Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Junior Projectleider van tijdelijk naar vast contract

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16
Momenteel ben ik duizend uur werkzaam geweest via een 'uitzendbureau', nu heeft het bedrijf waar ik werk me een contract voor onbepaalde tijd aangeboden.

De eerste duizend uur heb ik gewerkt in de functie Projectmedewerker (ik heb eigenlijk meteen projectleider werkzaamheden toegekend gekregen) tegen een (bruto)salaris van € 1841,- bruto per maand (en volledige reiskosten vergoeding). Nu ga ik dus omhoog in functie en een stapje in mijn salaris.

Hieronder mijn profiel:.

Leeftijd: 26
Opleiding: MBO Detailhandel en Management, propedeuse HBO Information Engineering, diploma HBO Bedrijfmanagement
Werkervaring: 0,5 jaar (bij het bedrijf), afstudeer scriptie bij een groot ICT bedrijf, het andere werk wat ik tijdens mijn studie heb gedaan is niet relevant.
Werkgever: ICT dienstverlening in Datasystems en Netwerken
Huidige functie: Junior Projectleider
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Auto: Nee, reiskosten vergoed vanaf 10 KM, met € 0,19 per KM
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 23 ADV dagen, cursus budget (weet nog niet exact hoeveel, denk € 1500,- per jaar)
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): € 2112,-

Opleidingen die ik binnenkort wil gaan volgen: ITIL Foundation en Prince2 Foundation, daarna de daaraan gerelateerderde opleidingen.

Probleem is dat ik heel moeilijk kan vinden (o.a. met Google en www.loonwijzer.nl) wat een normale waardering is voor wat ik nu doe. Ik heb deze vraag ook al gepost in het topic "Wat verdient een ICTer gemiddeld", maar omdat het toch heel belangrijk voor mij is, post ik het hier uitgebreider.

Is dit reëel? Want meestal is je contractsbepreking van tijdelijk naar onbepaalde tijd het belangrijkst.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44

bonzz.netninja

Niente baffi

www.loonwijzer.nlbzz vroeg enzo

[ Voor 38% gewijzigd door bonzz.netninja op 17-10-2006 09:35 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Jumpman
Ik begrijp je reactie niet.

Ik heb zelf wel het gevoel dat op loonwijzer de lonen behoorlijk laag ingeschaald zijn.

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het salaris in princiepe wel oke vind, maar dat in combinatie met je secundaire voorwaarden oftewel het gebrek daaraan, is het toch duidelijk lager dan ik zou verwachten.

Mijn specs:
Leeftijd:22
Opleiding:HTS Mens&Informatica
Werkervaring:0
Werkgever:Atos Origin
Huidige functie:Java ontwikkelaar
Laptop:Ja
Vakantiegeld:Ja 8%
Vakantiedagen:29
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
GSM:nee
Auto:Ja lease 486 euro + gratis brandstof ook voor prive.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Aanbiedingen op pensioen en zorgverzekering.
70 euro netto onkostenvergoeding
Werkweek:40
Maand salaris(bruto):2000

• Jumpman
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:28:
Ik moet zeggen dat ik het salaris in princiepe wel oke vind, maar dat in combinatie met je secundaire voorwaarden oftewel het gebrek daaraan, is het toch duidelijk lager dan ik zou verwachten.

Mijn specs:
Leeftijd:22
Opleiding:HTS Mens&Informatica
Werkervaring:0
Werkgever:Atos Origin
Huidige functie:Java ontwikkelaar
Laptop:Ja
Vakantiegeld:Ja 8%
Vakantiedagen:29
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
GSM:nee
Auto:Ja lease 486 euro + gratis brandstof ook voor prive.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Aanbiedingen op pensioen en zorgverzekering.
70 euro netto onkostenvergoeding
Werkweek:40
Maand salaris(bruto):2000
Bedankt voor je reactie, als ik jou was zou ik je specs in het topic 'Wat verdient een ICTer gemiddeld' posten. Linkje: Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 3)

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 17-10-2006 15:33 ]

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:32:
[...]

