Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC in bureaula

Pagina: 1
Acties:
  • 2.230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-11 22:32

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Topicstarter
Beste GoTers,

Ik ben van plan om een nieuw systeem aan te schaffen en ik wil dit systeem verwerken in mijn bureaula. Geen idee of dat raar klinkt maar het leek me wel een gaaf idee. Met mijn buitengewoon goede MS-paint-skills heb ik even een verhelderende illustratie gemaakt zodat jullie weten wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/lol-1.jpg
Dus.

Ik ben een totale leek in de casemoddingscene dus mijn vraag is simpel:
Is dit uberhaupt mogelijk?

De lade is ongeveer 30 tot 40cm lang, 25cm breed en 15 tot 20cm diep. Past dat allemaal wel? Hij is gemaakt van hout met aan de binnen kant een plastic behuizing die ik er eventueel uit kan slopen. Ik kan er dus makkelijk gaten in boren. Ik weet niet precies met hoeveel inlaat-uitlaat fans ik de boel moet koelen. Ik heb al gekozen voor extra fans op mijn CPU en GFXkaart. Ook wil ik er een coldcathode verlichting in doen, schijnt leuk door de zijkant waar ik extra luchtgaten in wil zagen.

Mijn nieuwe systeem zal ongeveer het volgende worden:

Asus Voeding 450W Power Supply 450 Watt , Blue Leds, 20- En 24-pins
Asus Moederbord P5B

Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed 4mb cache
Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper

Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5

Asus VGA GeForce 7900GS 256 MB
Zalman VGA VF900-Cu LED Koper

Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

NEC DV-5800 Zwart 16 X, 48 X, IDE, OEM, Zwart
NEC AD-7170 Bulk, Zwart (brander)

Microsoft Desktop Business Hardware Pack PS/2 & USB, Zwart

TerraTec Aureon 5.1 PCI Retail
Sweex Speakerset 5.1 Home Theater Set 5.1, Zwart

Alvast bedankt voor reacties!

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 05:30

KoudeAardbei

Moderator

moet wel passen denk ik...
je bent dan ook niet de eerste :+

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Koeling zal wel niet optimaal worden. Opzich moet het wel passen als je het goed uitmeet. Gaat wel krap worden! Een P5B is een gewoon ATX bord. Als je je mobo er normaal in wilt hebben zal ie de hele breedte nodig hebben. Ik weet niet of dat past. Nét of nét niet. Als ik door mijn window ff snel meet is mijn ATX mobo ong. 25 cm. Word erg krap dan.

Met diep bedoel je de hoogte denk ik? Dat moet wel willen dan. Alleen de koelers zouden een probleem kunnen vormen maar ik denk het niet.

Dan kun je je drives en PSU voor je mobo doen zoals je hebt getekend. Ik zou alleen de PSU dan naast de drives doen omdat daar dus geen ruimte voor is naast het mobo. Het zou allemaal net moeten willen.

Ik zou gewoon eens goed gaan meten en met wat oudere hardware ff ruw neerleggen om een idee te krijgen.
Succes :)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Houd je er ook rekening mee dat je je pc in principe niet meer kan meenemen?

Ik zou een pc-in-bureaula constructie verwachten voor een server van wat oudere onderdelen, maar wat je hier beschrijft is mooi spul.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
@ Teamikke: Het wordt inderdaad heel krap. Je hebt gelijk met de positie van de PSU, die kan veel beter naast de drivers. Ik zal het thuis eens moeten na-meten. Wat ik me nu trouwens ook bedenk is het volgende: Ik heb 3 laden waarvan de onderste het diepst is (verticaal). Mocht het toch niet passen kan ik de bovenste 2 gebruiken. Ik mep gewoon de bodem van de bovenste la eruit en maak hem aan de middelste la vast, dan heb ik een hele diepe la.

@ Empie: Ik snap je wat je bedoeld maar daar had ik al aan gedacht. Mocht ik mijn PC willen verhuizen (wat niet vaak zal gebeuren) kan ik simpelweg de stekkers los strekken en de lade eruit trekken. Dus helemaal inmobiel is het nu ookalweer niet.

Bedankt voor de supersnelle reacties!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 19:56
Hou ook rekening met de lengte en flexibiliteit van de kabels als je van plan bent de la ook daadwerkelijk open te kunnen doen terwijl de computer nog aan staat.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dat gaat alleen maar om netwerkkabels (kan ook draadloos),stroom en aansluitingen. die zijn vaak toch al te lang. Die binnen zitten maakt verder niks uit.

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Empie schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:02:

Ik zou een pc-in-bureaula constructie verwachten voor een server van wat oudere onderdelen, maar wat je hier beschrijft is mooi spul.
Dat hoeft toch geen probleem te zijn? Als je gewoon je la eruit haalt.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Salvatore.NL
  • Laatst online: 21-11 12:53
Ik weet niet wat voor ladekast je hebt, maar let je ook op dat de lade het gewicht ook moet kunnen dragen.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
dan maar hopen dat je niet je interrieur wilt veranderen. dan zit je wel mooi met een pc die in een tafel zit ingebouwd die niet meer past in je huis :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:28

Exirion

Gadgetfetisjist

Hou je wel rekening met interferentie? Ik zou de lade op z'n minst met aluminium folie bekleden aan de binnenkant, want een PC is gevoelig voor radiosignalen uit de omgeving en kan andersom ook behoorlijk wat straling uitbraken en andere apparatuur of audiospul storen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 07:58
wow dit is echt 'n relaxt idee helaas heeft mijn bureau geen laden anders zou ik er ook over denken om zo'n dergelijke casemod uit te voeren. Lijkt me heel relaxt als je alleen 'n beeldscherm/boxen op je bureau ziet en er 'n PC in je bureaulade hangt.

Ook makkelijk als je ff snel 'n PCI kaartje/ Ram reepje in wil steken !! :D deze hou ik in m'n gedachten mocht dr 'n casemod van komen ga ik 'm zeker volgen :)

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 19:58
Jij hebt pas ECHT 1337 p41ntskillz :D

Houd er wel rekening mee dat als je de lade open trekt dat de kabels meegetrokken worden. Die kun je in een lus achter de lade hangen.

