[ Leadtek GeForce 6800 ] Reso/Driver problemen?

Pagina: 1
Acties:

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
- Asus P4C800 Deluxe
- Pentium 4 HT 2.8GHz
- 1GB DDR
- Leadtek GeForce 6800
- Dell 24" LCD

Vreemd probleem, spontaan wil mijn PC geen hogere resolutie meer toelaten dan 640x480 met Nvidia drivers (diverse geprobeerd) of 1280x1024 met standaard XP Nvidia drivers.

Booten in VGA modus en dan reso omhoog zetten naar 1920x1200 resulteert in allemaal vage tekens en een hangende PC.

Ook na een verse installatie van Windows dezelfde problemen. Vreemde is wel dat na eerste installatie de resolutie wel op 1920x1200 gezet kon worden. De Dell monitor wordt als 'plug-n-play monitor' herkend. Vreemde is ook dat de resolutie hoger gezet kan worden dan 1920x1200 in de beeldscherm instellingen!

Videokaart kaduuk?

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Download eerst drivercleaner http://www.drivercleaner.net/
Volg de aanwijzingen in de readme op en als je drivers clean zijn download dan de laatste drivers van Nvidia. Heel mischien lost dat het probleem op. Mocht dat niet het geval zijn dan ga ik me er eens in verdiepen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Kan het zijn dat je op 1 of andere manier je refresh rate hebt geforced. Dan kan het namelijk kloppen dat je geen andere resolutie kan kiezen.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
60hz, dus zoals het hoort.

Ik kan dus wel een andere reso kiezen, zelfs die BUITEN het bereik van mijn 24" Dell ligt (hoger). Dit vind ik erg vreemd. Het is net alsof de videokaart de op de DVI aangeslopen LCD panel niet goed herkent. Als ik dan een andere reso kies (zijn niet grayed out) dan crasht de boel.

Ik ga vanavond mijn hele PC leeg maken, alleen noodzakelijke hardware erin. Even diagnose maken hiervan.

[ Voor 12% gewijzigd door EquiNox op 17-10-2006 16:51 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

en als je hem nu eens annaloog aansluit (dus met verloopje op DVI poort als je dubbel DVI hebt en ook analoog op je monitor, d'r vanuitgaande dat dit kan natuurlijk)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Met veel pijn en moeite toch aan de praat gekregen. Lijkt op een driverissue, maar het blijft een vaag probleem!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Ik zat te bedenken, misschien komt het doordat ik WinXP MCE 2005 draai?

• Zagosch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 09:32
EquiNox schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:37:
Ik zat te bedenken, misschien komt het doordat ik WinXP MCE 2005 draai?
nee moet niet uitmaken, de drivers van WINXP MCE EN XP PRO zijn precies hetzelfde. Draai zelf ook dual screen op nvidia en WinXP MCE.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Inderdaad, maar Nvidia brengt wel speciale MCE drivers uit.

Het werkt iig voorlopig weer. Ik verdenk nog steeds de kaart ervan dat ie niet helemaal 100% is...
Pagina: 1