Geluid zacht

Pagina: 1
Acties:

• sjaakos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-04 09:30
Ik heb samen met een vriend een computer gekocht, alles werkt op het geluid na. We hebben beide er last van dat de mic uitgang aan de voorkant van de pc het wel gewoon doet maar de uitgang op de achterkant niet (goed). We horen namelijk beide wel geluid maar heel zacht....

We hebben het geluid onboard en hebben van de ASUS site de laatste drivers gebruikt. Ik heb de standaard volume controle van windows op MAX staan. Omdat we beide het probleem hebben lijkt het me dat het ook niet ligt aan de boxen. Het moederbord ondersteunt 8 channels, ik heb alle poorten op de achterkant geprobeerd maar geen enkele werkt. Wel werkt de mic aansluitingen. Ook de digitale uitgang werkt wel.

Weet iemand waar ik nog meer kan zoeken naar een oplossing om me muziek harder af te kunnen spelen?

Het systeem bestaat uit:

ASUS P5N32-SLI SE Deluxe moederbord
Intel Core 2 6400 2.13 GHz
NVidia 7600GT videokaart

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
Heb je al in het boekje gekeken? Mogelijk moet je een jumper omzetten.

PSN: djmurcielago

• sjaakos
Murcielago schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:41:
Heb je al in het boekje gekeken? Mogelijk moet je een jumper omzetten.
Ja ik heb in het boekje gekeken en er is geen jumper voor de audio instellingen. Het enigste is dat je in de bios hem op disabled of auto kan zetten. Het klinkt logische maar voor de 100% zekerheid beide opties geprobeerd.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Misschien stomme opmerking maar je hebt het algemene windows volume en bijv het wave volume. Wave volume wordt gebruikt door bijvoorbeeld mediaplayer e.d. Bekijk dus eens alle volumes.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
probeer ook even een driverupdate, jouw drivers zijn waarschijnlijk oud, het is vast een instelling. controleer ook tijdens het afspelen alle volume levels er zijn een paar bugs in vooral oudere programmas die wave op 0 zetten

~ Mijn prog blog!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ja dit is waarschijnlijk een driver probleem. Normaal heb je voor 8 kanaals geluid 3 uitgangen.
Je hebt denk ik een programma nodig dat bij je geluidkaart zit om het geluid op een van de drie uitgangen te wijzigingen. Wat voor boxen heb je er op aangesloten. Heb je al 5.1 boxen ? Het geluid word verdeeld over 6 boxen dus dat het geluid op één aansluiting zacht is kan wel kloppen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• sjaakos
Nou ik heb expres van de ASUS site de laatste drivers gedownload dus als het goed is zit dat goed. Ik heb wel boxen maar dit zijn passieve boxen (denk ik) het zijn boxen aan mijn beeldscherm vast.

Er zit bij deze drivers een programma dat RealTek Sound Manager bij. Bij dit programmatje kan je zien wat hij detecteerd en instelt. Hier staat wel goed dat het passieve speakers zijn. Ook heb ik in het standaard windows volume regeling scherm alles geactiveerd en alles op max gezet.

Zou het te maken kunnen hebben met dat ik passieve speakers heb?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Grote kans van wel. Zoek of je ergens speakers kan lenen (of ultra cheap setje kopen) die zelf een versterker hebben ingebouwd.

Instagram / YouTube

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 15:03

EnnaN

Toys in the attic

stomme vraag hoor, maar wat is een "mic uitgang" ?

is het soms een koptelefoonuitgang aan de voorkant, tov een aux uitgang aan de achterkant?

sig

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
enige pc die ik ooit ben tegengekomen die fatsoenlijk passieve boxen kon aansturen was eeen compaq uit het jaar nul met JBL boxen :X

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 00:53
Aloys schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:15:
enige pc die ik ooit ben tegengekomen die fatsoenlijk passieve boxen kon aansturen was eeen compaq uit het jaar nul met JBL boxen :X
dan heb je nooit een goede soundkaart gehad...
Pagina: 1