Verwijderd

Éen tip: zorg dat je het geheel goed aard. Ik was dus vergeten om het bureau zélf te aarden, en dat resulteerde in een fijne schok. :X

• miser
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

miser

always learning

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:37:
Éen tip: zorg dat je het geheel goed aard. Ik was dus vergeten om het bureau zélf te aarden, en dat resulteerde in een fijne schok. :X
Dat lijkt mij in dit geval niet zo'n probleem, aangezien het van hout en plastic is.

Het klinkt als een geinig idee. Maar inderdaad wel zonde van de hardware.
Daar bovenop komt nog dat als je kijk naar het plaatje van het moederbord dan zie je dat je tekening niet helemaal klopt en de uitgangen niet aan de achterkant van je bureaula komen te zitten maar de aan zijkant. Dat lijkt mij voor een hoop onwenselijk en minder mooie extra's zorgen.

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 14:19

aerofreak

Steve Jobs

* ga dit in de gaten houden erg mooi concept d:)b

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik zou zeggen: pleur de boel gewoon in een oude tray van een afgetrapte kast.
Monteer dat in de lade van je buro.
Voor de drives zou ik ook de 5.25 en 3.5 bays uit die kast slopen en dat erbij monteren in de lade.
Lekker makkelijk en dan kan je alles ook nog netjes aarden.

Wel zorgen voor goede koeling trouwens. Een lade is aan alle kanten dicht, tenzij je de lade open doet.
Een axiaal ventilator (zoals die je bij de Coolermaster Stacker kast kan krijgen, crossflow fan heetie afaik) voor in monteren en een sleuf er voor om lucht naar binnen te trekken en achterin gewone fans om uit te blazen.

Het enige waar je op moet letten is dat een fullsize ATX plank niet over zijn lengte as niet in de breedte van de lade gaat passen (ATX = 30cm hoog bord, lade is 25cm).
Een MicroATX bord past wel (24cm hoog)
Om ruimte te besparen zou je nog kunnen gaan kijken naar notebook harddisks met convertor stekkers. Scheelt ruimte, energie, warmte en stilte maar het is wel wat trager als een normale harddisk.

Ook de kabellengte werdt al genoemd, dus dat ga ik maar neit uit de doeken doen. Dat is nu wel duidelijk ;)

edit: btw, vette pixel art man ;) :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Zo zeg, wat een reacties! En wat een lof voor mijn uberskills in pixel art ;) Ik heb gister nacht de lade even opgemeten en ik kwam direct tot de conclusie dat de lade vericaal niet diep genoeg was. Oplossing: we gebruiken gewoon 2 lades en maken er 1 geheel van. De binnenkant is trouwens niet van hout maar van de plastic, alleen het frontje van de lade is van hout evenals de kubus vormige omhulsel waar de lade in hangt. Even weer 1 van mijn geweldige illustraties
( [arrogantie] ik wordt er steeds beter in! [/arrogantie] )
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/lol2-1.jpg
De afmetingen zijn nu dus redelijk ruim lijkt me. De verticale diepte is prima, 28cm. De lade is 33cm breed wat ook genoeg moet zijn. En met 70cm horizontale diepte kun je er gemakkelijk een dwerg in opbergen. Ik heb de lades inmiddels aan elkaar vast gemaakt zoals je in het plaatje kunt zien. Van achteren een verstevegingsplaat om de lades aan elkaar te bevestigen. Vooraan 2 ijzeren plaatjes met schroeven in het hout bevestigd.

@Salvatore.nl: Ik denk dat de lade het gewicht makkelijk aan kan omdat het geheel nu in 2 lange rails hangt.

@ Exirion: Interfentie, daar had ik niet aan gedacht. Is het echt nodig om folie te gebruiken om dit tegen te gaan denk je? Ik heb een meter of 3 verderop een radio en een TV staan.

@ Jeebus: Ja een lus van kabels is een goed idee, ik was van plan om alle kabels in een flexibele koker te huizen. Een stukje slang met een behoorlijke diameter ofzo, dat werkt ook netjes af lijkt me.

@Miser: Tsja, ik vind het niet echt zonde om de hardware in een lade te doen. Normaal zit het in een systeemkast en dan zie je er ook niets van. Ik wil de boel straks wel van boven dicht maken met plexiglas zodat je, wanneer je de lade open trekt, toch wat ziet. (blauwe neon lijkt me ook cool)

@MCKaamos: Kijk dat zijn nog eens ideeen! Goed plan, ik denk dat ik inderdaad de tray uit een afgetrapt systeem haal, evenals de bays voor de drivers. Voor de koeling ga ik inderdaad wat sleuven frezen aan de zijkanten van de ladekast. Door deze sleuven is de blauwe neon dan goed zichtbaar en schijnt het onder mijn bureau door. Hoe vet! De lade zelf is al open genoeg. Achterin de lade monteer ik een 2tal fans voor de koeling. In de ladekast komen achterin een heleboel gaatjes zodat de fans genoeg koude lucht aanzuigen en warme lucht kwijt kunnen.

Zo dat was het wel weer. Ik denk dat ik maar eens wat foto's ga maken, ik ben dan misschien wel super uber in pixelart, }:O maar het kost wel mega veel tijd!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ik denk dat het met interferentie wel mee valt. Er zijn zat mensen die hun kast van hout of plexiglas bouwen er nergens last van hebben.
Daarnaast is alles netjes geaard als je een tray en drivecages van een kast gebruikt, dus dan zit je wel goed.

edit:
trouwens, hardware moet voldoen aan allerlei regels, waaronder regels die inhouden dat ze geen straling mogen afgeven.

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 18-10-2006 10:54 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:42
Ik had ook zo iets in gedachten, maar dan voor een budget pc. Of het er ooit van gaat komen is vraag 2 :X

Wat je zou kunnen doen als je ruimte te kort komt in je lade dat je een bordje koopt met zowat alles on board (VGA, netwerk, geluid). Enigste wat dan eigenlijk hoeft te passen is je voeding. Maar goed dit verhaal is niet van toepassing omdat je al hardware hebt.

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Heb wat foto's kunnen maken:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010449.jpg
Goed gereedschap is het halve werk. B-merk dremel op de kop getikt voor 9 euries...

