Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Wil de stichting de administratieve rompslomp op je vriendin afwentelen?
Financieel levert het in ieder geval weinig voordeel op.
Gewoon een dienstverband aangaan zou ik zeggen.
Ja, ik vermoed inderdaad dat ze geen administratieve rompslomps willen.makreel schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:45:
Wil de stichting de administratieve rompslomp op je vriendin afwentelen?
Maar betekend dit dat mijn vriendin wel veel administratieve rompslomps zal hebben?
Er zal wel een VAR worden afgesproken, en er is duidelijk sprake van een fictief dienstverband (geen winst uit onderneming oid).
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Op zich valt het wel mee, geld apart leggen en het aangiftebiljet invullen.
Niet vergeten BTW op je facturen te zetten en die niet vergeten af te dragen anders krijg je misschien weer boetes enzo.
edit:
als je pech hebt krijg je een voorlopige aanslag dus het helpt als je al een voorraad geld hebt liggen.
Niet vergeten BTW op je facturen te zetten en die niet vergeten af te dragen anders krijg je misschien weer boetes enzo.
edit:
als je pech hebt krijg je een voorlopige aanslag dus het helpt als je al een voorraad geld hebt liggen.
[ Voor 26% gewijzigd door makreel op 17-10-2006 16:06 ]
Hoezo de btw? bij een freelance overeenkomst met weinig bedrijven (makreel schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:01:
Op zich valt het wel mee, geld apart leggen en het aangiftebiljet invullen.
edit:
Dan ben je in loondienst en moet de stichting dus afdragen. Dan krijg je dus je nettoloon en heb je nooit problemen. Vergeet het woord freelance dan.
Houd er rekening mee dat er ook geen pensioen wordt opgebouwd en als je langduring ziek wordt, dan krijg je daar ook geen vergoeding voor. Ook belangrijk is om na te vragen hoe het zit met de aansprakelijkheid tijdens het werk.
So?
Pagina: 1