Toon posts:

P5W DH Deluxe & Ati X1950XTX probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een groot probleem met mijn computer, ik heb die namelijk een week geleden samen gesteld en door een vriend van mij in mekaar laten zetten .. alleen heb ik wat moeilijkheden met mijn videokaart de Ati X1950XTX.
Mijn moederbord is de P5W DH Deluxe, maar die wil mijn videokaart maar niet "zien".
Bij apparatenbeheer ziet hij:

? overige apparaten, daaronder ?! videocontroller.
Daaronder videocontroller VGA met een ? en een !

Bios is up to date, net als de videokaart drivers.

Als ik een andere videokaart in mijn pc stop (x850xt) dan doet hij het meteen.
Als ik mijn X1950XTX bij iemand anders in zijn pc doe, dan doet hij het ook meteen.

Dus in weze is de videokaart niet kapot, en het moederbord ook niet.

Alle kabels zitten gewoon goed vast ..

Kom maar op met de vragen, want ik snap er echt niets van.

(btw: ik ben een pcn00b dus niet te moeilijke termen plz.) :+

Alvast bedankt! _/-\o_

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 18:13

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik draai ook een x1950 xtx op een p5w dh dlx en hier deed ie het meteen goed. Welke driver versie heb je precies?

Speed limits are like herpes.

Verwijderd

Topicstarter
biosversie 1407 of iets van 08.00.12 , en drivers van videokaart de allernieuwste .. Catalyst 6.9

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 03:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
[edit]

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 03:31 ]

Verwijderd

Probeer de laatste ATI drivers 6.10 beta eens. En wat voor een voeding zit er in je pc?

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:20:
biosversie 1407 of iets van 08.00.12 , en drivers van videokaart de allernieuwste .. Catalyst 6.9
De Catalyst 6.9 herkend hem inderdaad niet, je moet voorlopig de drivers van de meegeleverde installatie cd installeren. 6.10 beta of de final zal hem wel herkennen.

Verwijderd

Ja kan best aan die voeding liggen misschien want die kaart trekt heel veel van je voeding

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik heb een 450 watt voeding met ongeveer dezelfde setup en die trekt em prima de 2de fan is thermisch geregeld en die is nog nooit aangeweest. Zoals anderen mij ondertussen al voor zijn en waar ik ook op doelde je catalyst versie, ik heb de drivers van de cd geïnstalleerd omdat ik al gezien had op de ati site dat cat. 6.9 de x1950 serie nog niet ondersteunde. Dus dit zoals natnek al zei het probleem zijn.

Verwijderd

Dat kan het zijn maar als je een 300 watt voeding heb gaat het niet werken met die kaart :P

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Nee of je moet voor de rest alleen mobile stuff in je pc planten. Maar ik ga er vanuit dat iemand met een p5w dh dlx en een x1950 xtx niet gaat bezuinigen op een goedkope of te zwakke voeding.

Pagina: 1