestaat dat ik er nog iets ergers er voor terugkrijg. :o ;)

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12 18:21
Gebruik een stekkerdoos met schakelaar, dan hoef je niet telkens de stekker eruit te trekken ;)

• Regeneration
  • Niet online
Even nog een 'nuttige kick' met een vraag. (leek me beter dan een nieuw topic te starten...)

Heb "bedacht" om gewoon de monitor "aan" (= standby = oranje ledje) te laten als mijn PC uit is. Maar dan heb ik dus 's avonds last van het orange, standby ledje... Dus heb ik er een papiertje dubbelgevouwen ervoor hangen.
Mijn vraag:
- Het gaat tot nu toe goed, maar wilde toch zeker weten of het heel slecht is voor mijn monitor om hem gewoon stanby te laten. Heb hem namelijk dus eigenlijk 24/7 aan of standby... Verbruikt hij bijv. nog veel stroom, in standby. Of is het voor een andere reden slecht? (Antwoord leekt me "Nee" maar wil het even zeker weten...)