[Excel] Kruistabel werkt niet met

Pagina: 1
Acties:

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 07:44
Wellicht een eenvoudige vraag, maar ik kom er echt niet uit en zowel zoeken op GoT als op Google helpt me niet verder. Ik wil een kruistabel maken zoals in het volgende voorbeeld:

Geslacht - Positie
Man - Kelder
Man - Zolder
Man - Zolder
Vrouw - Keuken
Vrouw - Kelder

offtopic:
excuses voor de beroerde opmaak

Nu wil ik een pivot table maken van deze twee kolommen. Echter, de bron (dus de tabel) wordt in de toekomst steeds bijgewerkt. Ik heb daarom in plaats van verschillende cellen, de gehele kolommen geselecteerd (gewoon door op de bovenste cel te gaan staan waardoor het pijltje verschijnt). Wanneer ik in de pivot-wizard nu op verder klik verschijnt de volgende melding:

"Reference is not valid"

Wanneer ik 1 kolom selecteer op dezelfde manier krijg ik deze foutmelding niet en heb ik een nette kruistabel met de totalen erin... Excel telt gewoon netjes alles op etc.

Mijn vraag is wat ik verkeerd doe. Een zoektocht op internet verwees mij naar fouten in grafieken in mijn worksheet (die er niet in staan), en nog veel meer zaken maar niet de juiste functie.

Is het uberhaupt mogelijk om deze kolommen in een kruistabel te zetten? Er zijn immers geen cijfermatige waarden in opgenomen. Ik wil dus te zien krijgen dat er 2 mannen op zolder zitten, 1 in de kelder, etc...

edit:

Zou iemand mijn titel even kunnen wijzigen? Ik ben vergeten erbij te zetten dat de kruistabel niet werkt met woorden/karakters maar weet dus niet of dat uberhaupt de oorzaak is. Wellicht is de foutmelding in de titel voldoende. Excuses voor mijn slordige openingspost

[ Voor 12% gewijzigd door bavara op 17-10-2006 16:01 ]

Verwijderd

maak een dynamische bereiknaam aan genaamd mijnpivot (invoegen->naam->definiëren - verondersteld wordt dat het lijstje begint in A1):
code:
1
=Blad1!$A$1:VERSCHUIVING(Blad1!$A$1;AANTALARG(Blad1!$A:$A)-1;1)

bij bereik voor de draaitabel type je de naam van je dynamisch bereik in (mijnpivot)
bij de indeling sleep je het label geslacht naar de rij & postie naar kolom (of andersom) en ten slotte positie nogmaals naar gegevens.
als er nu rijen bijkomen wordt de draaitabel automatisch aangepast als je de gegevens verniewt (via het datamenu of de werkbalk voor draaitabellen).