Toon posts:

Access Database IP

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een registratie systeem te maken waarin meldingen worden geregistereerd.

Nu ben ik benieuw of het mogelijk is om het IP-adres te achterhalen van de client? Op deze manier kan ik aan hand van het IP de username koppelen aan een melding. Hebben de users geen inlog scherm nodig.

Ik heb =getIP() / =getIP(this) geprobeerd, maar deze werken niet.

Als jullie nog tips hebben, hoor ik het graag.

alvast bedankt.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Welke programmeertaal ben je bezig ?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:27

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als de gebruiker op zijn workstation is ingelogd, kan je toch ook de naam van de ingelogde gebruiker opvragen? Daar zijn genoeg voorbeelden voor te vinden...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog een beetje in VB.
bartgabriels schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:14:
Welke programmeertaal ben je bezig ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan, maar ik dacht, laat ik het op een ander manier proberen. 8)7
Boss schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:16:
Als de gebruiker op zijn workstation is ingelogd, kan je toch ook de naam van de ingelogde gebruiker opvragen? Daar zijn genoeg voorbeelden voor te vinden...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gebruik Environ("Computername") of Environ$("Computername") of iets in die richting... Dan heb je geen IP maar wel werkstationnaam.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:37
VBA (want daar ben je mee bezig geloof ik, als je in Access aan het programmeren bent), hoort thuis in Office Systemen, en niet in Programming.

Dit is echter gewoon een vraag waar je toch gewoon even de MSDN voor moet openslaan...

Ik vraag me ook af , of je eigenlijk wel weet waar je mee bezig bent ? Hoe ben je aan die functie-namen gekomen ? Gewoon natte vinger werk ? Het this keyword bestaat bv niet in VB(A).

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.