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010450.jpg
Afgetrapte kast gesloopt voor de tray en wat ander ijzer.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010451.jpg
De 2 lades aan elkaar bevestigd.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010452.jpg
Voorkant... genoeg ruimte voor DVD writer en player in de onderste plank.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010453.jpg
De ladekast waar het geheel in moet. Aan de zijkant wil ik straks beluchtingssleuven maken. Daar schijnt dan ook de blauwe gloed van de colds doorheen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010454.jpg
Closeup v/d ladekast. Acherin boor ik een rezem kleine gaatjes voor beluchting.

Moet ik trouwens om toestemming vragen om dit te posten? Het is al een project en de hardware ga ik zeer binnenkort aanschaffen...

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24

Kwastie

Awesomeness

leuk idee! ga het zeker verder volgen, maar krijg je geen problemen met hitte, en stroom toevoor ? en hoe had jij dat in gedachten met je dvdwriter? kun je niet beter een externe kopen? verder leuk bedacht

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Geinig.

Volgens mij krijg je trouwens in de achterkant van je kast een gat voor je voeding. En ik zou aan de linkerkant van het ladeblok een luchtinlaat maken of aan de voorkant in de bodemplaat. Natuurlijk met 2 80*80 Ventilatoren met led verlichting of CCFL.Zo voel je de lucht niet langs je benen stromen als je savonds laat nog f in je boxershort op GoT rondsurft omdat je niet kan slapen. (Of heb ik dat alleen >:) ) De voorkant natuurlijk netjes in takt houden. Eventueel kan je aan de rechterkant van je ladekast een slot maken voor je cd brander. Zo blijft de voorkant mooi stillo :-)

Verder is een ladeblok niet heel anders dan een desktop pckast. Je moet alleen ff wat custom ophang beugels maken voor je aan stukken gezaagde kast :*)

Verder moet je denk i nog wel de onderkant boventste la en de onderkant ondersta la luchtdicht maken zodat de lucht alleen via de intake binnenkomt en via de voeding / extra outtake achterkant naar buiten gaat

[ Voor 12% gewijzigd door raymonvdm op 20-10-2006 15:02 ]

• Pilske
super, het is gewoon al 'n CM aan t worden })

* Pilske bookmarked deze :D

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:20
Kan je niet onderin de la een intake maken? De koelste lucht is dat in principe en kan je met een kleine stille fan doen op 7 volt oid. Hoor je dan niet :).

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Ik ben inderdaad van plan de intake onderin de la te maken en de outled aan de bovenkant omdat de koude lucht daalt en de warme lucht stijgt. Ongeveer zo:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/lol4.jpg
Is 80x80 wel groot genoeg? Ik zat meer aan 120x120 te denken... Maar wat ik nog niet wist is dat je de lade luchtdicht moest maken, ik wou eigenlijk een breede luchtsleuf maken...

Ik wou de DVD brander en speler wel aan de voorkant doen. Misschien kan ik de uitgezaagde stukken als fronttje gebruiken zodat de DVD brander en speler netter zijn weggewerkt. Over afwerking gesproken, ik wil de kast zowiezo dicht maken met plexiglas.

Verwijderd

Ik zou voor 120x120 gaan, stuk stiller en vaak nog meer doorvoer ook.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Mooi bureau.....

Staat hier ook voor m'n neus :P

Succes met je mod!

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 20-10-2006 19:51 ]

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:20
Mja ik zou ook voor 120x120 gaan denk ik, op een lager voltage toch meer doorvoer, en dus stiller!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Met een beetje passen en meten heb ik de tray voor het MB gemonteerd. Het lijkt allemaal redelijk te passen. Moet nu echt de hardware onderdelen gaan bestellen want anders kan ik niet verder. Later ga ik al het metaal nog wit spuiten.

Alvast wat metaalwerk gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010456.jpg

Closeup. Erg netjes ben ik nooit geweest. Functionaliteit gaat voor.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010457.jpg

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Goed idee!

Heb zelf ook een PC in een laatje zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.mrit.nl/hukaco/kimage009.jpg
*klikbaar*

Temperaturen is wel iets waar je op moet letten, dus je outtakes boven/achter niet te klein maken.
Ook op letten dat als je lade in een afgesloten ruimte hangt de warmte daar ook weg kan.

Firmpete on Aerie Peak

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Ziet er cool uit :D
Ik hoop echt voor je dat alles goed gaat lukken, maar aan de plaatjes enzo te zien gaat dat vast goedkomen.
Ik heb bij mijn bureau de laatjes weggegooid zodat mijn pc op die plaats kon staan, maargoed. :P

Ga je de bovenkant van de mod ook nog afsluiten?? Niet dat je straks een open bovenkant hebt. Lijkt mij onhandig mocht je de la open hebben staan en er valt per ongeluk iets in van drank of een ander voorwerp ofzo. Misschien een idee om het dan af te scherm met een plexiplaat die je eenvoudig als een deur open en dicht kan doen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:10
@ Rakkerzero misschien wel handig als je het topic even door leest ;)

btw als je dit gaat lukken word het zeker een mooie mod :o

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
@ Firmpete: Hey lache man! Dat ziet er vet uit! Ik ga het zo helemaal doorlezen, zitten vast handige tips bij :) Met de temperatuur komt het goed. Ik heb net 2 120x120 fans gekocht en ik wil ook een processor temperatuurmeter inbouwen.

@ Rakkerzero: Ja ik ga de bovenkant en zijkant dichtmaken met plexiglas aangezien ik ook blauwe cold-light-dinges wil gaan inbouwen. Dat staat wel vet denk ik. Goed idee om er een klep van te maken, dat ga ik denk ik meenemen in mijn ontwerpje, thx :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Cold Cathode Fluorecent Light aka CCFL ;)
Gaat goed met die mod iig :)

@Firmpete: stoer :) HTPCtje in een la :P

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
McKaamos schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 09:17:
Cold Cathode Fluorecent Light aka CCFL ;)
Gaat goed met die mod iig :)
Ah weer wat geleerd :P

Ben ondertussen druk bezig met de mod. Ik heb de hele tray al redelijk op de plek zitten. Alleen moest ik heb de driver-tray wel weer opnieuw in elkaar moeten lassen aangezien dat ding van ellende uit elkaar viel. En omdat ik niet zo'n held ben met het lasapparaat is ie helemaal zwart geblakert, ff overspuiten dus.

Onlangs heb ik een aantal hardware onderdelen ontvangen. (mb, hdd, voeding, ccfl en de dvd) zodat ik redelijk kan opschieten. Foto's komen nog.

