Toon posts:

Computer start op in een oneindige loop.

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik gister mijn computer uit deed met een druk op de knop, ging de computer windows afsluiten tot het moment dat de computer automatich uit hoort te gaan, gaat voor 500 miliseconden de computer uit en start gelijk weer op, in een oneindige loop. ik kan hem dan alleen maar uit doen door de stekker er uit te halen.
als ik dan weer de stekker er in steek, en de computer aan doe, dan blijft hij hangen zonder waarschuwing of piepjes, beeldscherm slaat niet aan nix.
Als ik dan weer de computer uit wil doen door de power knop 5 seconden in te houden, blijft hij weer opstarten in een oneindge loop.

Ik heb veel hardware problemen mee gemaakt, maar dit slaat op alles...

Iemand een enige idee wat dit kan zijn?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sorry, maar mijn glazen bol is stuk.
Vertel eens wat meer over de hardware.
Wat is er vooraf gegaan aan dit incident?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:11:
Toen ik gister mijn computer uit deed met een druk op de knop, ging de computer windows afsluiten tot het moment dat de computer automatich uit hoort te gaan, gaat voor 500 miliseconden de computer uit en start gelijk weer op, in een oneindige loop. ik kan hem dan alleen maar uit doen door de stekker er uit te halen.
als ik dan weer de stekker er in steek, en de computer aan doe, dan blijft hij hangen zonder waarschuwing of piepjes, beeldscherm slaat niet aan nix.
Als ik dan weer de computer uit wil doen door de power knop 5 seconden in te houden, blijft hij weer opstarten in een oneindge loop.

Ik heb veel hardware problemen mee gemaakt, maar dit slaat op alles...

Iemand een enige idee wat dit kan zijn?
Toen dit bij mij gebeurde had ik door het trafootje van mijn ccfl-etje interverente straling gemaakt waardoor mijn reset switch een soort sluiting maakte. resultaat was een loopende en herstartende pc. Ttrek je reset switch eens van je bord af en doe een bios reset.

ik zeg maar wat hoor....

(\__/)

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:13:
Sorry, maar mijn glazen bol is stuk.
Vertel eens wat meer over de hardware.
Wat is er vooraf gegaan aan dit incident?
Er is helemaal niks vooraf gegaan, ik wou mijn pc afsluiten, en toen deed hij het in eens niet meer, heb deze pc al 3 jaar, nooit problemen verder mee gehad.
Ik heb de bios al ge-reset alles, het is gewoon duidelijk een hardware probleem.

• Mushjkin
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:18:
[...]

Er is helemaal niks vooraf gegaan, ik wou mijn pc afsluiten, en toen deed hij het in eens niet meer, heb deze pc al 3 jaar, nooit problemen verder mee gehad.
Ik heb de bios al ge-reset alles, het is gewoon duidelijk een hardware probleem.
Dacht ik gister ook, "nooit geen probleemen mee gehad" toen ik naar de lekke band van mijn auto keek.

Maar als je nu al weet dat het een hardware probleem is, waarom vraag je het hier dan?

(\__/)

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Misschien een probleem met je powerbutton? Ff de aansluiting van je moederbord aftrekken en dan kijken wat hij doet. Als je de twee pooltjes van deze aansluiting kortsluit zal je computer op moeten starten. Ik roep maar wat maar je geeft zelf ook niet aan wat je zelf al gedaan of bedacht hebt. Hoe ver start de PC op voordat hij weer reboot? Welk systeem draai je? En wat voor hardware heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Nou als dit een bekend probleem is, dan scheeld het voor mij heel weer wat zoek werk, aangezien ik geen 2e computer heb, waar ik ff de onderdelen kan testen.

Ik heb btw wel ff de hd's/dvd los gekopeld.

Maar dat mocht niet helpen.

• Mushjkin
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:22:
Nou als dit een bekend probleem is, dan scheeld het voor mij heel weer wat zoek werk, aangezien ik geen 2e computer heb, waar ik ff de onderdelen kan testen.

Resetswitch lostrekken
Powerswitch lostrekken.

[ Voor 0% gewijzigd door Mushjkin op 16-10-2006 23:25 . Reden: fuck heee,... ben ik toch weer aan het voorkauwen. ]

(\__/)

Verwijderd

Topicstarter
Asus nforce 2
Gf ti 4400
Sweex 600 wat (Volgens de spec ;) )
1 gig ram.

Ik heb de rest los gekoppeld, en zoals hier boven omschreven staat, start niet eens op.

Ik krijg niets te zien op het beeld of zo, want beeld scherm start niet meer op.
Maar als ik heb dmv powerbutton uit wilt doen, gaat hij voor 500milisec uit en weer voor 500 milisec aan. enz.

Echt vaag maar goed.

• Mushjkin
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:26:
Asus nforce 2
Gf ti 4400
Sweex 600 wat (Volgens de spec ;) )
1 gig ram.

Ik heb de rest los gekoppeld, en zoals hier boven omschreven staat, start niet eens op.

Ik krijg niets te zien op het beeld of zo, want beeld scherm start niet meer op.
Maar als ik heb dmv powerbutton uit wilt doen, gaat hij voor 500milisec uit en weer voor 500 milisec aan. enz.

