Ik heb een class met twee constructors:
Nu wil ik in een methode weten wanneer de tweede constructor aangeroepen werd. Nu doe ik dat met die boolean "secondC":
Ik heb dus een form met een kalender (calendarDate) en wanneer dat form rechtstreeks aangeroepen wordt is de geslecteerde datum van de kalender de huidige datum. Het kan echter ook zijn dat het form uit een ander form aangeroepen wordt en die stuurt dan een datum mee en dan wordt de tweede constructor aangeroepen.
Bedoeling is zo dat de string sqlDatum gevuld wordt, en daar zijn twee manieren voor :
of) wordt er een datum van buitenaf meegegeven, gebruik deze
of) geen datum van buitenaf, gebruik de geselecteerde datum van de kalender
secondC zet ik daarna terug op false, omdat de datum van buitenaf slechts eenmaal gebruikt mag worden.
Nu werkt dit allemaal wel maar ik vraag me alleen af of dit niet netter kan? Op MSDN kan ik zo niet direct wat vinden.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| private bool secondC = false; public frmAfspraakToevoegen() { InitializeComponent(); initStuff(); } public frmAfspraakToevoegen(DateTime datum) { InitializeComponent(); this.datum = datum; secondC = true; initStuff(); } |
Nu wil ik in een methode weten wanneer de tweede constructor aangeroepen werd. Nu doe ik dat met die boolean "secondC":
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| private void controleerAfspraak() { string sqlDatum; if (secondC) { sqlDatum = string.Format("{0:yyyy-MM-dd}", datum); calendarDate.Value = datum; secondC = false; } else { sqlDatum = string.Format("{0:yyyy-MM-dd}", calendarDate.Value); } } |
Ik heb dus een form met een kalender (calendarDate) en wanneer dat form rechtstreeks aangeroepen wordt is de geslecteerde datum van de kalender de huidige datum. Het kan echter ook zijn dat het form uit een ander form aangeroepen wordt en die stuurt dan een datum mee en dan wordt de tweede constructor aangeroepen.
Bedoeling is zo dat de string sqlDatum gevuld wordt, en daar zijn twee manieren voor :
of) wordt er een datum van buitenaf meegegeven, gebruik deze
of) geen datum van buitenaf, gebruik de geselecteerde datum van de kalender
secondC zet ik daarna terug op false, omdat de datum van buitenaf slechts eenmaal gebruikt mag worden.
Nu werkt dit allemaal wel maar ik vraag me alleen af of dit niet netter kan? Op MSDN kan ik zo niet direct wat vinden.