Toon posts:

Geen signaal tussen laptop en router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een raar probleem en hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Mijn KPN aansluitpunt ligt in de meterkast, omdat ik veel wireless problemen heb heb ik een UTP kabel getrokken naar mijn werkkamer (1ste etage). De lengte van de kabel is tussen 12 en 14 meter. Wanneer ik de router (SpeedTouch 570i) in de meterkast heb staan en sluit mijn laptop aan dan krijg ik geen internet verbinding. Plaats ik de router in mijn werkkamer en sluit mijn laptop aan dan werkt alles wel (ik maak hier gebruik van dezelfde kabel). Probeer ik een switch (twee verschillende merken geprobeerd) aan te sluiten met de router dan heb ik ook hetzelfde probleem.

Heeft iemand dit probleem eerder gehad?

Groeten,
Sale

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Welkom op GoT Sale. Lees even de regels en de FAQ door. Daar staat o.a. in dat tweakers elkaar altijd groeten en dat je dit dus niet telkens hoeft te zeggen.

Wat bedoel je met geen internet verbinding? Zegt je laptop dat de kabel niet verbonden is of dat wel, maar doet het internet het niet?

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heb je de kabel zelf gemaakt of gekocht ?

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Verwijderd

Topicstarter
het netwerk icoon laat zien dat hij bezig met het verkrijgen van een ip-adres. Echter ik krijg het standaard ip-adres van windows (169.xxx.xxx.xxx). Kijk ik aan de achterkant van de laptop dan zie ik dat de er geen netwerk verkeer aanwezig is (beide LED's staan uit).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel zelf gemaakt.

Verwijderd

Opnieuw patchen dat is zeker, heb ik meegemaakt op een LAN, precies hetzelfde probleem.

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dan zal je kabel niet goed zijn, voor dsl zijn 2 draadjes genoeg (de middelste 2).
Voor ethernet zijn de eisen iets hoger: minstens 4 draadjes (2 aderparen) en ze moeten nog in de goede volgorde zijn gemonteerd ook. :+
Op tweakers staan genoeg voorbeelden hoe je een utp kabel moet maken. Succes !

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de voorbeelden gebruikt die op de website stonden. Op dit moment zit ik dus in de werkkamer met de router naast me en heb dus een verbinding. Verplaats ik de router naar de meterkast dan werkt het niet.

Het opnieuw patchen gaat niet zo makkelijk omdat je maar 1 LAN poort hebt op de router

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Met opnieuw patchen bedoelen we de connectoren opnieuw aan de kabel knijpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ahhh... reeds gedaan.....

Verwijderd

en??
Pagina: 1