Echt vaag maar goed.
Nu is me nog niet duidelijk of je door middel van een schroevendraaier de powerpinnetjes op het mobo met elkaar heb gelust,..

(\__/)

• Merijn70
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:22:

MSI K7T266 PRO 2|AMD XP1700+(1.47MHZ)@1550MHZ|ZALMAN CNPS5005-Cu|512MB DDR(Twinmos CAS2)|GAINWARD TI 4400|LITEON 24X10X40X|LITE-ONE DVD LTD163 (16x48)|MAXTOR 40 GIG 7200 rpm|
Als het om de MSI gaat van je onderschrift gaat zou ik ook eens kijken naar de elco's op je MB. Ik ken persoonlijk geen MSI MB van deze reeks die ondertussen geen opgezwollen elco's heeft namelijk.
Edit: Ok je hebt een ander MB.
Is er niet gewoon een probleem met je voeding? Misschien heeft hij de geest gegeven en trekt hij het niet meer tijdens het booten.

[ Voor 10% gewijzigd door Merijn70 op 16-10-2006 23:31 ]

• Mushjkin
Merijn70 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:28:
[...]

Als het om de MSI gaat van je onderschrift gaat zou ik ook eens kijken naar de elco's op je MB. Ik ken persoonlijk geen MSI MB van deze reeks die ondertussen geen opgezwollen elco's heeft namelijk.
Zou je dan ook niet een brandlucht op het bord vernemen ondertussen?
(no flame)

(\__/)

• Merijn70
Mushjkin schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:30:
[...]

Zou je dan ook niet een brandlucht op het bord vernemen ondertussen?
(no flame)
Nee, de elco's bollen meestal langzaam op en gaan lekken, na verloop van tijd loop je het risico dat eentje de geest geeft. Maar dat kan best wel lang duren.

• Mushjkin
Merijn70 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:33:
[...]

Nee, de elco's bollen meestal langzaam op en gaan lekken, na verloop van tijd loop je het risico dat eentje de geest geeft. Maar dat kan best wel lang duren.
Met van die grijze drap eruit,.. true it is,.... grinn,... Ik voel me ineens weer heel erg tevreden met mijn asus bordje...

Maar dit is off topic. Ik denk dat onze pechvogel eerst maar eens ffkes met wat hardware moet wisselen schat ik.

(\__/)

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles leeg getrokken, en dmv screwdriver ff de pwr pinntjes aangeraakt.

Maar doet als nog none. :/

• Mushjkin
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:41:
Ja alles leeg getrokken, en dmv screwdriver ff de pwr pinntjes aangeraakt.

Maar doet als nog none. :/
Ook in je voeding kunnen elco's bol worden.
Ik zou als ik jou was morgen ff de plaatselijke pcboer vriendelijk aankijken en ff een testvoeding plaatsen.
Schiet je meer mee op dan je nu rot iriteren.

(\__/)

Verwijderd

Topicstarter
Merijn70 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:28:
[...]

Edit: Ok je hebt een ander MB.
Is er niet gewoon een probleem met je voeding? Misschien heeft hij de geest gegeven en trekt hij het niet meer tijdens het booten.
heb idd, weer andere onderdelen.
Ik moet wel zeggen dat ik 3 jaar lang altijd mijn computer aan heb laten staan.....
Proc, lijkt het nog te doen, aangezien, ik de tempretuur zie stijgen op mijn bracket..

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

vervang voor de lol ff die sweexvoeding... die dingen kunnen nl wel eens problemen veroorzaken. vooral als ze wat ouder worden.

Verder zou het ook je mobo kunnen zijn... mijn oude Asus A7N8X Deluxe kreeg ook problemen.
Voltage regelaars die brak zijn waarschijnlijk, of anders de northbridge. Wss te laag DDR voltage wat resulteerde in heeeel veel memory errors.
Ram doet het wel uitstekend in een andere PC iig, en andere latjes op die plank zetten levert dezelfde problemen op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk idd, dat het aan mijn voeding ligt, Ik heb ze al 3 keer eerder kapot gehad.
Een beetje het zelfde probleem als dit..
Alleen had ik niet van die rare loops...
Ik was net van plan om voor een nieuwe computer te sparen, gaat mn computer net stuk :(
Moet ik nu weer gehaast alles aan schaffen 8)7

Heb trouwens ook de A7N8X Deluxe...
Maar die heeft echt een paar jaar non-stop overgeclockt. door gedraait...
Ik heb hem wel goed gekoeld enzo, 4 fans er in.

Zou dat kwaad kunnen, dat ie altijd aan staat?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 23:56 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

mwah, ik had em ook altijd aan staan, en eveneens overclocked (AthlonXP 1700 op 2100Mhz :P )
Dat heet dat bord na een jaar of 3 toch wel opgebroken denk ik... ik denk dat ik teveel heb gevraagd van de voltageregelaars of de northbridge.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor dit soort probleem hebben we een mooi troubleshooter:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Die staat nadrukkelijk genoemd in de FAQ. Als je die gevolgd had, zou je zelf al op het idee van een andere voeding gekomen zijn en was dit topic onnodig geweest. Dus ipv het wiel opnieuw uit te vinden, doorlopen die troubleshooter ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.