Catch-all subdomein

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02-2025
Goededag,

Is er een mogelijk om een catch-all subdomein aangemaakt wordt. Hiermee bedoel ik dat alle subdomains naar één pagina wordt verstuurd. Het gaat om een startpagina met "dochters", bijvoorbeeld: iemand surft naar de site fruit.domein.nl en deze wordt naar de map /dochters gestuurd. Met een scriptje kan ik erachter komen wat het subdomein is en vervolgens worden alle links met de titel "fruit" uit een database gehaald.

Mijn host ondersteund een catch-all domeinnaam niet in het beheer paneel, maar mischien is zoiets te realiseren met .htaccess of php?

Mvg,
Coen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Draaien alle domeinen op dezelfde server? Dan kan je meestal wel met subdomain-mapping verwijzen naar dezelfde "parent-directory" waar zeg maar je index.html staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:16
PHP:
1
2
3
4
5
<?php
$matches = array();
if(preg_match("/([^.]*).server.nl/", $_SERVER["SERVER_NAME"], $matches))
  echo $matches[1];
?>

Heb ik ooit gepost in dynamic subdomein (ofzo)

Zo kun je met php herkennen vanaf welk subdomein je website wordt bezocht.

[ Voor 19% gewijzigd door robbert op 16-10-2006 21:37 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
In apache kan het wel, IIS niet.. Of je hoster erin mee wil, is iets anders..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• GekkeCoen
  • Laatst online: 20-02-2025
MAX3400 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:34:
Draaien alle domeinen op dezelfde server? Dan kan je meestal wel met subdomain-mapping verwijzen naar dezelfde "parent-directory" waar zeg maar je index.html staat.
Ja, alle subdomeinen gaan op hetzelfde domein werken (als u dat bedoelt?). Wat en hoe is subdomein-mapping?
robbertkrebbers schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:34:
PHP:
1
2
3
4
5
<?php
$matches = array();
if(preg_match("/([^.]*).server.nl/", $_SERVER["SERVER_NAME"], $matches))
  echo $matches[1];
?>

Heb ik ooit gepost in dynamic subdomein (ofzo)

Zo kun je met php herkennen vanaf welk subdomein je website wordt bezocht.
Bedankt voor uw reactie, ik was ook al zover gekomen om het ingetypte subdomain te achterhalen alleen het probleem is dat als ik bijvoorbeeld naar: fruit.domain.nl/index.php de melding geeft dat het subdomein niet gevonden kan worden.

Even voor de duidelijkheid, ik beheer zelf de server niet en .htaccess wordt ook niet ondersteund.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:16
Ik zou zeggen stuur je hoster effe een mailtje met de vraag of alle subdomeinen van jou domein ook naar dezelfde virtual host kunnen worden verwezen. Dan ben je er zo achter.
Als dat niet mogelijk is, zul je een andere hoster moeten zoeken.

[offtopic]Je hoeft ons hier niet met U aan te spreken hoor ;) [/offtopic]

[ Voor 15% gewijzigd door robbert op 16-10-2006 21:55 ]

• Dutch2007
  • Laatst online: 24-09-2025
en het volgende toevoegen?

*.domain.nl ?

maak je dan niet gewoon de catch all?? bij mij is dat iig bij dns config de manier waarop ik een catch all heb gemaakt...

http://test.xtremeweb-hosting.net of http://ismaarff.xtremeweb-hosting.net stuurt alles gewoon door naar http://www.xtremeweb-hosting.net

(bij mij blijft de url wel staan maar data blijft ut zelfde...)

Allleen werken afbeeldingen bij mij niet omdat ik anti hotlink aanheb staan er daar denk ik enkele bugs inzitten waardoor de image niet laden :P)

[ Voor 16% gewijzigd door Dutch2007 op 16-10-2006 21:57 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie robbertkrebbers dus. Je zult echt bij je hoster moeten zijn. Daarnaast heeft dit topic op zichzelf niks met software ontwikkeling / programmeren te maken, iets waar PRG toch echt over gaat :)

Een topic puur over het configureren van apache kan beter in WSS of NOS. Aangezien het op de verkeerde plek staat en je hoster je prima kan helpen gaat deze op slot.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.