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Even een update. Heb al wat onderdelen binnen dus kon ik verder.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010458.jpg Even de metalen onderdelen zwart gespoten. Met al dat las werk werd het er ook niet mooier op...

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010461.jpg Klaar!

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010464.jpg Hier zit al het metaal werk al in de lade. Ook de voeding heb ik al gemonteerd al weet ik nog niet zeker of ik de voeding daar wel wil hebben. Dat puzzel ik later wel uit.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010466.jpg Hier heb ik de DVD player en writer alvast in de drivertray gemonteerd. Waar nogmaal de floppy komt, zit nu de HD. Het houten frontje staat nog te drogen dus die kom er later op.

Dat was het weer. Het wachten is op de Lian Li thermometer en de GFX kaart (Geforce 7900GTO) als ik deze onderdelen deze week binnen krijg heb ik het spul dit weekend al draaiende. Morgen weer een update denk ik. (paar daagjes vrij :P)

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09 11:46
mooi project :)

offtopic:
Maar zoek ff het verschil op tussen een drive (hardware), en drivers (software) ;)

• Jazzper
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

leuk project
komt wel goed zo te zien

toch nog een aanmerking:
het minder mooie aan het project vind ik persoonlijk het bureau zelf.. reteoud en ugly. Niet dat je een Gispen designbureau moet gaan versleutelen maar je zit nu wel vast aan deze jaren 70 stijl ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Leuk project inderdaad. Ben benieuwd hoe dit geheel gaat worden :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Pilske
super casela-mod ! nou nog waterkoeling op al die onderdelen gooien en je hebt de 1337-ste la van heel Nederland man ! :D

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
mss ondertss toch effe aan de modjes vrgen of het mag, want je idee is ondertss een CiP eh
of is het een LiP (La in Progress)

ik zou niet willen dat dit projectje een slotje krijgt wegens geen toestemming

te schoon, en mmm, ik heb hier ook nog een x-tal lege schuiven die wel gevuld mogen worden... :+

[ Voor 0% gewijzigd door soulrider op 25-10-2006 20:06 . Reden: azerty <>qwerty ]

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Het is inderdaad een oud retro bureau. Maar ja, aangezien ik er nog een tijd mee vooruit moet kan het prima. Heb ondertussen toestemming gevraagd aangezien dit toch wel een project(je) is geworden.

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Ik denk dat ik zo iets ga maken in mijn directie bureau van de Ikea ga maken in die rijlades:) moet zeker wel genoeg ruimte zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/43782_PE139576_S4.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Frogy op 27-10-2006 10:25 ]

• Maarten-NForce
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

ziet er goed uit :9

www.koopeendroom.nl

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

Frogy schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:22:
Ik denk dat ik zo iets ga maken in mijn directie bureau van de Ikea ga maken in die rijlades:) moet zeker wel genoeg ruimte zijn.

[afbeelding]
alles past met gemak in de onderste la gok ik ;)

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Verwijderd

Arnold-D schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:41:
[...]

alles past met gemak in de onderste la gok ik ;)
offtopic: nahh word wel krap hoor :+ /offtopic.

als de dit project af hebt.. zou je dan wat temps willen posten? ik wil misschien hetzelfde gaan doen maar misschien dan met waterkoeling + wat stille fans

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

zou zoiezo Lange lade systeem gebruiken zodat de la in zijn geheel ruim uit de kast komt zodat je er aan de achterkant ook nog kabels in kan pluggen
en een "knik arm" voor je kabels

rackmounted servers hebben dit soort systemen en het is tried and proefen methodes ook die knik-arm is goed voor je kabels netjes weg te werken.
bv
Afbeeldingslocatie: http://www.cis-inc.net/images/Service%20-%20MS3%20Rack%20Mount%20Solution%20(large).jpg

zoek even anders op handleidingen hoe servers in een 19" rack gehangen moeten worden voor het idee

Tja vanalles

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
@ OnnoF2006: Met "temps" bedoel je toch temperatuur he? (ben nog redelijk nieuw in de casemodding wereld zeg maar :P ) Woensdag krijg ik mijn lian li thermometer binnen. Dat ding schijnt 3 themperatuursensoren te hebben. Ik krijg dan tevens mijn laatste onderdeel binnen om mijn computer echt te laten draaien, namelijk de geforce 7900GTO. Ik zal dan in de loop van de tijd wat temps meten en hier posten.

@ vso: Zozeg, dat ziet er echt gaaf uit zo'n knikarm. Daar ga ik even achteraan. Ik heb zelf al geprobeerd om een soort plastic buis te gebruiken om de kabels in weg te werken. Maar wat blijkt: de meeste kabels zijn te kort! Stroomkabel, beeldschermkabel, geluidssnoer en internetUTP is geen probleem. Maar de keyboard en muis kabel zijn wel te kort! Met dichte la kan het net, maar zodra die opengaat trek ik mijn eigen ramplank en muis achter mijn bureau... :S Nu denk je misschien: gebruik dan wireless. Maar daar heb ik slechte ervaringen mee. Elke keer weer die batterijen vervangen, en dan heeft de muis weer geen connectie met de ontvanger... GGRrrr! Doe mij maar liever kabel dus. Dan moet ik ze maar verlengen. Nu maar hopen dat er zulke verlengstukken bestaan.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

voor PS/2 toetsenborden en muizen zijn er gewoon verlengkabels in de omloop ;) heb ze hier ook liggen van 2 meter per stuk.
met USB is het hetzelfde, gewoon verlengdraadje. Desnoods achter je buro een USB Hub ophangen om signaal te boosten, maar het lijkt me sterk dat dat nodig is (tenzij je meteen voor extra poorten wil gaan ;) )

edit:
1.8meter PS/2 verlengkabel:
pricewatch: Digiconnect C-607610 PS/2 Verlengkabel (1,8m)

4.5meter PS/2 verlengkabel:
pricewatch: Digiconnect C-607611 PS/2 Verlengkabel (4,5m)
En die dingen zijn bruikbaar voor zowel muis als toetsenbord. gewoon 2 stuks bestellen.
Uiteinden wel ff labelen he, anders vind je niet meer uit welke nou aan de muis ingang en welke aan de toetsenbord ingang zit ;)

edit2:
Nog goedkoper:
2 meter:
pricewatch: PS/2-kabel Male-Female 2.0M (verlengkabel)

