Het leed dat kpn heet

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 01:51
We (ik en mijn familie) hebben 3 jaar internet gehad, eerst van Tiscali, 768 Kbit, wat door de jaren heen is uitgebreid naar 6Mbit. Ondertussen is onze lijn overgenomen door Planet Internet, waarbij de prijs en de snelheid gelijk bleef. En die prijs kon lager. Daarom hebben we vorig jaar november Tiscali en KPN aangeschreven, om te zeggen dat ze per 6 augustus van onze lijn moesten vertrekken. Hiervan hebben wij zowel van Tiscali als KPN een schriftelijke bevestiging gehad.

Echter, op 6 augustus hadden wij geen internet meer, maar bleef onze lijn wel bezet door KPN.
Na een paar keer bellen blijkt dat er bij KPN geen ticket is aangemaakt door Planet omdat er een database is gecrashed tijdens de migratie van Tiscali naar Planet en zij dus niet wisten dat we de lijn vrij wilden hebben op 6 augustus. Op 6 september is een ticket aangemaakt bij KPN, die op hun beurt op 6 oktober de lijn vrij zouden hebben. Op 6 oktober was de lijn nog niet vrij, en de huidige stand is dat op 17 november de lijn vrij gaat komen voor BBNed, waarna ik nog 3 weken kan wachten tot ik daadwerkelijk weer internet heb.

Ondertussen boeken ze bij mijn pa gewoon geld af van de KPN voor onze internetlijn.
Mijn pa heeft hier over gebeld en dit maandelijks afgeboekte geld wordt verrekend met de telefoonkosten zodra de zaak rond is. Ondertussen belt mijn vader om de 2 dagen richting Planet/ KPN om te hoever de gang van zaken is, maar wil geen brief schrijven aan de consumentenbond, omdat hij denkt dat dat totaal geen nut heeft.

Omdat dit natuurlijk nergens op slaat, zo behandel je geen klanten, vraag ik mij af wat ik nu moet doen om dit proces een beetje op te speeden.

Zelf dacht ik aan:

a) zelf een brief naar de consumentenbond schrijven.
b) hier posten met de hoop dat er KPN mannetjes rondlopen die eens voor mij
zouden kunnnen rondkijken.
c) hier posten om te vragen aan jullie wat ik nog kan doen.

Help mij, want ik wordt er moedeloos van.

There is no replacement for displacement!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 07:07

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb je zwart op wit dat de lijn 6 oktober afgebroken zou zijn?
Ik heb het vermoeden waarom de KPN niets schriftelijk bevestigd en dat is volgens mij omdat ze weten dat het bij hun een puinhoop is. Je betaald gewoon door terwijl er een fout is gemaakt door de KPN? Ik zou iig gewoon niets meer betalen als de KPN bevestiging heeft dat er afgebroken zouden zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• _eXistenZ_
Ik heb hier zwart op wit van zowel Tiscali als de KPN een brief liggen dat mijn lijn afgebroken zou worden op 6 augustus 2006.

Niet betalen zou ik ook wel willen maar mijn vader is zon pussy die doorbetaald omdat hij bang is afgesloten te worden van de telefoonlijn.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

eXistenZ_NL schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:27:
a) zelf een brief naar de consumentenbond schrijven.
b) hier posten met de hoop dat er KPN mannetjes rondlopen die eens voor mij
zouden kunnnen rondkijken.
c) hier posten om te vragen aan jullie wat ik nog kan doen.
a) Kan. Misschien kun je ook gewoon een klacht indienen bij KPN, kijken of die er iets mee kunnen, voor je naar een andere organisatie stapt, die in het beste geval KPN op de vingers tikken, maar waarmee jouw probleem niet is opgelost.
b) Lijkt me wat moeilijk. Denk niet dat ze iets kunnen vinden op "eXtstenZ_NL" in hun klantenbestand. Zie wel je echte naam in je profiel, maar niks van telefoonnummer / woonplaats / postcode waar bedrijven normaal hun klanten op terugvinden. Snap dat je niet echt zin hebt je postcode / huistelefoonnummer online te zetten, maar woonplaats moet kunnen :)
c) Denk het niet. Ik ken wel iemand met hetzelfde probleem, daar duurde het 2 weken NA de "opheffing" voor ADSL er af was. Hierna heeft zij een nieuwe ADSL verbinding aangevraagd. Heeft wel 6 weken geduurd, maar werktte uiteindelijk wel.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Ceaser
  • Laatst online: 07-02 09:49
waar ik nu wel benieuwd naar ben, waarom laat je bbned geen telco telco uitvoeren maar kpn eerst een sloop en bbned een nieuwe aanleg plaatsen, telco-telco word die lijn zo overgenomen, voorwaarde hiervoor is alleen dat er geen sloop geplanned mag staan anders zal de telco order ook vast lopen.