Bedankt voor je reactie, als ik jou was zou ik je specs in het topic 'Wat verdient een ICTer gemiddeld' posten. Linkje: Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 3)
is al gebeurd ;)

• Jumpman
Schopje. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 18-10-2006 09:45 ]

• Qwerty-273
  • Laatst online: 22:34

Qwerty-273

Meukposter

Jumpman schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:33:
Probleem is dat ik heel moeilijk kan vinden (o.a. met Google en www.loonwijzer.nl) wat een normale waardering is voor wat ik nu doe.
Is dit reëel? Want meestal is je contractsbepreking van tijdelijk naar onbepaalde tijd het belangrijkst.
Tja is het reëel? Het is een goed salaris, geen top salaris natuurlijk. Gezien de functie Junior in zijn titel heeft is het heel goed mogelijk dat je na 1-2 jaar door groeit naar Projectleider (zonder Junior) en dat daarbij weer een behoorlijke stap met je salaris wordt gemaakt. Eventueel na te gaan natuurlijk bij de afdeling personeel zaken.
Daarnaast gaat het vooral of jij zelf het een goede waardering vind voor wat je doet in die functie. De meeste mensen willen natuurlijk veel meer verdienen, maar ben je tevreden met € 2112 bruto in de maand?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:28:
Ik moet zeggen dat ik het salaris in princiepe wel oke vind, maar dat in combinatie met je secundaire voorwaarden oftewel het gebrek daaraan, is het toch duidelijk lager dan ik zou verwachten...
Vergeet die 23 ADV dagen niet. Dat is veel meer dan gemiddeld en is ruim een maandloon waard.

Maar inderdaad, de toekomstmogelijkheden dien je mee te nemen. Al neem ik aan dat er wel ruimte is om te onderhandelen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry hoor, je bent 26 jaar oud, geeft zelf aan geen enkele relevante werkervaring te hebben voor de functie die je krijgt, je geeft zelf aan geen enkele relevante cursus al afgerond te hebben en gaat zitten miepen over 25 vrije dagen, 23 ADV-dagen en 2100 Euro bruto?

Ik zou zeggen: succes met een genereuzer werkgever zoeken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jumpman
MAX3400 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:49:
Sorry hoor, je bent 26 jaar oud, geeft zelf aan geen enkele relevante werkervaring te hebben voor de functie die je krijgt, je geeft zelf aan geen enkele relevante cursus al afgerond te hebben en gaat zitten miepen over 25 vrije dagen, 23 ADV-dagen en 2100 Euro bruto?

Bedankt voor je reactie. Vergeet niet dat ik een bedrijfsmanagement opleiding heb behaald op HBO niveau. Ik heb wel allemaal stages tijdens mijn opleidingen gedaan: Hardwareretailer, Webdesigner, Software ontwikkelaar (applicatie en database), Marketingonderzoeker, Adviseur, etc. Dus ben goed thuis in de ICT. Het is nu me geluk dat ik overal een beetje thuis in ben.

Ik bedoel ik heb in het half jaar dat ik bij het bedrijf werk, meteen (na een twee weken, er ging een projectleider vier en een halve week met vakantie) projecten voor mijn kiezen gekregen. dit beviel ze waarschijnlijk goed, daarom hebben ze een vast contract aangeboden en een salarisverhoging. Daarom wil ik nu ITIL en Prince2 gaan doen, om te profileren in mijn funtie en in de kansen die zei mij bieden.

Ik wil gewoon weten of dit een marktconform salaris is voor de functie die ik heb.

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Jumpman schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:36:
[...]