5 meter:
pricewatch: PS/2-kabel Male-Female 5.0M (verlengkabel)

[ Voor 52% gewijzigd door McKaamos op 31-10-2006 14:09 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

FloydRaalte schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:22:
@ vso: Zozeg, dat ziet er echt gaaf uit zo'n knikarm. Daar ga ik even achteraan.
kan je zelf ook maken .. wat je nodig hebt is bij de doe-het-zelf zaak:
4 stukken metaal (ik zou aluminum of stalen U-profiel gebruiken, steviger en vervormt minder snel)
3 scharnieren
+1 scharnier voor een deur (degene waar je de pin in het midden eruit kan tikken)
(of vleugelmoeren alleen wat minder makkelijk)

Je begint in de linker hoek (achterkant)
1ste die een beetje afstand houdt tussen de kast en het eerste scharnier (zodat je kabels kunnen buigen). (dit scharnier doe je met een pin die je eruit kan halen makkelijk als je je kast eruit wilt halen)

2destuk van het eerste tot het tweede scharnier moet 3/4de van de breedte van de "computer la" zijn (omdat je kabels nog vrij langs de) rechterkant van de kast moeten kunnen bewegen

3de stuk is evenlang als het 2de stuk

4de stuk is 5 a 10 cm, deze gebruik je om het scharnier gebeuren aan de kast te bevestigen (als de la is uitgeschoven en weer ingeklapt, je kan ook vleugelmoeren gebruiken voor bevestiging aan de kast)

tip, als je kabels verlengt , aanlegt doe dat met de la volledig uitgeklapt (zo verkom je te korte kabels)
dubbelzijdig klittenband houd alles netjes op zijn plaats (je moeder weet vast waar dit te koop is)
Ik heb zelf al geprobeerd om een soort plastic buis te gebruiken om de kabels in weg te werken. Maar wat blijkt: de meeste kabels zijn te kort! Stroomkabel, beeldschermkabel, geluidssnoer en internetUTP is geen probleem. Maar de keyboard en muis kabel zijn wel te kort! Met dichte la kan het net, maar zodra die opengaat trek ik mijn eigen ramplank en muis achter mijn bureau... :S Nu denk je misschien: gebruik dan wireless. Maar daar heb ik slechte ervaringen mee. Elke keer weer die batterijen vervangen, en dan heeft de muis weer geen connectie met de ontvanger... GGRrrr! Doe mij maar liever kabel dus. Dan moet ik ze maar verlengen. Nu maar hopen dat er zulke verlengstukken bestaan.
ja je bedoelt PS2 kabels waarschijnlijk, ja deze bestaan goedkoop zijn deze echter niet ik zou direct USB HUB en USB verlengkabel aanschaffen .. misschien iets voor de HCC beurs

Tja vanalles

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Ik ben ff de PC aan het testen en ik kom niet uit het volgende problemen:

Ik heb de PC geboot met een officiele WinXP CD. Het partitie menu gaf aan dat ik enkel een 127.000 Mb partitie aan kon maken terwijl ik over een 250gb HD beschik. Als ik een andere partitie aanmaak krijgt ie automatisch 8mb. Ik heb toen 1 partitie gemaakt van 127gb en windows XP geinstalleerd. Enig idee hoe ik die resterende Gbytes terug krijg?

Het andere probleem was dat ik het geluid niet aan de praat kreeg. Bij het instaleren van het "soundmax utility" van de instal CD van mijn MB (asus p5b) krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/kutzooi.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door FloydRaalte op 02-11-2006 11:17 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Das gewoon een probleempje met maximale grootte van de HDD. WinXP (zonder servicepacks) lust max 128GB disks (windows rekent het zelf iets hoger uit ivm decimaal vs binaire rekenmethode).
Je moet even zoeken naar 48bit LBA mode inschakelen, of gewoon Servicepack 1 installeren en dan met Partitionmagic je partitie uitrekken.

Van het geluid weet ik zo gauw ook niet... Download anders eens de nieuwste drivers van de website van de fabrikant?

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 31-10-2006 23:42 ]

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
@ vso: Bedankt voor je uitgebreide post! Was gister bij sallandautomatisering voor mijn Geforce GTO en ik heb meteen 2 PS2 verlengstukjes opgehaald. 3 euro per stuk :S Maargoed, ik kan nu mijn bureau lade optrekken zonder dat mijn ramplank en muis achter het bureau pleuren.

Die knikarm die je beschreven hebt is inderdaad een mooi stukje techniek om het probleem met de kabels op te lossen. Op het moment laat ik het even zo, de kabels zijn lang zat en ik heb het nu opgelost met een kabelgootje. Eerst maar eens even de PC zelf in orde maken, daarna ga ik kijken hoe ik die knikarm in elkaar zet.

@McKaamos: Bedankt voor je reactie! Gaat het inschakelen van de 48 LBA mode softwarematig of moet ik iets aanpassen op het MB? Dan weet ik ongeveer waar ik het zoeken moet ;)

P.S. ik zal spoedig wat nieuwe foto's toevoegen.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb er ook lang over gedacht om een PC in mijn bureau (zelfbouw) te monteren. En dan zodanig dat er geen tafelblad verloren zou gaan. Met een slot-in drive vertikaal gemonteerd met de sleuf in mijn werkblad. de ultieme werkplek is voor mij dan ook één met geen (blazende fan) herrie en geen overdaad aan hardware in 't zicht. Alleen moet je dan geen koffie morsen :P

Het wordt wel één van mijn DIY-projecten voor het komende jaar.

Da's nu wel anders, met een trolley met PC en een Mac G4 op de grond, en één (desktopmodel HP'tje - van mijn zoon) en een bureaublad-verhoger met 1x20"en 1x22" CRT erop en 3 (!) toetsenborden en 3 (!) muizen een een iBook erop en eronder...

Op zich een erg praktische oplossing dus deze CM :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

FloydRaalte schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:13:
@ vso: Bedankt voor je uitgebreide post! Was gister bij sallandautomatisering voor mijn Geforce GTO en ik heb meteen 2 PS2 verlengstukjes opgehaald. 3 euro per stuk :S Maargoed, ik kan nu mijn bureau lade optrekken zonder dat mijn ramplank en muis achter het bureau pleuren.

