Ik ben aan het orienteren voor een andere grafische kaart. Momenteel heb ik een Matrox Parhelia met 2 19" CRT's op 1600x1200@95Hz. De Parhelia trekt met 3ds Max8 deze resolutie gewoonweg niet in dualscreen 2x1600x1200. Alle andere 2D-apps werken ok (Photoshop, Flash, Director, Premiere........).
Ik kan alleen fatsoenlijk met viewports spelen wanneer 3ds Max8 op 1 monitor draait en op de ander dus mooi mijn wallpaper is te zien.
Ik vind de beeldkwaliteit van de Parhelia echt wel zwaar ok (intern 10bits kleuren). Photoshop is een genot. Ik wil met 3ds Max gaan beginnen. ik denk dat de kaart gewoonweg te licht is voor 3D. Het liefst ga ik voor een AGP-kaart die ik 2de hands kan aanschaffen. Waarom zou ik upgraden naar pci-e?
Ik kan alleen fatsoenlijk met viewports spelen wanneer 3ds Max8 op 1 monitor draait en op de ander dus mooi mijn wallpaper is te zien.
Ik vind de beeldkwaliteit van de Parhelia echt wel zwaar ok (intern 10bits kleuren). Photoshop is een genot. Ik wil met 3ds Max gaan beginnen. ik denk dat de kaart gewoonweg te licht is voor 3D. Het liefst ga ik voor een AGP-kaart die ik 2de hands kan aanschaffen. Waarom zou ik upgraden naar pci-e?
- Ik heb gelezen over Radeon's en Geforce kaarten die naar resp. FireGL of een Quadro kunnen worden ge(soft)mod. Heeft iemand hier ervaring mee? Dit kan namelijk een hoop centjes schelen.
- Welke chipsets/fabrikant moet ik mijden of is juist erg goed voor goede (analoge) beeldkwaliteit?
- Welke GPU-chip\GPU-serie werkt al soepel met 3ds Max in dualscreen op 1600x1200 met hoge (85>)refreshrates?