Toon posts:

Asus a7v help !!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet de goede biosinstellingen voor moederbord Asus a7v?
Om een of andere reden krijg ik win98se niet geinstalleerd.(halverwege installatie krijg ik errors)

Hardware: videokaart Asus geforce v7700, geluidskaart creative soundblaster live, brander plextor px-w1210ta, processor amd athlon 1 ghz, netwerkkaart compex re100tx/pci.

Thanks !!!!!

Verwijderd

Met de nieuwste BIOS versie al geflashed?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Netwerk kaart zorgen voor veel problemen, pleur die er eens uit.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet, maar als ik meerdere berichten lees dan zijn de meningen over a7v1005c.zip verdeeld.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 30 januari 2001 23:53 schreef dricus het volgende:
nee nog niet, maar als ik meerdere berichten lees dan zijn de meningen over a7v1005c.zip verdeeld.
Yup, daarom staat 'ie er bij mij nog niet op, ik vind 1004D perfect draaien.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 23:51 schreef FrankGuthrie het volgende:
Netwerk kaart zorgen voor veel problemen, pleur die er eens uit.
Al geprobeerd maar niet gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 23:54 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Yup, daarom staat 'ie er bij mij nog niet op, ik vind 1004D perfect draaien.
Zal die eens proberen, thanks

Verwijderd

Wat voor foutmeldingen krijg je ?

Verwijderd

Oh trouwens nog iets je moet als je geen ide apparaten op je ata 100 controller hebt zitten deze uitschakelen in de bios anders krijg je problemen, heb ik namelijk ook, windows protection errors enzo.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:24

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ff vraagje: heb je er een 3,5" floppy drive in zitten? zo nee, schakel deze dan ook uit in het bios

het klinkt gek en stom maar ik heb dit probleem gehad, halverwege windows installatie bevriest ie en doet niks meer, uitzetten van die floppy controller deed wonderen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 23:57 schreef Mutant het volgende:
Wat voor foutmeldingen krijg je ?
Een die ik kan opnoemen is bijv: "msgr.exe niet gevonden" Alles eraf gegooid en opnieuw geformateerd en daarna komtie weer met een andere fout.

Verwijderd

Mmmmmmmmmm, het likt er dat je instaal cd naar de klote/ vuil is krijg je deze foutmeldingen tijdens het kopieren van de bestanden?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 00:09 schreef Mutant het volgende:
Mmmmmmmmmm, het likt er dat je instaal cd naar de klote/ vuil is krijg je deze foutmeldingen tijdens het kopieren van de bestanden?
Helaas ligt het daar niet aan, heb er al 3 verschillende geprobeerd. Eerste instantie dacht ik dat ook omdatie bepaalde bestanden oversloeg met copieeren en vervolgens niet meer kon vinden op de cd. Het vreemde is dat het steeds verschillend is per keer dat ik het er opnieuw opgooi en soms wel helemaal installeerd maar dan bij het opnieuw opstarten weer met wat nieuws tevoorschijn komt.

Verwijderd

wat voor intern geheugen heb je ?
(ASUS A7V heeft problemen met 128MB pc-133 hyundai geheugen).

Verwijderd

Tja, het zijn inderdaad wel erg vage problemen.

heb je bios 1004c geprobeerd.
ata 100 uitgeschakeld
is je geheugen wel ok
niks overgeklokt.

na setup opstarten in veilige modus, misschien dat je dan wat vindt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eerst die update halen van de bios en bekijk alles morgen weer verder.
Alvast bedankt voor jullie reaktie's
Gr Dricus.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 31 januari 2001 00:34 schreef dricus het volgende:
Ik ga eerst die update halen van de bios en bekijk alles morgen weer verder.
Alvast bedankt voor jullie reaktie's
Gr Dricus.
Neem wel minimaal 1004D, want anders krijg je problemen als je ooit W2K erop wilt zetten.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 00:35 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Neem wel minimaal 1004D, want anders krijg je problemen als je ooit W2K erop wilt zetten.
Weet je zo 123 tevertellen waar ik die kan downloaden?

Verwijderd

hoezo minimaal 1004D... heb hier 1003 draaien zonder problemen met win2k pro... alleen moet je met deze bios de cdrom niet op secondary master/slave zetten tijdens installatie.. anders herkent ie je cdrom niet

Verwijderd

inderdaad!!!! het enige wat bios 1004d doet is cpu fan in stand-by mode, bios 1004c is ook goed

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Is t niet je CD-ROM :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 00:45 schreef LiquidSilver het volgende:
Is t niet je CD-ROM :?
Zou nog kunnen. Is zo het enigste, op de bios flashen na, wat ik nog niet heb uitgeprobeerd. Vraag me alleen af wat de biosinstellingen zou moeten zijn en waar ik deze evt. zou kunnen bekijken.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 31 januari 2001 00:41 schreef _roberto_ het volgende:
hoezo minimaal 1004D... heb hier 1003 draaien zonder problemen met win2k pro... alleen moet je met deze bios de cdrom niet op secondary master/slave zetten tijdens installatie.. anders herkent ie je cdrom niet
Ja dat had ik dus wel gedaan, en dus hekende ghij het niet, en 1004D was daar de oplossing voor.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
isntalleer anders eerst eens met minimale bezetting dus ff je NIC, plex, en sblive eruit.

I’m not like the OTTERS

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kopieër de win98 directory van de cdrom eerst in dos-modus naar je hd, en installeer daarna vanaf je hd, zo installeer je sneller, en meestal zonder cdrom fout.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Probeer eens scandisk over je hd heen te halen. Ook al is ie geformatteerd, ik heb wel eens mee gemaakt dat ie dan nog fouten vind. Zeker met surface scan
Pagina: 1