windows slurp verborgen ram geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb een raar probleem en kom er niet uit.
Als ik taakbeheer aanzet staat er bij mij dat ik 539 mb ram geheugen verbruik. Als ik echter alle processon optel kom ik uit op 150 mb. Als ik bv het progje freeram aanzet geeft hij ook aan 150 mb verbruikt. Dan denk je waar maak je je druk om. Nou de pc is zo traag net alsof er toch meer geheugen word verbruikt als ik heb namelijk meer als 512. Hoe dit irritante probleem te verhelpen?????

Als ik alle progjes en dergelijke uitzet kom ik op ong 390 uit. Dus hij reageerd wel.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Naast alle processen die je ziet draaien vraagt Windows zelf uiteraard ook om nog wat geheugen.

Hoewel 539 MB nogal veel is, op mijn systeem met onder andere een Apache en MySQL server en diverse tooltjes in de systray (totaal 43 processen) heb ik 307 MB in gebruik.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
als ik alleen bv nero en een internetpagina en windows media player aan heb staan vlieg ik al boven de 512 uit. Is niet goed. Nog even voor de duidelijkheid is wel handig heb windows xp 32 bit. Een intel celeron 2.66 ghz en 2x 256 mb ram.

[ Voor 31% gewijzigd door Twazerty op 17-10-2006 00:15 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:59
Misschien vermeld de taskmanager ook wel de gebruikte virtuele geheugen(swap).
Dat zou verklaren dat het tooltje ook maar 150 mb intern geheugen in gebruik ziet.
Is te controleren door in Taakbeheer bij geheugen de kolommen aan te passen en ook virtueel geheugen aan te zetten. Dan kan je ook het verbruikte virtuele geheugen zien.

Maar je geheugengebruik is inderdaad erg veel?
Probeer eens een anti-spyware pakket te draaien?

[ Voor 13% gewijzigd door FatalZero op 17-10-2006 22:30 ]

Opper-prutser

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

ik heb 'idle' ook vaak 500/600 mb van de 1024 in gebruik. Dat is toch prima lijkt me of ???

bron statbar (je weet wel dat ding boven in je beeld :)) dit klopt trouwens met wat er in taakbeheer staat
als je tenminste by fysiek geheugen kijkt ! wellicht haal je het totaal inc swap door elkaar ?

[ Voor 57% gewijzigd door Ray op 18-10-2006 08:02 ]