Verder als je wilt weten of dit mogelijk is even kpn bellen en vragen of de sloop nu echt ingeplanned is, zoniet je nieuwe provider bellen en hun telco-telco laten uitvoeren, mocht je dan overigens toch de kpn aan de lijn hebben gelijk je serviceid van je lijn opvragen daarmee kan je nieuwe provider de telco telco sneller uitvoeren

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ja KPN in het huis, waar jij last van hebt is niet iets wat naar buiten gecommuniceerd word en heeft doorgaans een doorlooptijd van 3 á 4 maanden.

Sorry voor mijn vaagheid ,maar ik mag ook niet aan de grote klok hangen wat er loos is ,aangezien het niet eens binnen KPN word gecommuniceerd.

Dat KPN een zooitje is geef ik je granted ,maar gelukkig ben ik hier snel weer weg ;)

edit:
Ow trouwens over de consumentenbond ,daar loopt al een actie samen met Kassa dat er al uitgebreid over mee aan de gang geweest is

[ Voor 15% gewijzigd door Herby op 17-10-2006 08:41 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 06-02 07:07

MeNTaL_TO

The future is not set

Herby schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:38:
Ja KPN in het huis, waar jij last van hebt is niet iets wat naar buiten gecommuniceerd word en heeft doorgaans een doorlooptijd van 3 á 4 maanden.

Sorry voor mijn vaagheid ,maar ik mag ook niet aan de grote klok hangen wat er loos is ,aangezien het niet eens binnen KPN word gecommuniceerd.

Dat KPN een zooitje is geef ik je granted ,maar gelukkig ben ik hier snel weer weg ;)

edit:
Ow trouwens over de consumentenbond ,daar loopt al een actie samen met Kassa dat er al uitgebreid over mee aan de gang geweest is
Misschien eens tijd dat ze dat wel gaan doen? Of nog liever, dat de OPTA of concurrenten dat maar eens gaan doen. Dat de KPN een logge trage instantie is merk ik weer iedere dag (werk op KPN cybercentre, maar niet bij KPN). Gasten doen er 2 jaar over om de opdracht te geven een lekkage te verhelpen waardoor het iedere harde regenbui het blank stond bij de liften.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Morgoth
  • Laatst online: 05-02 20:36
Herby schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:38:

Een doorlooptijd van 3 a 4 maanden? Geen idee hoe je daar in vredesnaam aankomt, zover ik weet is dit simpelweg onzin. (De lijn zou op 6 oktober worden vrijgemaakt en dat wordt nu 17 november, komt bij lange na niet aan die 3 maanden van je!)

Het enige wat je kunt doen is een klacht indienen. Dit kun je telefonisch doen of schriftelijk (in dat geval zou ik het wel aangetekend doen maar zie iig http://www.kpn.com/kpn/show/id=285530) of bij de Primafoon (maar die doen meestal alleen klachten in behandeling nemen waar de desbetreffende primafoon verantwoordelijk voor was). Je klacht wordt dan doorgestuurd naar klantenreacties. En ja, die hebben het druk momenteel, maar nee, absoluut geen doorlooptijd van 3 tot 4 maanden. Klantenreacties is wellicht wat traag, maar als ze eenmaal je klacht behandelen doen ze dat ook goed.

De kans dat je lijn sneller wordt afgesloten dan 17 november is helaas niet zo groot vrees ik, maar de kans dat je iets van financiele compensatie krijgt of iets van dien aard zou kunnen. Ik zou het gewoon proberen.

