[Windows 2003]HP StorageWorks 1/8 Autoloader

Pagina: 1
Acties:

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
Goeie dag heren,

Wij hebben hier een drietal HP Proliant ml350 servers staan. Deze hebben de volgende taken
  • Server01
    • Domein controller
    • IIS server
    • Exchange (draait wel, wordt nog geen gebruik van gemaakt)
    • Back-up software, Symantex Backup Exec 10d
    • TrentMicro AV
  • Server02
    • File server
    • IIS server
Nu is er op server01 een HP StorageWorks 1/8 Autoloader aangelsoten die iedere nacht een full back-up maakt. (We hebben de cappeciteit voor full back-up vandaar geen incremental back-up)
Zondags is er een taak gepland, ook een full back-up. Deze wordt iedere week mee naar een andere locatie genomen.
In totaal zijn er 8 tapes.
1-maandag (Draait op de desbetreffende dag)
2-dindsag (Draait op de desbetreffende dag)
3-woendag (Draait op de desbetreffende dag)
4-donderdag (Draait op de desbetreffende dag)
5-vrijdag (Draait op de desbetreffende dag)
6-zaterdag (Draait maandelijks)
7-zondag (Draait op de desbetreffende dag, wordt naar een andere locatie gebracht. 2 tapes, even en oneven weken.)

De back-ups lopen prima en geven verder geen foutmeldingen. Echter als het commando "eject" wordt gegeven door Symantec, blijft de tape vast zitten. Het is de bedoeling dat de tape er 's maandag er meteen uitgehaald kan worden, en de andere erin gestopt kan worden. Maar dat lukt dus niet, en laat dat nou net mijn vraag zijn.

Ik heb gezocht op google, T.net, Hp.nl, Hp.com maar heb er verder geen oplossing voor gevonden. En het lijkt mij sterk dat het app dat niet kan.

Mocht er meer gegevens nodig zijn, vraag het maar. Ik hoop dat het een beetje voldoet aan de eisen zodat er een oplossing uitkomt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar bij Symantec/Veritas support heb je niet gekeken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ErikCornelissen
Ook daar heb ik gekeken, echter niets gevonden.

Gisteren met iemand van HP aan de telefoon gezeten. Die wist 1,2,3 geen oplossing voor het probleem, maar waarschijnlijk dat het via de cmdline wel moets lukken. Dus daar ben ik nu verder aan het oriënteren.

Als er iemand is die hier meer van af weet, graag feedback :) Ik ben hier totaal niet in thuis.
Nee, ik vraag niet om een voorgekauwd antwoord

• ErikCornelissen
Als ik via de commandline het volgende commando geef " -081 /a "hp 2" -s "7" ", geef symantec de melding dat de tape eruit gehaald moet worden. Echter blijft de tape netjes op z'n plek zitten en komt er niet uit.

Wie o wie kan mij verder helpen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je 'm dan zelf handmatig exporteert?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ErikCornelissen
9 van de 10 keer krijg ik dan de meldig "door locked".

Het lijkt dat die dan in de carrousel geplaatst wordt, maar dat het prog. dan niet weet wat hij er mee moet doen... Dus lijkt wel of je nog een commando nodig hebt om de tape eruit te krijgen.

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

je moet een unlock library job draaien.
Ik heb die gewoon dagelijks gescheduled.

Dan kun je op die tape unit 2 keer op - drukken en hem met enter offline brengen.
Dan kun je in de menus om tapes te exporteren/importeren (dus uit de carrousel verwijderen of plaatsen).
Als je klaar bent zet je hem weer online (als je 10 minuten niet aan de knoppen komt die ie dat zelf ook al) en dan is alles goed.
In backup exec ff een inventory job draaien en je weet weer wat waar zit.

Je kunt niet de tape unit de tape eruit laten gooien.
Zo van: ik zet er wel een bakje onder ofzo :o

Je moet ze handmatig eruit halen en laden.

mookie

• ErikCornelissen
Dat is de manier hoe we het nu doen, handmatig (inculding de unlock library). Maar we willen eigenlijk naar een geautomatiseerde oplossing.
Dus maandag loop ik naar de autoloader, pak tape eruit. en stop nieuwe erin.

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

Dan kun je denk ik ff het beste die tape unit uit die autoloader en met plakband en een soldeer pen op een losse voeding aansluiten en op je scsi kaart.
Degene die ik heb kan het iig niet.
Enkel de "unlock library" kun je schedulen maar automatisch ejecten niet.
Je eject hem naar een karretje en vanuit dat karretje kun je hem unloaden.
Ik heb een hp 1x8 autoloader met een ultrium 2 unit.

mookie

Pagina: 1