Toon posts:

Laptop kopen met beeldscherm 4:3 en budget max 750 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals zovelen wil ook ik een laptop kopen voor mijn studie. Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen kiezen.

Ik heb me flink proberen te verdiepen in laptops (en waar ik op moet letten etc.) maar ik blijf een digibeet ;) en kom er dus niet uit.
Wel ben ik zover gekomen dat ik nu een aantal eisen heb waar mijn laptop aan moet voldoen:

een beeldscherm met normaal 4:3 formaat, geen breedbeeld
een batterijtijd van in ieder geval 2,5 uur
niet te groot en niet te zwaar (onder de 3 kilo, het liefst een stuk eronder)
verder liever geen rare of glimmende beeldschermen (ik weet niet precies hoe dit zit, maar heb op een aantal fora gelezen dat ook dat kan voorkomen ??, excuses voor mijn onkunde)
en met een max budget van ong 750 euro

Zouden jullie mij kunnen helpen? (of is dit een onmogelijke eis)

Bedankt,
Inezy

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe zit het met de games en/of andere software die je wil draaien? Moet het highend spul zijn of niet? Dat gaat iig niet met dit budget lukken.

Een andere tip: kijk de Tweakers.net Pricewatch na en sorteer dan eens op prijs. Dan zul je verder genoeg laptops vinden (als je ook verder kijkt in de pricewatch opties) voor jouw budget ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:59:
een beeldscherm met normaal 4:3 formaat, geen breedbeeld
een batterijtijd van in ieder geval 2,5 uur
niet te groot en niet te zwaar (onder de 3 kilo, het liefst een stuk eronder)
verder liever geen rare of glimmende beeldschermen (ik weet niet precies hoe dit zit, maar heb op een aantal fora gelezen dat ook dat kan voorkomen ??, excuses voor mijn onkunde)
en met een max budget van ong 750 euro
Tegenwoordig zijn nagenoeg alle schermen WXGA (widescreen), waardoor de keuze van een laptop door gewoon scherm ernstig wordt beperkt. Het werken met een breedbeeldscherm is misschien ff wennen, maar uit eigen ervaring went dit snel genoeg.
Een batterijtijd van 2,5 uur is tegenwoordig ook weinig bijzonder, net als een gewicht onder de 3 kilo.

De enige vraag die rest is wat wil je gaan doen met deze laptop? Games? Internet/tekstverwerken?

Als games niet de belangrijkste factor is, is de volgende keuze misschien wat voor je (ondanks WXGA):

Duo core

- Acer Aspire 5102WLMi:
AMD Turion™ 64 2X TL50 1.6Ghz, Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2 NL, UK, FR, 15.4TFT WXGA Acer CrystalBrite 16ms, 1024MB RAM (2x512), 80GB HDD (5400RPM), Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Lan & Wireless 802.11b/g, 5-in-1 Card reader, no FDD, no IEEE 1394, no S-video, no FIR, ATI X1100 128MB shared, 0.3MP Orbicam
€ 653.00 (excl. BTW) € 777,- (incl. BTW www.computerpirates.nl)

Review:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3091
"4.5 hrs battery life after a few tweaks"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Games en andere fratsen hoef ik er niet mee te kunnen.
Eigenlijk gaat het alleen om gewoon tekstverwerken en internet. Én juist geen breedbeeld. (ik wil er geloof ik niet aan wennen, en ben bang dat het niet went)
Ik zag al dat 99% tegenwoordig breedbeeld is (begrijp niet goed waarom), maar daarom juist deze vraag. Ik weet niet meer waar ik moet zoeken...

Inezy

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Je twee eisen beperken inderdaad je keuze behoorlijk. Zowat alle consumenten notebooks zijn tegenwoordig widescreen en hebben een glossy of glimmend scherm. Als je dus eentje wil die dus echt anti-glare en 4:3 is zul je tussen de meer zakelijke laptops moeten zoeken. Ik weet dat IBM/Lenovo nog voornamelijk zulke laptops maakt. Ook de zakelijke lijn van HP en bepaalde Dell Latitude modellen zijn nog gewoon 4:3 hoewel ik niet weet of ze glossy of anti-glare zijn. Gezien je budget zijn de HP en Dell modellen het interessantst lijkt me.

Persoonlijk ben ik het wel eens met je keuze trouwens. Ik werk thuis op een widescreen monitor, maar dan een 24 inch exemplaar, en dat werkt reuze prettig. Het feit dat je scherm kleiner wordt door de breedbeeldverhouding is dan niet zo erg. Maar laptopschermen zijn meestal zo'n 15 inch en ik geef zelfs de voorkeur aan kleiner en dan wordt het scherm toch wel erg klein vergeleken met een 4:3 scherm.

Verwijderd

Deze laptop heeft een 4:3 scherm en valt binnen je budget. linkje.
er zijn er nog wel meer te vinden in de pricewatch
Pagina: 1