Bedankt voor je reactie. Vergeet niet dat ik een bedrijfsmanagement opleiding heb behaald op HBO niveau. Ik heb wel allemaal stages tijdens mijn opleidingen gedaan: Hardwareretailer, Webdesigner, Software ontwikkelaar (applicatie en database), Marketingonderzoeker, Adviseur, etc. Dus ben goed thuis in de ICT. Het is nu me geluk dat ik overal een beetje thuis in ben.
Ik bedoel ik heb in het half jaar dat ik bij het bedrijf werk, meteen (na een twee weken, er ging een projectleider vier en een halve week met vakantie) projecten voor mijn kiezen gekregen. dit beviel ze waarschijnlijk goed, daarom hebben ze een vast contract aangeboden en een salarisverhoging. Daarom wil ik nu ITIL en Prince2 gaan doen, om te profileren in mijn funtie en in de kansen die zei mij bieden.
Ik wil gewoon weten of dit een marktconform salaris is voor de functie die ik heb.
HBO zegt niks want dat heeft iedereen tegenwoordig en dan nog met 22 jr. Ik zou tevreden zijn (je hebt nog weinig laten zien), maar wel een doorkijk vragen bij goed presteren. Ik ben zelf zo'n dikke 10 jaar werkzaam als projectleider/manager en in die rol is je ervaring/houding/sensitiviteit vaak belangrijker dan je inhoudelijke kennis. Prince en ITIL kunnen handvatten bieden, maar vergeet niet dat foundation puur theorie is.

[ Voor 3% gewijzigd door Il Ljama op 18-10-2006 14:45 ]

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• Jumpman
Il Ljama schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:42:
[...]

HBO zegt niks want dat heeft iedereen tegenwoordig en dan nog met 22 jr. Ik zou tevreden zijn (je hebt nog weinig laten zien), maar wel een doorkijk vragen bij goed presteren. Ik ben zelf zo'n dikke 10 jaar werkzaam als projectleider/manager en in die rol is je ervaring/houding/sensitiviteit vaak belangrijker dan je inhoudelijke kennis. Prince en ITIL kunnen handvatten bieden, maar vergeet niet dat foundation puur theorie is.
Ik heb zitten kijken, maar volgens mij moet ik met Foundation beginnen, en dan de daar op volgende onderdelen in beide.

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Jumpman schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:52:
[...]
Ik heb zitten kijken, maar volgens mij moet ik met Foundation beginnen, en dan de daar op volgende onderdelen in beide.
klopt, je start met foundation en daarna practitioner. ik heb ze toendertijd gecombineerd, maar had toen een stuk meer ervaring. Bij practitioner gaat het erom dat je theorie kan vertalen naar je eigen praktijk. Bij weinig ervaring zal je referentie missen. Foundation is een prima start voor je.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
MAX3400 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:49:

Mag ik je erop wijzen dat de TS niets anders vraagt dan de bevestiging of ontkenning van het feit
of zijn salaris en secundaire a.v. marktconform zijn voor zijn niveau en functie.

Hij geeft niet aan dat hij hiermee ontevreden is. Hij wil enkel weten of het aanbod goed is of niet.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• Jumpman
Mijn definitieve contract getekend:

Leeftijd: 26
Opleiding: MBO Management, propedeuse HBO Information Engineering, diploma HBO Bedrijfmanagement
Werkervaring: 0,5 jaar
Werkgever: ICT dienstverlening
Huidige functie: Junior Projectleider
Laptop: Nee (Wel mogelijk, maar ik wil dit zo lang mogelijk niet )
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee (Wel mogelijk, maar ik wil dit zo lang mogelijk niet )
Auto: Nee, reiskosten vergoed vanaf 10 KM, met € 0,19 per KM
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 23 ADV dagen, groot cursus/opleidings budget (hier wordt ook veel aandacht aan besteed en ruimte voor gemaakt) en een heel goede CAO
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): € 2200,-

Toch nog het één en ander veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 02-11-2006 16:22 ]

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 10:45

MicroWhale

The problem is choice

waarom wil je geen laptop en geen gsm?

bovendien vind ik de verandering nou niet echt subliem groot...

