Toon posts:

Outlook persoonlijke mappen optie uitschakelen Citrixserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zouden graag de Outlook persoonlijke mappen optie uitschakelen op onze Citrix server
zodat mensen die hierop werken niet de mogelijkheid hebben om persoonlijke mappen te maken
de Archief functie is al uitgeschakeld op de server heeft een van jullie hier misschien ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reacties.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Ga eens zoeken naar Outlook policies. In die hoek moet je het zoeken dit heeft weinig met citrix maar meer met de Outlook client te maken. Zorg er dan wel voor dat je het met een loopback policy doet zodat als men op de normale werkplek inlogt hier geen last van heeft mocht je outlook op werkplekken hebben draaien. Dit zet je gelijk weer voor het volgende probleem namelijk dat ze op werkplekken wel mogen configureren maar op de citrixomgeving niet... dit zal vragen opwerpen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
We hebben inderdaad ook gewone werkplekken waar men outlook gebruikt maar hier willen
we het ook afschermen net zoals in de Citrix opgeving.
Iedereen heeft een mailbox van 500mb en daar moeten ze het mee doen.
Als ze tegen de 500mb zitten moet er opgeruimd worden en mochten er mensen meer
ruimte nodig hebben kunnen we nog altijd de mailbox vergroten maar dit zal uitzonderlijk zijn.
Alle clients hangen wel in een Domein dus ik zal een zoeken welke policy ik hiervoor kan
gebruiken.
weet je toevallig welke policy dit is?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mutsje schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:36:
Ga eens zoeken naar Outlook policies.
Bij voorkeur bij MS Technet of de MS download site.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja hoor: eerste hit in Google geeft je al een stuk meer info. How to disable the AutoArchive feature and the Personal Folders file feature in Outlook

En nu nog op zoek naar je correcte versie-nummers.

*edit*
Anders ga je even naar de hoogste IT-baas: PST-files worden niet ondersteund door Microsoft over netwerk-verbindingen. Oftewel; PST defect door "iets"? Pech, f****k de user; PST-file pleite.

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 17-10-2006 21:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Thx
Had zelf ook al wat info gevonden http://www.howto-outlook.com/howto/policies.htm#local
Maar wist niet dat het zo eenvoudig was met een policy...
Wat mij betreft kan dit topic dicht.
Pagina: 1