Oh, en zoals Ceasar al zei: je had beter een telco-telco migratie laten uitvoeren. Wat je inderdaad nog zou kunnen proberen is KPN bellen, vragen of die sloop echt gepland staat en een service-id opvragen. Vervolgens bij BBned een telco-telco migratie aanvragen per 17 november (of in ieder geval de datum per wanneer kpn de lijn vrijgeeft).

[ Voor 10% gewijzigd door Morgoth op 17-10-2006 15:06 ]

• Herby

Herby

Stalknecht

Morgoth schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:04:
[...]

Een doorlooptijd van 3 a 4 maanden? Geen idee hoe je daar in vredesnaam aankomt, zover ik weet is dit simpelweg onzin. (De lijn zou op 6 oktober worden vrijgemaakt en dat wordt nu 17 november, komt bij lange na niet aan die 3 maanden van je!)
Voor zover jij weet , ik beantwoord toch echter dagelijks medewerkers van de KPN om uit te leggen waarom zaker met veranderingen op de lijn (vrijmaken, verhuizen, switchen van abbo) ontiechelijk lang duren (3 á 4 maanden).

Mijn tip is gewoon naar een primafoonwinkel gaan , maak een beetje drukte en vraag naar de manager die kan echt een hoop voor je doen en als je maar genoeg zaagd doet hij/zij vanzelf toezeggingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Herby op 17-10-2006 15:55 ]

• Morgoth
  • Laatst online: 05-02 20:36
Herby schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:54:
Voor zover jij weet , ik beantwoord toch echter dagelijks medewerkers van de KPN om uit te leggen waarom zaker met veranderingen op de lijn (vrijmaken, verhuizen, switchen van abbo) ontiechelijk lang duren (3 á 4 maanden).
Je wilt zeggen dat als ik nu een adsl opzeg dat dat 3 a 4 maanden duurt? Dat een verhuizing (wat normaal incl. adsl 15 werkdagen moet duren) 3 a 4 maanden duurt? Dat het upgraden of downgraden van een adsl abbo 3 a 4 maanden duurt?

Ik zie die dingen (ik voer ze namelijk zelf regelmatig in) aan de lopende band binnen de normale tijden afgewerkt worden (en ik geef ook toe, er gaan ook wel eens dingen fout, maar niet alles).
Mijn tip is gewoon naar een primafoonwinkel gaan , maak een beetje drukte en vraag naar de manager die kan echt een hoop voor je doen en als je maar genoeg zaagd doet hij/zij vanzelf toezeggingen.
Een gemiddelde manager van de primafoon kan alleen of rechtsreeks naar de 2e lijn bellen (die verder ook niet veel zullen kunnen doen om processen sneller laten te verlopen, alleen als er fouten zijn gemaakt) of een klacht indienen, wat ik al eerder zei. Het hangt er wel een beetje vanaf hoe goed de desbetreffende manager het systeem dat KPN heet kent, maar op dit gebied kan een manager heel weinig (ook niet meer of minder dan een goed geinformeerde verkoper van de Primafoon die KPN goed kent). Primafoon is onderdeel van KPN Retail, heeft weinig lijntjes naar de technische kant.

[ Voor 5% gewijzigd door Morgoth op 17-10-2006 17:46 ]

• Ceaser
  • Laatst online: 07-02 09:49
Herby schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:54:

Dit vind ik toch wel een heel bijzondere uitspraak, de meeste van dit soort orders worden gewoon binnen de normale looptijden uitgevoerd er zullen altijd gevallen zijn die de boot missen maar een gemiddelde afhandeltijd van 3 a 4 maanden voor een up/down grade of een verhuizing :D

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-01 09:01
Acht gut, klinkt mij helaas maar wat bekend in de oren:

Ik ben van Wanadoo richting een BBNed provider overgestapt. Ook ik had een brief van zowel KPN als van Wanadoo dat de lijn op een bepaalde datum werd over gezet(telco->telco). Echter bij mij wist KPN het te presteren om de lijn te slopen ipv. migreren.