Die knikarm die je beschreven hebt is inderdaad een mooi stukje techniek om het probleem met de kabels op te lossen. Op het moment laat ik het even zo, de kabels zijn lang zat en ik heb het nu opgelost met een kabelgootje. Eerst maar eens even de PC zelf in orde maken, daarna ga ik kijken hoe ik die knikarm in elkaar zet.

@McKaamos: Bedankt voor je reactie! Gaat het inschakelen van de 48 LBA mode softwarematig of moet ik iets aanpassen op het MB? Dan weet ik ongeveer waar ik het zoeken moet ;)

P.S. ik zal spoedig wat nieuwe foto's toevoegen.
Registry instelling van windows, maar SP1 installeren moet ook helpen afaik..

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 14:42
@FloydRaalte

http://www.48bitlba.com/enablebiglbatool.htm
klein tooltje om de 48 bit lba te activeren

Verwijderd

Mooie mod

Ik sta er zelf ook aan te denken om ooit zoiets te gaan doen. Ik heb een bureau uit de 80er jaren. Zo'n oerdegelijk ding van 50 kilo en van puur plaatijzer met lades als een kelder. De lade zelf modificeren zal hier niet nodig zijn. Mijn laden zijn 100 cm diep en een daarvan is 40 cm hoog en breed .

Mocht je ooit iets anders willen opteer dan voor zo'n bureau. Je kunt er zelfs zorgeloos op dansen en zitten :P

ik heb het bureau gekregen van iemand die er een 22 inch CRT op had staan 8)

[ Voor 203% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 18:52 ]

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
@ Cypher87: Bedankt joh! Lba48bit is nu geactiveerd. Ik had ook de servicepack 2 geinstalleerd. Maar hoe nu verder? Ik heb dus 1 partitie van 127GB waarop ik XP heb geinstaleerd. Met de Seagate DiskTool kan ik alleen een extra partitie maken van de "resterende" vrije ruimte... kan iemand me uitleggen hoe ik de mijn volledige 250 GB's terug kan krijgen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Powerquest Partition Magic kan de partitie uitrekken.
Persoonlijk zou ik een 20 of 30GB Windows partitie maken en je software op de rest zetten eigenlijk...
Stel dat windows in de soep loopt, ben je je data niet kwijt.

edit: met PqPM kan je ook partities verkleinen btw, mits er niet teveel data op staat ;)

Ik zou trouwens ff met TweakUI oid dan ook je mydocuments enzo verplaatsen naar de andere partitie, net als alle andere user data.
Op C zou ik alleen drivers neerzetten en essentiele system tools. Desgewenst nog je swapfile.
Loopt windows in de soep, hoef je alleen maar schone install te doen, zonder bang te zijn voor verdwenen data.
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:40:
Mooie mod

Ik sta er zelf ook aan te denken om ooit zoiets te gaan doen. Ik heb een bureau uit de 80er jaren. Zo'n oerdegelijk ding van 50 kilo en van puur plaatijzer met lades als een kelder. De lade zelf modificeren zal hier niet nodig zijn. Mijn laden zijn 100 cm diep en een daarvan is 40 cm hoog en breed .

Mocht je ooit iets anders willen opteer dan voor zo'n bureau. Je kunt er zelfs zorgeloos op dansen en zitten :P

ik heb het bureau gekregen van iemand die er een 22 inch CRT op had staan 8)
maak je er ook een CiP van? wil wel eens zien hoe al die mods gemaakt gaan worden. Lijkt mij namelijk ook wel gaaf om te doen, al heb ik nu ff geen buro met lades om te verbouwen ;)

[ Voor 90% gewijzigd door McKaamos op 01-11-2006 19:43 ]

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
mmm ff zoeken naar partision magic dus. daar is natuurlijk geen trailware van ofzo...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

denk et niet... mogelijk dat er alternatieven voor zijn die niks kosten, maar die ken ik dan weer niet...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Veel makkelijker is gewoon even een nieuwe WindowsXP InstallCD te maken. Enkel een andere PC met internet en brander voor nodig.
Installatie files op de HD zetten, Service Pack 1 of nieuwer er over slipstreamen en dan de boel op een CD zetten en daarvan installeren.
Het is mogelijk dat hele geintje ook nog een bootable CD uit te laten spugen. Zoek even naar wat guides. Ik heb wel eens Bart's way to create a bootable Windows XP installation CD-Rom (with SP2) gebruikt. Werkt top.

Verder vind ik dit een leuke mod. Heb zelf ook over zoiets nagedacht maar nooit de stap gezet. Ik hou dit dan ook zeker in de gaten :Y)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:41

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Empie schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:02:

Of je verbouwdt die lade ofzo dat er een deksel op kan. Die lade is zowiezo bedoeld om uit te trekken, die eruit kan ook.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
ff wat extra foto's, ik ben al iets verder en heb de PC al werkende maar die foto's moet ik nog uploaden. Hier ben ik bezig met de inbouw van alle hardware:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010473.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010478.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010479.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/01010472.jpg

Alleen de geforce GTO mist hier nog, ook heb ik ondertussen wat aanpassingen gedaan. Als ik vanavond de kans krijg zal ik nog wat foto's te uploaden.

p.s. ik heb mijn geluidsprobleem opgelost. Ik moest de servicepack 2 installeren voordat ik mijn geluidsdrivers kon installeren. Het probleem met de HD heb ik nogsteed. Ik kan zo niet aan partitoin magic komen.... nog op te lossen dus.

[ Voor 11% gewijzigd door FloydRaalte op 02-11-2006 11:16 ]

• XSNL
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-06 10:26
Zoek anders op ff naar "Hirens Boot CD". Geweldig boot cdtje waar ook Partition Magic op staat.

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Ik heb intussen partition magic 8 weten te bemachtigen via via via via... en ik heb de rest van de HD weten los te peuteren. HIEPHOI! Ik heb nu 2 partities van 110gb en 126gb.
De ideale situatie is natuurlijk zo'n 30 tot 40gb op de eerste partitie en alleen WinXp en dergelijke programma's daarop laten draaien. Dan heb ik de rest van de HD voor mijn tweede partitie, mijn data schijf zeg maar. Helaas wil dat niet lukken met de optie "resize" van partition magic. Wanneer ik de resize optie aanklik en er 40gb van maak vraagt partition magic om de PC te rebooten. Ik klik dan op "OK" en dan krijg ik nu de alom bekende melding bij het opstarten van XP "XMNT2002 not found. Skipping autocheck". En wanneer windows dan opstart is er niets met mijn partities gebeurd. Dus dat wordt nog even verder puzzelen.

