Toon posts:

probleem met nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mede-tweakers,

ik heb sinds 2 dagen de volgende configuratie thuis staan:

ASUS p5B deluxe
Conroe 6600
Raptor 36 gb
2x seagate 250 gb schijven in raid0

De assemblage is door azerty.nl gedaan.
Nu zit ik met het volgende probleem. In principe ging het instellen van raid0 en installeren van windows vlekkloos. Vervolgens het installeren van alle drivers/software, ging vlekkeloos.
Vervolgens deed ik een msconfig om enkele programma's tijdens het opstarten uit te zetten. (zoals dvd-burn programma's en dergelijke) Ik kreeg zoals gebruikelijk de melding om windows even opnieuw op te starten. Dit deed ik dan ook en toen begon het. Windows deed er ineens 2 minuten langer over om op te starten. Na het balkje dat je krijgt bij het opstarten vanwinxp kreeg ik 2 minuten een geheel zwarm scherm en er gebeurde niets. Geen foutmeldingen of iets dergelijks. Vervolgens starte windows verder op tot het bureaublad. Ook hier duurt het een minuut langer voordat ik de iconen op het bureaublad te zien krijg en verder kan werken.

Aangezien dit probleem begon tijdens het selectief opstarten van programma's in msconfig besloot ik om eerst dit weer terug te wijzigen naar gewoon alles opstarten. Na een nieuwe restart startte inderdaad alle programma's gewoon op maar alles duurde nog steeds zo onverklaarbaar lang (ongeveer 3 minuten tot volledig werkklaar). Er staan alleen geinstalleerde drivers op de pc, verder is de pc nog helemaal leeg.
Aanvankelijk vond windows ook dat hij geen cd's meer in de drive kon vinden. Dit is inmiddels ineens onverklaarbaar opgelost en kan gelukkig wel weer cd's draaien.

Heeft iemand enig idee waarom windows er "ineens" zo lang over doet om op te starten??? Ik hoor graag van jullie!

Het was eerst zo'n snel systeem......

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Als er toch nog niks op staat.... misschien even bootvis downloaden en daarmee het opstartproces versnellen. Anders misschien gewoon windows opnieuw installeren?

Verwijderd

Misschien net iets teveel (bepaalde service?) uitgeschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
Double J schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:32:
Als er toch nog niks op staat.... misschien even bootvis downloaden en daarmee het opstartproces versnellen. Anders misschien gewoon windows opnieuw installeren?
ik heb inmiddels windows opnieuw geinstalleerd. Helpt wel iets maar het is niet zoals het was. Ik ga vanavond inderdaad even bootvis proberen! Heb ik wel goedfe hoop op!

Zo niet dan laat ik het weten!