MP3 in de huiskamer

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een apparaat waarmee ik mijn mp3's op mijn hifi installatie kan beluisteren. Hierbij heb ik de volgende eisen:

- draadloos (wireless router heb ik al)
- design: geen lelijk, groot apparaat
- afstandsbediening
- mogelijkheid om te zoeken/bladeren door mp3's op de tv of op een display van de remote
- fatsoenlijk merk: geen vaag plastic merk
- maximaal 200 euro
- (optioneel: video van pc op tv)

Tot nu toe heb ik slechts de Logitech Wireless DJ kunnen vinden die aan bovenstaande eisen voldoet. Zijn hier al ervaringen mee? Ook ben ik op zoek naar andere apparaten met bovenstaande functionaliteit als vergelijkingsmateriaal.

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Het valt een heel stuk buiten je prijsklasse, maar de KiSS dp600 ziet er goed uit, en speelt mp3.

http://www.kiss-technology.com/?p=600nl&v=users

En je kan natuurlijk een pentium 2'tje ofzo kopen, het geheel passief koelen en in een HT kast (silverstone?) of een kast van een oud HiFi apparaat stoppen zodat het er goed uitziet, en irmp3 erop zetten.

Die laatste is wel een leuke optie, maar ook veel geknutsel.. :)

http://irmp3.sourceforge.net/

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
KuL schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:29:
Het valt een heel stuk buiten je prijsklasse, maar de KiSS dp600 ziet er goed uit, en speelt mp3.

http://www.kiss-technology.com/?p=600nl&v=users

En je kan natuurlijk een pentium 2'tje ofzo kopen, het geheel passief koelen en in een HT kast (silverstone?) of een kast van een oud HiFi apparaat stoppen zodat het er goed uitziet, en irmp3 erop zetten.

Die laatste is wel een leuke optie, maar ook veel geknutsel.. :)

http://irmp3.sourceforge.net/
Die Kiss kan gewoon teveel.

En ik heb geen zin om houtje-touwtje een htpc in elkaar te schroeven, dat is geen juiste oplossing voor mijn behoeften.

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
_Oldie_ schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:01:
Ik ben op zoek naar een apparaat waarmee ik mijn mp3's op mijn hifi installatie kan beluisteren. Hierbij heb ik de volgende eisen:

- draadloos (wireless router heb ik al)
- design: geen lelijk, groot apparaat
- afstandsbediening
- mogelijkheid om te zoeken/bladeren door mp3's op de tv of op een display van de remote
- fatsoenlijk merk: geen vaag plastic merk
- maximaal 200 euro
- (optioneel: video van pc op tv)

Tot nu toe heb ik slechts de Logitech Wireless DJ kunnen vinden die aan bovenstaande eisen voldoet. Zijn hier al ervaringen mee? Ook ben ik op zoek naar andere apparaten met bovenstaande functionaliteit als vergelijkingsmateriaal.
Thanks voor dit topic en het noemen van de Logitech Wireless DJ! Reviews zien er goed uit, en het is eigenlijk precies wat ik zoek. Heb wel een Xbox staan, maar dit lijkt me toch nog wat idealer!!

Zie dat hij voor rond de 160 EUR is te verkrijgen, dus ik denk dat je binnenkort wel een klein verslag kan verwachten! :*)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Genoeg opties:

Muziek van pc naar audio apparatuur via wifi
Draadloze Media Centers

Voor weinig geld iets compacts: Philips SLA5520, Terratec Noxon 2, etc.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een Squeezebox :)

Afbeeldingslocatie: http://www.slimdevices.com/images/gallery/6.jpg

www.slimdevices.com

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Exirion schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:43:
Genoeg opties:

Muziek van pc naar audio apparatuur via wifi
Draadloze Media Centers

Voor weinig geld iets compacts: Philips SLA5520, Terratec Noxon 2, etc.
Topics zijn niet echt actief. Bovendien werkt de Logitech Wireless DJ niet via wifi. Misschien kan het topic hernoemd worden naar Logitech wireless DJ?

Heeft iemand misschien ervaring met de Pinnacle Soundbridge?