Wanadoo heeft hiervoor zijn excusses aangeboden echter de mensen van KPN kwam niet verder als "fouten worden gemaakt". Ja fouten worden gemaakt echter als mijn toko de kwaliteit/server levert die KPN al jaren 'hoog' durft te noemen was ik over de kop.

Hint: Heb je een rechtsbijstands verzekering, zo ja --> klacht in dienen bij KPN.
if($afhandeling=="Toppie") {
$rechtbijstandtrigger=FALSE;}
else{$rechtbijstandtrigger=TRUE}

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik zou direct een klacht indienen. Doorlooptijd is op dit moment meer als een maand bij de afd. klantenreactie. Maar als consument heb je daar niks mee te maken, vanaf het moment dat jij een klacht hebt ingediend dan kan je gaan storneren (afschrijvingen die KPN doet terughalen).

Wat bij mij ook wel hielp was veelvuldig mailen naar InternetPlusBellencm@kpn.com, maar aangezien dit niet over internetplusbellen gaat zul je een ander emailadres moeten vinden, het zal bij dezelfde afdeling klantenreacties uitkomen denk ik.

Vermeld in je email vooral het probleem, de kosten die je hebt gemaakt, je telefoonnummer.
----------------------------- Oorspronkelijk bericht ------------------------------
Onderwerp: Re: Re: referentie 34553212, (KMM4532277V33233L0KM)
Van: "KPN" <InternetPlusBellencm@kpn.com>
Datum: Do, 12 oktober, 2006 08:30
Aan: "x" <x@wanadoo.nl>
-----------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer x,

Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u als volgt informeren.

Allereerst bieden wij u nogmaals onze excuses aan voor het ongemak en de vertraging. Het e-mailcenter kan momenteel niets meer voor u betekenen. Wij vragen u vriendelijk het telefonisch contact met onze technische afdeling af te wachten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Janne van Herpt
KPN

[ Voor 5% gewijzigd door Arnout op 18-10-2006 09:33 ]

• _eXistenZ_
Heren (/ dames?) bedankt voor de tips en trucs tot zo ver, maar ik zit atm niet alleen met een ADSL lijn die bezet is, ik zit ook met een pa die niet echt wil meewerken.

Volgens hem kan een ticket bij KPN maximaal 78 dagen duren, dat is de deadline waarop het afgehandeld moet zijn. Vanaf 6 september is dat ergens in november.
Dat is in het uiterste geval maar het kan dus sneller, en hij gokt er elke week op dat het "volgende week wel voor elkaar is". Hij wil nu niet meer migreren omdat volgens zijn zeggen er een nieuw ticket wordt gemaakt bij de KPN, en de oude wordt vernietigd. We beginnen dan weer opnieuw met het hele circus en zouden met 6 weken klaar zijn, terwijl het nu nog volgens hem maximaal 3 of 4 weken kan duren tot we weer internet hebben.

Overigens merkte ik wat vreemds aan mijn modemrouter. Sinds mijn internet er af ligt blijft mijn router op handshaking staan, en het DSL lampje bleef knipperen. Van de week bleef mijn lampje ineens aan staan, en toen ik in de webinterface keek zag ik dat er een verbinding was (SHOWTIME mode stondtie op), waarbij de gegevens vna mijn oude abbo stonden (up en down speed), maar geen ADSL verbinding kon worden gemaakt over de opgebouwde lijn.

Kan dit betekenen dat mijn lijn inmiddels vrij is? Ik vind het wel raar dat mijn ouder snelheden er nog in staan. Wat mijn router zegt zie ik als vrij betrouwbaar want het is een Draytek Vigor 2800 (8)) en geen hokkie wokkie ding.

• Herby

Herby

Stalknecht

Ho wacht , even een misopvatting van jullie kant (of gewoon een slechte verwoording van mijzelf ;) ) ,maar ik heb niet gezegd dat het altijd 3 á 4 maanden duurd ,maar als het mis gaat (wat dus aan de hand lijkt bij de TS) dan is mijn ervaring hier dat het gewoon zo lang duurd.

Pagina: 1