Toon posts:

Netgear 824 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

sinds kort heb ik een draadloos router gekocht, met het oog op het gebruik van een laptop met draadloze mogelijkheden thuis. Dit is een netgear wpn824 geworden, die in een aantal test toch als erg goed uit de bus komt.

Ik zit echter met een groot probleem. Ik heb ook een aantal dingen geprobeerd, om het op te lossen, daar kom ik zo op.

Symtomen:

- het bericht 'networkcable disconnected', rechts onderin de taakbalk bij windows. Dan valt meteen
de verbinding weg, zowel op m'n laptop (die in zo'n geval met draad aan m'n router hangt), als m'n
computer (die ook met een draad aan de modem hangt). Dit lijkt totaal willekeurig op te treden

- het bericht 'beperkte netwerkmogelijkheden' als ik de laptop draadloos aan m'n router hang. Hier
heb ik wel verbinding, maar de netwerkmogelijkheden zijn inderdaad erg beperkt. Ook dit lijkt
geheel willekeurig op te treden.

Geprobeerde oplossingen:

- laptop draadloos EN met draad aan de router te hangen. Resultaat: probleem blijft optreden

- laptop om de beurt draadloos en met draad aan de router hangen: nog steeds hetzelfde probleem

- computer: zelfde verhaal (draadloze mogelijkheden via asus P5W DH mobo)

- alle LAN uitgangen nagekeken op stof. Geheel volgens verwachting waren die schoon (laptop en
computer zijn nog geen 3 maanden oud).

- google. Ook niet bepaald zinnige dingen gevonden. Mogelijk verkeerde zoektermen uiteraard.

Als ik zo dus kijk, lijkt het probleem puur en alleen in de router af te spelen. Kan iemand me hier verder mee helpen? Zijn er wellicht meer mensen met hetzelfde probleem, of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Met vriendelijke groet,

Land_of_spirits

P.s. voldoet m'n TS zo aan de voorwaarden?

Verwijderd

Topicstarter
firmware is overigens 2.0.15

Verwijderd

Heb je ooit dit probleem kunnen oplossen?