Helaas schiet het ook niet op met de foto's, ik heb de foto's al wel gemaakt maar wanneer ik het fototoestel op de USB aansluit wordt deze wel herkent maar zie ik niet de "wisselbare schijf" te voorschijn komen. De foto's krijgen jullie nog tegoed.

Verwijderd

FloydRaalte schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:07:
Ik heb intussen partition magic 8 weten te bemachtigen via via via via... en ik heb de rest van de HD weten los te peuteren. HIEPHOI! Ik heb nu 2 partities van 110gb en 126gb.
De ideale situatie is natuurlijk zo'n 30 tot 40gb op de eerste partitie en alleen WinXp en dergelijke programma's daarop laten draaien. Dan heb ik de rest van de HD voor mijn tweede partitie, mijn data schijf zeg maar. Helaas wil dat niet lukken met de optie "resize" van partition magic. Wanneer ik de resize optie aanklik en er 40gb van maak vraagt partition magic om de PC te rebooten. Ik klik dan op "OK" en dan krijg ik nu de alom bekende melding bij het opstarten van XP "XMNT2002 not found. Skipping autocheck". En wanneer windows dan opstart is er niets met mijn partities gebeurd. Dus dat wordt nog even verder puzzelen.

Helaas schiet het ook niet op met de foto's, ik heb de foto's al wel gemaakt maar wanneer ik het fototoestel op de USB aansluit wordt deze wel herkent maar zie ik niet de "wisselbare schijf" te voorschijn komen. De foto's krijgen jullie nog tegoed.
Zelf heb ik slechte ervaringen met PM 8. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Paragon omdat ik maar al te vaak data ben verloren met PM 8. Dit is slechts een persoonlijke ervaring, maar het geeft me wel een indruk.

Je hebt zo'n mooi experiment weten op te zetten :)

PS: Je hoeft je niet te verantwoorden hoe je aan PM8 bent gekomen. Dat is aan jou, maar ik geef je alleen maar advies. Paragon doet zijn werk subliem.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 18:38 ]

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:19
Mooi projectje, ik had hier ook al eens aan gedacht maar het werd dan te moeilijk met de geschikte kast te vinden en zo. Maar dit projectje ga ik zeker volgen, mss dat ik nieuwe inspiratie opdoe.

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Ik heb dan eindelijk wat foto's kunnen maken. De lade is bijna af. De PC loopt als een trein! Ik moet nog wel wat aan de afwerking doen. Zo vindt ik het plexiglas niet zo mooi. Een rubberen U-profiel zou de boel mooi afwerken. Ook moet ik nog de laatste fan aan het draaien krijgen en wil ik nog wat extra leds inbouwen. Bedenk wel dat dit mijn eerste mod is, ik ben er niet erg goed in, vooral de afwerking laat te wensen over :P En die stickers zal ik er wel afhalen.

Zie hieronder de foto's!

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70920.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70921.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70929.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70926.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70935.jpg

[url=ttp://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70936.jpg][img]ttp://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70936.jpg[/img][/url]

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70926.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70927.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70928.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70932.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70934.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70923.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70924.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70925.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70930-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/STA70931.jpg

Verwijderd

wat heb je leuke sloffen :P
foto 1,2,3 en 7 :P

voor de rest ziet het er erg mooi uit.
hoor je alleen niet die fan van de voeding tegen de cd-rom's blazen?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 23:25 ]

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:46

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

ga je ook naar lanparty's?? 8)7

* InjecTioN ziet m al aankomen met z'n bureau >:)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:40:
wat heb je leuke sloffen :P
foto 1,2,3 en 7 :P

voor de rest ziet het er erg mooi uit.
hoor je alleen niet die fan van de voeding tegen de cd-rom's blazen?
jaja mooie sloffies heh? ben helemaal klaar voor de kerst! :P
Ik hoor de voeding-fan niet maar het hele gebeuren is niet echt geruisloos, ik hoor de inlet en outlet fans behoorlijk goed. Ook hoor ik soms een brommende ondertoon. Misschien dat ik een of andere anti geluids strip aan kan brengen ofzo...
InjecTioN schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 08:29:
ga je ook naar lanparty's?? 8)7

* InjecTioN ziet m al aankomen met z'n bureau >:)
Anderehalve week geleden nog op een lan-party geweest, gewoon een clubje vrienden bij elkaar. Maar wat had ik daar een bekijks toen ik binnen kwam wandelen met mijn bureaula! Heb veel positieve reacties gekregen :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Hele gave mod :) beetje rommelig aan de binnenkant tho ;)

Over die brommende fans: probeer eens een paar Zalman Fanmates te gebruiken.

Verwijderd

En nu gaan we met z'n alle naar een Lan Party, Ook jij met je bureau :P

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 23:55
In 1 woord te beschrijven:

Gruwelijkkkkkkkkkkkkk ! :D

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:31:
En nu gaan we met z'n alle naar een Lan Party, Ook jij met je bureau :P
La-party hè ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
LoL een la-party :P Het kan trouwens prima hoor, ik trek die la er zo uit en dan neem ik hem mee! Weegt evenveel als een normale kast. We hebben laatst prima ge-lanned en iedereen kwam ff kijke wat voor moois in in elkaar had gezet :) Toch blijft het lastig om die kabels er weer in te steken wanneer je de la terugschuif in de ladekast :/ Daar zou ik een soort dockingstation voor uit moeten vinden...

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Hey GoTers,

Heb even een vraagje. Ben nu infeite klaar met mijn mod op de afwerking na. Ik heb een Lian Li termometer besteld en ik vraag me af hoe ik deze precies moet installeren. Het gaat om dit grappige ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/27479.gif
Eigenlijk is het een beetje overbodig om dit te doen omdat ik fan controlespeed en temperatuur ook gewoon kan aflezen via de ASUS software. Maarja, ik vindt het gewoon cool om dit ding te installeren.

