Wat te doen wanneer iemand je tekst/plaatjes steel

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb een webshop en nu komt het steeds vaker voor dat andere 'webshops' mijn teksten en afbeeldingen stelen.
Ik stuur ze altijd een brief waarin ik uitleg dat dit plagiaat is en dat ze een onrechtmatige daad plegen en dan wordt de tekst eigenlijk altijd verwijderd/aangepast.
(Ik vind letterlijk overnemen van tekst/plaatjes namelijk echt niet kunnen)

Mijn probleem: ik heb nu iemand die weigert z'n tekst aan te passen omdat hij het niet van mijn site heeft gejat maar van een andere (die mijn tekst dus ook gejat heeft!!!). Zonder al te veel kosten te maken: wat kan ik hieraan doen? :?:?

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
kort geding aanspannen, er is immers sprake van auteursrecht!

Ga anders ff langs een rechtswinkel, of een gratis spreekuur van een advocaat ofzo.

• Gash
Kan ik niet op een doeltreffendere (?!?)manier dit persoon op andere gedachten brengen, zijn er bijvoorbeeld ergens standaardbrieven/emails te verkrijgen waarin je op een mooie manier duidelijk maakt dat 'ie echt snel z'n site moet aanpassen......??? :?

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

hmmm heb je zo'n script er al in zitten?

<script language=JavaScript>
<!--

/*
Disable right mouse click Script
*/

var message="Dutch Night Hawks Site !!! Not yours !!!";
function click(e) {
if (document.all) {
if (event.button==2||event.button==3) {
alert(message);
return false;
}
}
if (document.layers) {
if (e.which == 3) {
alert(message);
return false;
}
}
}
if (document.layers) {
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
}
document.onmousedown=click;
// -->
</script>
</table>

</body>

</html>

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Gash
Nog niet.........

• Apronex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 18:06
je kunt ook de bron weergave optie uitzetten (net als hier bij GoT), kwenie precies hoe dat gaat, dr zijn hier vast wel mensen die dat weten.

Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
kijk da's bij plaatjes natuurlijk vrij moeilijk, je kunt immers altijd nog een screenshot maken. Maar je moet gewoon een mooie brief maken met de naam van een advocaat eronder.... let maar es op hoe snel ze het laten!

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 16:04 schreef Apronex het volgende:
je kunt ook de bron weergave optie uitzetten (net als hier bij GoT), kwenie precies hoe dat gaat, dr zijn hier vast wel mensen die dat weten.
Je kan gewoon de site downloaden met getright ofzo, zo jatte ik altijd links :D

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
of gewoon save as en dan openen met, kladblok :P
simpel

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:41
Bass. het is niet echt moeilijk om door zo'n RECHTERMUIS script heen te komen hoor :)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

je KAN dat niet beveiligen, tekst is SUPERmakkelijk te jatten ;) gewoon copy/paste, of je moet het zo doen dat dat niet kan, maar dan kunnen mensen het alsnog overtypen ;):P anywayz, je KAN dat plaatje wel "beveiligen" door je url erin te schrijven, klein in een hoekje, maar voorkomen dat mensen het downloaden lijkt me niet echt handig, want dan kan niemand het meer bekijken ;) WANT als iemand een plaatje ZIET betekent dat al dat het op zn hd staat uc :P
Pagina: 1