Toon posts:

Dual channel PQI 1G geheugen installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig mijn nieuwe pc aan het installeren. Ik het lukt mij echter iet om mijn beide geheugen strips te installeren.

Wanneer ik één strip (maakt niet uit welke van de twee) in één slot doe (maakt ook niet uit welke) werkt mijn pc, wanneer ik beide strips er in doe, dan kan ik mijn pc niet meer opstarten. Ik krijg niet eens beeld.

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Misschien mijn bios instellingen?

Ik heb een:
MSI P965 Neo
Intel dual core processor
PQI CL3-3-3-8 Dual Channel Memory

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Om welk geheugen gaat het precies? PC4200 of PC5400? Klik via deze pagina even door naar de betreffende modules. Vervolgens stel je (desnoods met maar één module in het systeem) in het BIOS alle instellingen die je op de PQI-website vindt handmatig in op de corresponderende waarden. Hiermee doel ik op kloksnelheid, timings, Vdimm (voltage), etc. Voeg daarna de tweede toe en probeer het nog eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 16-10-2006 19:59 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PC 4200

Mijn instellingen klopte idd niet. Heb ze aangepast aan die van de leverancier. 2.0 v en 533 mhz. En heb em handmatig op 3-3-3-8 gezet.
Alleen kom nu helemaal niet meer in windows. Alles flipt een beetje.

Ook als ik em op zijn oude instellingen kom ik er niet meer in
Krijg dan een blauw scherm.

Mijn computer doet het eigenlijk ook alleen maar als ik het geheugen in de zelfde kleur slot doe. Als ik de gebruiksaanwijzing goed begrijp moet ik de ene strip, rechts in de ene kleur doen en een rechts in de andere kleur. Hoe heb jullie dat?

Tot slot; reageerd mijn pc slecht op 2.0V dan weigert hij ook met twee strips in de zelfde kleur slot op te starten

Verwijderd

Topicstarter
KLeine update; kom nu met een strip wel weer in windows :( !! snap er echt niks van!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
heb je al eens dmv de memory divider je geheugen (beide latjes) op een lagere snelheid laten lopen? Of mischien de timing ook nog wat hoger zetten of op 2T ipv 1T zetten? En ja, je moet latje 1 in slot A1 doen en latje 2 in slot B1 (weet niet of ze zo heten, maar schematisch heb je dus A1 A2 - B1 B2).

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, komt misschien beetje dom, maar waar haal ik drivers voor mijn geheugen vandaan?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:41:
[...]
Mijn computer doet het eigenlijk ook alleen maar als ik het geheugen in de zelfde kleur slot doe. Als ik de gebruiksaanwijzing goed begrijp moet ik de ene strip, rechts in de ene kleur doen en een rechts in de andere kleur. Hoe heb jullie dat?
De modules behoren in Dual Channel modus te draaien. Om dit te bewerkstelligen dienen ze in de juiste sloten te zitten. Welke dit zijn kun je vinden in de handleiding van je moederbord :)
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:50:
KLeine update; kom nu met een strip wel weer in windows :( !! snap er echt niks van!
In dat geval: stop er één module in en draai een tijdje Memtest. Doe dit ook met de andere module.
Als één van de twee of beide errors genereren zijn ze defect of incompatibel met je moederbord. Dan zit er maar één ding op en dat is nieuwe modules halen, bij voorkeur van het merk en type dat voorkomt op de QVL van de MSI P965 Neo.
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:03:
Sorry, komt misschien beetje dom, maar waar haal ik drivers voor mijn geheugen vandaan?
Die zijn er niet. Ondersteuning ervoor is onder andere afhankelijk van het moederbord.
Het werkt, of het werkt niet :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

hier heb hier ook wel eens DDR2-667 pqi's voor de assemblage maar ik krijg die dingen met geen mogelijkheid op 4-4-4. org. intel desktopboards zetten die reepjes meteen terug naar 5-5-5.

Aunt bunny is coming to get me!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:03:
Er is een verschil tussen driver & divider :) Kan ook simpel een incompatibility zijn tussen mobo & geheugen. Kan je geen ander geheugen testen? Heb je een overclockte pc?

[ Voor 20% gewijzigd door aramdin op 17-10-2006 16:27 ]

Instagram / YouTube

Pagina: 1