opstarten lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024
hallo, kheb een ibook g4, kwas bezig een aantal dvds op mijn computer te zette en ineens krijg ik de melding dat de opstartschijf vol is, vanaf toen reageerden alle programma's heel traag dus heb ik de laptop uitgezegd, mr nu krijg ik 'm ni meer opgestart. ik geraak niet verder dan het blauwe scherm, af en toe krijg ik een zwart scherm waar ik mijn login en passwoord moet ingeven, maar als k dat doe gebeurt er nog niets...

wie kan mij helpe?? kheb mijn laptop ech dringend nodig!!!

alvast bedankt!!!!

Pieter

• GSL
ok we zijn al wat verder; via console hebben we repair permissions gedaan. Nu komen we in het inlogscherm (zowel in safe mode als in normale mode) maar nadat het password is ingevuld blijft de mac hangen; er gebeurd verder niets.

Is er verder nog iets te doen? We hebben verder al op inet reseach gedaan maar verder dan dit komen we niet. Installatie cd's hebben we nu helaas niet bij de hand.

edit: opstartschrijf blijft vol te zijn; is er mss een manier om deze via firewire target mode leeg te krijgen (we hebben hier 2 macs staan)

[ Voor 15% gewijzigd door GSL op 16-10-2006 20:38 ]

Verwijderd

Ik heb geen verstand van de Mac, maar mischien via de console een dvd verwijderen, zodat er weer ruimte is voor het systeem!!

• GSL
Via console is er geen spul van de HD te verwijderen met rmdir; console geeft aan dat het een read only filesystem is...

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:50

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik zou het zo ook niet weten, maar Target mode zou moeten werken.

• GSL
Er zijn dingen verwijderd via firewire target mode, maar de mac komt nog steeds niet verder dan het inlogscherm. Maar als het wachtwoord is ingevuld loopt de mac vast.

Morgen gaat de mac wel naar de winkel want wij komen er niet uit.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Wat ik heb geleerd van mijn docent ICT op MBO niv4:
Klein probleem? PC/Mac herstarten.
Groot probleem? PC/Mac opnieuw installeren.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:50

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Je kunt proberen met shift ingedrukt houden op te starten. Dan start het ding in een soort veilige modus.

• GSL
Q schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:43:
Je kunt proberen met shift ingedrukt houden op te starten. Dan start het ding in een soort veilige modus.
Dat was een van de eerste dingen die we geprobeerd hebben ;). Mac is van een huisgenoot (OP was ook van hem) en hij is geloof ik gisteren naar de mac store gegaan.

Omdat we allebei studeren en op kamers zitten hadden we onze install cd's niet bij de hand. Ten tweede was opnieuw installen ook geen optie vanwege bep. bestanden. Uiteindelijk zijn die wel overgezet. Het vreemde was dat je alleen nog maar in osx kon komen via console, de gui mode was niet mogenlijk.

Anyways er kan dus n slotje op. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door GSL op 18-10-2006 17:37 ]

Pagina: 1