Verwijderd

Die Logitech Wireless DJ lijkt mij ook ideaal, ben al een tijd op zoek naar zoiets. Maar verlies je met een wireless verbinding naar je versterker geen geluidskwaliteit?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

_Oldie_ schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:24:
Bovendien werkt de Logitech Wireless DJ niet via wifi
Nee, idd... met Bluetooth, en als iets compleet ruk is qua bandbreedte en stabiliteit.... :X
Heeft iemand misschien ervaring met de Pinnacle Soundbridge?
Is gewoon een Roku Soundbridge met een ander labeltje erop. Genoeg over te vinden :) (en overigens ook wifi)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Heeft iemand al ervaringen met de Logitech Wireless DJ? Op internet zijn al wat reviews verschenen, die allen (zeer) positief zijn.

Ik heb er in ieder geval één besteld, ben erg benieuwd naar de geluidskwaliteit. Hij moet door een paar muren en ik heb een draadloos netwerk.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat je een draadloos netwerk hebt is allemaal leuk en aardig, maar zoals je in de post boven je ziet gebruikt de logitech oplossing helemaal geen draadloos netwerk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Janoz schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:25:
Dat je een draadloos netwerk hebt is allemaal leuk en aardig, maar zoals je in de post boven je ziet gebruikt de logitech oplossing helemaal geen draadloos netwerk.
Zoals je in de post daarboven ziet kunnen draadloze netwerken een negatieve invloed hebben op het (bluetooth)signaal van de Wireless DJ, net zoals de muren die er (in de toekomst) bij mij tussen zender en ontvanger staan.

Daarom heb ik het vermeld, doe svp leuk en aardig.

[ Voor 15% gewijzigd door _Oldie_ op 22-12-2006 19:06 ]

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Ik heb hem binnen en ben zeer tevreden. De afstandsbediening ziet er erg goed uit (B&O achtig design en kwaliteit), zeer eenvoudig te installeren en erg goed geluid door 2 muren en een wireless router op 3m afstand.

• Undeclinable
  • Niet online
Als het goed is, krijg ik hem morgen binnen en kan serieus niet wachten! Nog geen negatieve recensie gelezen en ik hoop dus ook dat het bij mij ook allemaal naar behoren gaat werken.

Verwacht een kort verslag ergens morgenmiddag (als de koerier meewerkt natuurlijk :) )

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Absoluut! Prachtig apparaat met OpenSource firmware. Doet wat het moet doen. Niets meer niets minder.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Undeclinable schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 02:17:
Als het goed is, krijg ik hem morgen binnen en kan serieus niet wachten! Nog geen negatieve recensie gelezen en ik hoop dus ook dat het bij mij ook allemaal naar behoren gaat werken.

Verwacht een kort verslag ergens morgenmiddag (als de koerier meewerkt natuurlijk :) )
En, al binnen? Hoe bevalt hij jou?

• Undeclinable
  • Niet online
_Oldie_ schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:08:
[...]

En, al binnen? Hoe bevalt hij jou?
Sorry voor de late reactie, maar heb hem inmiddels een paar weken nu en hij bevalt op een paar minpuntjes na, erg goed!

Wat ik nog niet heb terug kunnen vinden in de support-fora van Logitech maar wel zelf last van heb, is dat de internet-verbinding (werk wireless met een Linksys-router) af en toe een paar minuten gewoon niks meer doet als ik muziek aan het afspelen ben met de Wireless DJ.......vrij irritant, en ik zou niet weten wat ik er kan doen.

Buiten dat heb ik in het begin gehad van redelijk vaak dropouts van een paar tienden van een seconden. Dit gebeurde op een gegeven moment elk nummer wel een paar keer, maar door het een klein beetje verplaatsen van zender en ontvanger lijk ik dat probleempje opgelost te hebben.

Voor de rest is het natuurlijk een ideaal apparaat! Gebruiksgemak is perfect, zeker na de nieuwe firmware-update waardoor je je 'Artists-list' niet meer helemaal hoeft door te scrollen als je naar een artiest wil die met 'Z' begint :)

Pagina: 1