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 15:10

xces

To got or not to got..

25 jaar,
MBO Systeembeheer,
HBO informatica,
ITIL foundations,
Micrsoft Certified Professional (2 certificaten)
Auto v/d zaak (nu huurauto, corsa) + volledige vergoeding alle kilometers (incl. buitenland)
Laptop

Bruto: 2150 excl. markttoeslag ivm MCP certificaten en excl. 85 euri onkostenvergoeding

Lijkt me niet verkeerd aangezien allles vergoed word

• Qwerty-273
  • Laatst online: 22:34

Qwerty-273

Meukposter

MrWilliams schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:04:
waarom wil je geen laptop en geen gsm?
Kan me voorstellen dat je dan het idee hebt dat ze dan veel sneller een beroep op je kunnen doen, als je thuis bent of je nog even snel dit of dat kan afwerken voor morgen. Of om nog verschillende afspraken/meetings door te nemen in de avond om de volgende ochtend iets te bespreken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Qwerty-273 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:49:
[...]Kan me voorstellen dat je dan het idee hebt dat ze dan veel sneller een beroep op je kunnen doen, als je thuis bent of je nog even snel dit of dat kan afwerken voor morgen. Of om nog verschillende afspraken/meetings door te nemen in de avond om de volgende ochtend iets te bespreken.
Tja, maar dan moet je geen projectleider functie gaan doen, maar aan de lopende band gaan staan.

Soms lopen projecten gewoon niet zoals geplanned en dat betekend dat om eea weer op de rails te krijgen, je soms wel eens gebeld wordt voor het maken van een beslissing oid. Comes with the job.

[ Voor 14% gewijzigd door Question Mark op 03-11-2006 10:52 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Ik vind persoonlijk het salaris wel aan de lage kant, voor je opleiding, en van je functie uitgaande. Wat ik niet helemaal snap is hoe je projectleider kunt zijn, en niet beschikken over een leaseauto. Moet je alle zakelijke kilometers naar klanten met je eigen auto maken, of vallen meetings bij klanten niet onder je functie maar ben je vooral op locatie bezig?

Wat betreft Prince2, je begint inderdaad met Foundation, 75 vragen in een uur. Pas als je Foundation hebt gehaald mag je doorstromen naar Practitioner, en dat is geheel andere koek. Dat is een examen van drie uur. Ik vond overigens het Practitioner examen meer een schrijfwedstrijd, dan een representatie van je kennis. De drie uur is heel krap, en aan het einde zit je met 15 volgeschreven A4'tjes, een hoop gekras, en kramp in je handen.

Ik heb zelf de fasttrack van 4 aaneengesloten dagen gedaan bij Ruysdael, dat is de enige waarvan ik weet dat ze een opleiding geven waarin zowel Foundation als Practitioner zijn gecombineerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 10:59 ]

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:56:
Ik heb zelf de fasttrack van 4 aaneengesloten dagen gedaan bij Ruysdael, dat is de enige waarvan ik weet dat ze een opleiding geven waarin zowel Foundation als Practitioner zijn gecombineerd.
ff off topic:
Je hoeft niks te combineren hoor. Je kan ook gewoon practitioner volgen en s'morgens Foundation examen doen en practitioner er achteraan. Heb ik ook gedaan en scheelt een hoop pingels/tijd en daarnaast moet je voor Practitioner de theorie toch weer kennen. Heb het bij Insights gedaan, maar dat kan volgens mij overal wel.

Verwijderd

Wat ik bedoelde, was dat ik gewoon in één pakket de cursus voor foundation en practitioner wilde volgen en niet een losse foundation en een losse practitioner cursus.

De examens kun je inderdaad gewoon achter elkaar doen, mits je dus foundation hebt gehaald.
Pagina: 1