Toon posts:

bouncende spam mail van mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:54 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:43

SeatRider

Hips don't lie

Ja ik krijg er ook tientallen per dag, zogenaamd gestuurd vanaf mijn catch all domein. Natuurlijk verstuur ik ze niet zelf, het is immers mogelijk om zogenaamd mail te versturen vanaf ieder denkbeeldig adres.

Tegelijk ontvang ik er ook tientallen, verzonden vanaf <willekeurigeletters>@bestaanddomein.ext. Ze hebben blijkbaar een nieuwe vorm van spam bedacht die nog door de filters komt.

[ Voor 20% gewijzigd door SeatRider op 16-10-2006 22:41 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
http://www.openspf.org/ lees dit eens. Hier mee kunje voor een gedeelte voor komen dat ze namens jouw domijn kunnen versturen. De ontvangende mail sever dient dan wel tecontroleren op je spf record. Er zijn er nog veel die het niet doen. De genen die het wel doen zal direct zoon mail als spam herkenen. en gepaste actie ondernemen.

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:54 ]

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43
Waarschijnlijk wel... ik heb ook het idee dat die dingen (zoals ook andere spammails) in series verstuurt worden, dus waarschijnlijk is er toen net even niks verstuurt. Zoals je nergens publiek bereikbare SMTP servers hebt draaien zal het probleem niet bij jou liggen. Spambots die het net afzoeken naar domeinen en vervolgens op deze manier spam verspreiden die door veel anti-spam filters heen komt. Slim bedacht maar de volgende generatie filters haalt die er wel weer uit. Zo zullen we nog wel even bezig blijven vrees ik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik had laatst ook een klant die 70.000 mails in de queue had staan met delivery status notifications van spam die hij/zij niet verzonden zou hebben, ook een catchall domein. Mijn advies: afschieten die dingen, stel maar aliassen in, ben je ervan af, de hosting waar ik de boel beheer heeft niet voor niets geen optie in het hostingpanel voor catchall en geeft niet voor niets gratis onbeperkt aantal aliassen uit ;)

Dit is een "nieuw" soort spam wat ik al jaren aan heb zien komen dankzij de enorm irritante mailserver "qmail". Als je de headers ziet zal ook het gros van qmail servers afkomstig zijn. Het gros van de mailservers accepteert alleen mail als de accounts ook bekend zijn. Helaas qmail niet, die heeft als primaire doel zoveel mogelijk mail aannemen, dat is immers betrouwbaarder, aldus de auteur. Wat daarna gebeurt maakt niet zoveel meer uit: als de mail niet afgeleverd kan worden, sturen we het gewoon volledig terug met een excuus kopje erboven dat het afleveren niet gelukt is. Je mailserver is in principe gewoon omgetoverd tot een open spamrelay, het bericht komt alleen ietsje gewijzigd aan bij de "verzender".
Pagina: 1