Ik heb een probleem waar ik niet uitkom. Ik had nog een 'oude' proc en wat extra onderdelen liggen en wilde een extra systeempje bouwen. Mijn Asus moederbord had het inmiidels begeven en dus een nieuw moederbord aangeschaft voor weinig geld. Een Asrok K7VT4APro.
De rest van het systeem:
- Proc: AMD XP 2800+
- Harddisk: Maxtor 250GB SataII (op SATA I ingesteld)
- Nieuwe voeding van Coolermaster 430Watt
- DVD-RW NEC2510
- Radeon 9500 gemod naar 9700
- Windows XP Pro NL SP2
Wat gebeurt er nu? Als ik de voeding aanzet met het aan/uit knopje gaat meteen alles draaien. Alle fans. DVD-drive gaat draaien en dan niets. Comp gaat niet booten en scherm blijft zwart. Na een aantal keer op de reset knop gedrukt te hebben (varieert van 1 keer tot 30 keer) wil die opeens wel booten. Dan werkt alles perfect. Zelfs een hersart is dan geen probleem. Afsluiten daarentegen via XP werkt dan weer niet. Scherm blijft staan op dat het systeem wordt afgesloten. Ik kan de comp uitzetten door alleen de voeding uit te zetten.
Wat heb ik gedaan?
- CMOS gecleared
- nieuwe batterij erin
- alle aansluitingen voor het front-panel niet aangesloten (nog steeds gaan alle fans etc gewoon draaien)
- de coolermaster voeding is nieuw (de oude trok het niet helemaal (moest even opwarmen))
- alle jumpers staan correct en er is niet overgeclocked
- geheugen is vervangen
- andere videokaart erin
- tijdelijk een IDE-harddisk erin gehangen
Het rare is dat bij het aanzetten van de voeding alles gaat draaien en dat de comp toch niet (meteen) wil booten. Iemand een idee?
De rest van het systeem:
- Proc: AMD XP 2800+
- Harddisk: Maxtor 250GB SataII (op SATA I ingesteld)
- Nieuwe voeding van Coolermaster 430Watt
- DVD-RW NEC2510
- Radeon 9500 gemod naar 9700
- Windows XP Pro NL SP2
Wat gebeurt er nu? Als ik de voeding aanzet met het aan/uit knopje gaat meteen alles draaien. Alle fans. DVD-drive gaat draaien en dan niets. Comp gaat niet booten en scherm blijft zwart. Na een aantal keer op de reset knop gedrukt te hebben (varieert van 1 keer tot 30 keer) wil die opeens wel booten. Dan werkt alles perfect. Zelfs een hersart is dan geen probleem. Afsluiten daarentegen via XP werkt dan weer niet. Scherm blijft staan op dat het systeem wordt afgesloten. Ik kan de comp uitzetten door alleen de voeding uit te zetten.
Wat heb ik gedaan?
- CMOS gecleared
- nieuwe batterij erin
- alle aansluitingen voor het front-panel niet aangesloten (nog steeds gaan alle fans etc gewoon draaien)
- de coolermaster voeding is nieuw (de oude trok het niet helemaal (moest even opwarmen))
- alle jumpers staan correct en er is niet overgeclocked
- geheugen is vervangen
- andere videokaart erin
- tijdelijk een IDE-harddisk erin gehangen
Het rare is dat bij het aanzetten van de voeding alles gaat draaien en dat de comp toch niet (meteen) wil booten. Iemand een idee?