Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2018
Hi,
Ik ben net terug van een expeditie.
De expeditie duurde 3 dagen en we hebben 234 km gefiets.
Nu had ik toevallig mijn telefoon bij me.
We sliepen in een tent en heb toen we gingen slapen mijn tel in de zeihoes van de tent gedaan, toen ik ging kijken hoelaat het was voelde de telefoon behoorlijk koud en heb hem toen in mijn slaap zak gedaan.
Toen ik de volgende ochtend wakker werd zag ik toen ik wilde kijken hoe laat het was dat mijn menu van contact personen openstond.
Ik wilde het sluiten en de toetsenblokering aanzetten maar dat deed hij niet.
Ik heb toen de accu er uitgehaald en toen bleef de tekst nog zo;n 10 sec op het beeld staan.
Ik heb hem toen uit lekaar gehaald om hem te laten drogen in de zon.
ik kreeg hem niet meer aan.
Verder onderweg naar huis bij een tankstation probeerde ik het voor de zoveelste keer en ja hij wilde aan.
Ik zag alleen de tekst nokia staan en hij liep weer vast (zo leek het in iedergeval want hij deed niks meer)
Toen heb ik de accu eruit gehaald en er weer in gedaan om te kijken of hij het dan wel weer deed.
Hij doet het nog steeds niet.

Wat voor fout kan dat zijn?
Zit het hem in de software of komt het door de vocht in de tent?
Hij hangt hier nu al bijna 6 uur aan de lader maar hij doet nog steeds niets.

Hebben meer mensen hier problemen mee gehad?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zit het hem in de software of komt het door de vocht in de tent?
Je geeft eigenlijk zelf al aan dat het om een vocht probleem gaat. Wsarschijnlijk is er vocht in het toestel gekomen, en heeft er oxidatie plaats gevonden. Hierdoor zal hij het waarschijnlijk niet meer doen. Ook verlies je erg veel vocht als je slaapt, en omdat de telefoon in je slaapzak zat, zal hij er niet beter op zijn geworden.

Loop anders even langs een servicepoint van nokia voor mee info ;)

Verwijderd

Hoi,

ik heb hetzelfde probleem.
Telkens als ik een b.v weekend weg ben, in een tent slaap, of in een camperbus, valt mijn 6021 uit.
Ik krijg de telefoon dan niet meer aan de praat en na een paar dagen doet de telefoon het spontaan weer.
Ik ben al naar een Nokia reparatie center geweest, waar ze nieuwe S/W geinstalleerd hebben.
Ik heb ze toen niet gewezen op relatie uitvallen/vocht.

Ik heb de telefoon nu bijna 1.5 jaar

Wat vragen :
- Is dit een bekend probleem ?
- kan ik het zelf verhelpen ? ( door bv het PCB boardje te reinigen)
- vallen dit soort klachten binnen de Nokia garantie ?

dank voor jullie feedback.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:41

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Lijkt me idd een vochtprobleem. Vaak als je hem een tijdje weglegt op een droge plek dan doet hij het weer.
Zo ook de telefoon van een vriend deed het spontaan na 1,5 jaar weer in de kast te hebben gelegen... :?

Ik zeg ook niet DAT het zolang duurt, maar voor hetzelfde geldt doet hij het over een paar dagen weer.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes