Toon posts:

Vaag probleempje!? Ligt aan mij, hoop ik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb al meerdere versie en distro's van Linux meegemaakt (SuSE :)) maar nou kom ik er echt niet uit :(

Ik heb dus een nieuw systeempje gekocht :) maar nou kan ik SuSE of wat dan ook niet meer installeren :( (kan denk ik wel, ligt gewoon aan mij (hoop ik))

Alles gaat goed totdat we bij de HD komen, dan komt er de melding dat er geen bestandsysteem gevonden kan worden:? Nou heb ik een standaard IDE HD, als ik in windhoos bij apparaatbeheer kijk teminste.

Ik heb een Asus A7V moederbordje met daarop een Sygate (of zoiets)7200RPM HD. Volgens mij gewoon IDE.

In aparaatbeheer staat echter ook een aparaat bij SCSI-controllers, namelijk een WinME promise Ultra100 IDE controller, en hier zit volgens mij het probleem.

Nou is men vraag hoe kom ik hieruit? :) Dan kan ik eindelijk weer gewoon kan gaan Linuxen.

Ik heb al zitten klooien met SCSI enzo maar na twee dagen k*tten heb ik er genoeg van :(

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

bekent probleem met oudere distros... udma100 en 66 controlers zijn niet ondersteunt dus kan je het niet instaleren naar die hd.. erg fijn als je het mij vraagt |:( maar ja zo's de hardware suppport van linux... bagger

blup

Verwijderd

Topicstarter
En nou:?, ik heb mandrake, slackware, Suse 6.4 al getest, maar het blijft shit.

FeeBSD werkt dat wel?? ben het net ff van het net aan het plukken.

Die evaluation versie van SUSE 7.1 hoe werkt dat eigenlijk? stopt dat na een maand, of is het gewoon een slap aftreksel wat je echter wel kunt upgraden naar een volwaardig systeem? En werkt men zooi dan wel?

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 23:56 schreef Tylo het volgende:
En nou:?, ik heb mandrake, slackware, Suse 6.4 al getest, maar het blijft shit.

FeeBSD werkt dat wel?? ben het net ff van het net aan het plukken.

Die evaluation versie van SUSE 7.1 hoe werkt dat eigenlijk? stopt dat na een maand, of is het gewoon een slap aftreksel wat je echter wel kunt upgraden naar een volwaardig systeem? En werkt men zooi dan wel?
Ik zou gewoon eens op de website kijken van de fabrikant van die controller. Grote kans dat je daar wel een driver kan vinden die je op diskette kan zetten en vervolgens kan gebruiken bij installatie

Verwijderd

Topicstarter
Ben nou bezig met installeren :) Heb gewoon ff een bootdisk gemaakt, en nou maar hopen dat het werkt want SuSE zegt dat het eigenlijk alleen met 7.0 zou moeten lukken en ik heb 6.4

Maar tot nu toe gaat alles goed. Nu alleen nog ff gaan zoeken hoe ik men Geforce 2 mx aan de praat kan krijgen door search :+ te gebruiken. Of weet iemand het zo en wil die ff zeggen hoe ik dat voor elkaar krijg ;) met Suse.

Ik heb al wel ff gezocht, en zou die oplossing op de site van Suse werken in 6.4? Volgens mij werkt het in 7.0 het zelfde als in 6.4
Ik ga het trouwens gewoon ff proberen. Het installeren is bijna klaar zie ik net, dus we kunnen gaan klooien :)

Verwijderd

Om een GeForce2 MX aan de praat te krijgen kun je het beste XFree 4.0.2 (correct me if I'm wrong) pakken en dan met SaX (SuSE advanced X configuration) configgen. Tsjatsjing...:)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan met je toch sax2 gebruiken?? En dat werkte op men oude systeem niet echt:'( Maar we kunnen het natuurlijk altijd ff proberen :)
Pagina: 1