Toon posts:

Flash Webdesign Leren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede forumgangers

Ik ben reeds vertrouwt met de Flash 8 omgeving maar dit is slecht een zielig stukje dat ik ervan ken.
Aangezien ik het hele crossbrowser gedoe een beetje beu aan het worden ben dacht ik bij mezelf: waarom leer ik gewoon niet Flash.
Nu die reden doet er niet zo toe, er zullen wss wel tegenargumenten voor zijn maar dat is het doel van deze thread niet.

Ik zou graag tegoei Flash webdesign leren. Dus toegespitst op het web!
Ik heb dit artikel gelezen: http://www.kirupa.com/dev..._structure_flash_site.htm en ik vond dat best boeiend. Omdat hier echt specifiek alles wordt besproken.

Kennen jullie nog boeken/website met zulke leerrijke zaken.

Ik hoor al enkele denken: "Pakt toch gewoon wat tutorials en probeer wat", dat heb ik ook lange tijd gedaan maar ik zou eigenlijk het liefst dit alles in een geheel willen zien. Uiteraard is het niet moeilijk om een mask te maken, maar gebruik dat eens efficient in een website, waar zet ik dat? Gebruik ik keyframes & motion tweens of code ik alles? enz enz

Ik heb het boek "Flash 8 Webdesign for dummies" maar dat is helemaal niet wat ik nodig heb.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Ik wil in ieder geval de opmerking maken dat je best gedeeltes van sites die als showcase bedoeld zijn in Flash kunt maken. Maar maak geen complete sites in Flash, zoekmachines kunnen er niets mee en daardoor zul je dus niet gevonden worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks voor de tip :)

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-02 10:42

Clay

cookie erbij?

Draai het eens om; In hoeverre kan je het flash eigenlijk aanrekenen dat zoekmachines er niet mee overweg kunnen? Dit onvermogen houdt in feite eenzijdig de ontwikkeling van het web tegen; met de juiste argumenten is flash als medium namelijk uiterst geschikt om ook hele sites in te ontwikkelen. De verminderde toegankelijkheid van bv film tegenover schrift doet toch ook niets af aan de waarde van het medium?

@TS, voor antwoorden op vragen als "wanneer code ik iets, en wanneer gebruik ik een tween", of "wat stop ik in welke movieclip", moet je naar mijn mening toch gewoon ervaring opdoen die in geen boek te vinden is. Code kan dingen die tweens niet of moeilijk kunnen en vice versa. Met voldoende kennis en begrip van flash kan je deze keuzes weloverwogen maken, en verdedigen.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Topicstarter
Ik had el wel gevreesd voor zo iets :p
Mjah, ik dacht dat er toevallig wel wat resources bij de hand waren zoals die van Kirupa.

Verwijderd

Om maar gewoon een antwoord op je vraag te geven:

http://www.mijnhomepage.nl/boeken/flash-boeken.php

Gewoon even zoeken bij Google en dan lezen wat er in dat boek behandeld wordt.
Pagina: 1