Er zitten hier 3 temperatuursensoren aanvast, deze zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.smartcomputing.com/images/smartcomputing/thumb/00923044.jpg
Nu heb ik begrepen dat ik deze tussen mijn CPU processor en cooler moet plaatsen. Aangezien ik dit nog nooit gedaan heb, zou ik een "second opinion" erg op prijs stellen. De CPU moet namelijk nog een tijdje mee :P
Ik wil ook graag de temperatuur van de HDD en de grafische kaart kunnen aflezen, waar kan ik hier het best de sensoren op plaatsen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

FloydRaalte schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:01:
Hey GoTers,

Heb even een vraagje. Ben nu infeite klaar met mijn mod op de afwerking na. Ik heb een Lian Li termometer besteld en ik vraag me af hoe ik deze precies moet installeren. Het gaat om dit grappige ding:
[afbeelding]
Eigenlijk is het een beetje overbodig om dit te doen omdat ik fan controlespeed en temperatuur ook gewoon kan aflezen via de ASUS software. Maarja, ik vindt het gewoon cool om dit ding te installeren.

[afbeelding]
Nu heb ik begrepen dat ik deze tussen mijn CPU processor en cooler moet plaatsen. Aangezien ik dit nog nooit gedaan heb, zou ik een "second opinion" erg op prijs stellen. De CPU moet namelijk nog een tijdje mee :P
Ik wil ook graag de temperatuur van de HDD en de grafische kaart kunnen aflezen, waar kan ik hier het best de sensoren op plaatsen?
Doe maar niet tussen CPU en cooler, want dan raakt je CPU de cooler niet meer en oververhit de boel ;)
tussen de vinnen van de cooler kan wel. (niet de bladen van de fan dus ;) )
Voor de videokaart geld hetzelfde, en bij een HDD lijkt het me het beste om de sensor midden bovenop te monteren.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 15-11-2006 17:27 ]

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39

mjl

Ugh

FloydRaalte schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:01:
Hey GoTers,

[afbeelding]

[afbeelding]
Kun je niet makkelijker een los schermpje aansturen via USB of RS232 ?
McKaamos schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:26:
[...]

Doe maar niet tussen CPU en cooler, want dan raakt je CPU de cooler niet meer en oververhit de boel ;)
tussen de vinnen van de cooler kan wel. (niet de bladen van de fan dus ;) )
Voor de videokaart geld hetzelfde, en bij een HDD lijkt het me het beste om de sensor midden bovenop te monteren.
Ik zou 'm zo ver mogelijk onderaan tussen vinnen stoppen inderdaad, of er moet aan de onderkant naast de processor tuimte zijn. Hoe dichterbij de processor hoe warmer ...

Bij een HDD kun je de temp-sensor het beste aan de onderkant plakken op de metalen behuizing, meestal is onder vooraan plek zat (geen printplaat), en geeft je meteen een betrouwbare meting (geen tocht er langs).

Afbeeldingslocatie: http://www.iceteks.com/articles/hdd/hdd_bottom.jpg
Rechtsonderin op dit plaatje bijvoorbeeld.

Bovenop moet je uitkijken dat je het deksel niet indrukt en dan de platters raakt...

[ Voor 46% gewijzigd door mjl op 03-12-2007 15:10 ]

-------

• Jazzper
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

daar komt toch juist tocht langs, zo bovenop?

(nice kick trouwens ;))

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Potdorie das lang geleden! Over die sensoren, het is uiteindelijk goed gekomen hoor. Inderdaad was de beste plek in de koelvinnen van de processor, zo dicht mogelijk bij de CPU. Het was wel lastig aangezien de plakkertjes telgens los lieten. Uiteindelijk profesorisch de sensoren op goeie plekken vast gesoldeert.

Ik heb de hele mod intussen uit elkaar gehaald. Hij heeft bijna een jaar prima gedraaid en uiteindelijk was ik het een beetje zat. Het grote nadeel was het geluid. Het hele bureaulade omhulsel fungeerde als een acoustische verstrerker en produceerde een laag gezoem tot grote ergenis van mijn ouders die een verdieping lager sliepen. Je PC een nachtje laten draaien zat er dus niet bij.

Wat heb je ermee gedaan? Nou de bureaulade staat leeg en binnenkort ga ik verhuizen naar een eigen woning waar ik het hele bureau als werkbank ga gebruiken in de schuur. De hardware heb ik overgezet in een oude Aopen Bigtower. Ik heb de hele tower mat zwart gespoten en er een plexi raampje in gezet. Beetje blauwe lightjes en voila, een standaard simpele casemod. In het plexi raampje wil ik nog een 25cm fan bouwen, maar die zijn nog niet te vinden helaas :/

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Leuk idee !

[ Voor 97% gewijzigd door Frenkie123 op 05-12-2007 13:39 ]

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39

mjl

Ugh

FloydRaalte schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:50:
Potdorie das lang geleden! Over die sensoren, het is uiteindelijk goed gekomen hoor. Inderdaad was de beste plek in de koelvinnen van de processor, zo dicht mogelijk bij de CPU. Het was wel lastig aangezien de plakkertjes telgens los lieten. Uiteindelijk profesorisch de sensoren op goeie plekken vast gesoldeert.

Ik heb de hele mod intussen uit elkaar gehaald. Hij heeft bijna een jaar prima gedraaid en uiteindelijk was ik het een beetje zat. Het grote nadeel was het geluid. Het hele bureaulade omhulsel fungeerde als een acoustische verstrerker en produceerde een laag gezoem tot grote ergenis van mijn ouders die een verdieping lager sliepen. Je PC een nachtje laten draaien zat er dus niet bij.

Wat heb je ermee gedaan? Nou de bureaulade staat leeg en binnenkort ga ik verhuizen naar een eigen woning waar ik het hele bureau als werkbank ga gebruiken in de schuur. De hardware heb ik overgezet in een oude Aopen Bigtower. Ik heb de hele tower mat zwart gespoten en er een plexi raampje in gezet. Beetje blauwe lightjes en voila, een standaard simpele casemod. In het plexi raampje wil ik nog een 25cm fan bouwen, maar die zijn nog niet te vinden helaas :/
Wel leuk om te horen hoe het afgelopen is ;)

'k zat zelf niet op te letten, dacht dat er november 2007 stond ipv 2006 ... 8)7

-------

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:24

Zygivt

Evenaren en overtreffen

zoals eerder gezegd een leuke lanbox,

leuk uitgevoerd.
Pagina: 1