Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[cd-drive] Raam erin, leds erin, maar leest niks meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben bezig geweest met een CD Mod,

venster gemaakt in een cdrw speler, de spelerled verwisseld voor blauwe, en onder het window 2 blauwe leds nog (zie pic hieronder)

Alleen ik heb nu 1 probleem, windows herkent de cd speler goed, ik kan ook de speler ejecten via windows, maar het enige dat de speler doet ik 2 keer spinnen (zoekend dus naar een cd) en daar blijft het bij, ik heb de lens al beetje schoongemaakt, hij komt dus niet verder dan 2 keer draaien en thats all, ook windows vind geen cd.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? ik ben verder niet in de buurt geweest (met solderen ofzow) in de buurt van de lens oid.

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dfsclan/player.jpg

Verwijderd

Wat bedoel je met je speler-led?

Kan zijn dat je leds je laser verblinden ofzo?

Probeer daarom eens zonder ledjes aan...

Verwijderd

Topicstarter
led die gaat branden als de cd bezig is met lezen *led die voorop zit dus* verder zitten de leds hoger dan de cd ligt *ze schijnen dus over de cd ipv onder de cd, er komt dus geen licht bij de lens

[edit]

hmm, als ik op de bovenkant druk (waar die magneet zit om de cd vast te klikken) dan vind hij soms wel de cd, waarschijnlijk ligt die magneet iets te hoor, waardoor de lens de cd niet meer vind, nu moet ik dit dus zo nauwkeurig mogelijk recht buigen *gaat er mee bezig*

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 19:15 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heb je de lens aangeraakt? Zo ja, maak hem dan voorzichtig schoon ;)

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:42
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:01:
led die gaat branden als de cd bezig is met lezen *led die voorop zit dus* verder zitten de leds hoger dan de cd ligt *ze schijnen dus over de cd ipv onder de cd, er komt dus geen licht bij de lens

[edit]

hmm, als ik op de bovenkant druk (waar die magneet zit om de cd vast te klikken) dan vind hij soms wel de cd, waarschijnlijk ligt die magneet iets te hoor, waardoor de lens de cd niet meer vind, nu moet ik dit dus zo nauwkeurig mogelijk recht buigen *gaat er mee bezig*
Ik heb serieus mijn twijffels.. volgens mij word een cd niet op zijn plaats gehouden door een magneer, maar door een spindeltje..

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34

Cablekevin

CCCP Baby!

Trekken die ledjes niet gewoon teveel stroom van de lens af?

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 16:22
of produceren de leds te veel licht sterkte waatdoor de laser wegvalt

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik denk eerder dat het strooilicht van de Led's dat waarschijnlijk mede veroorzaakt word door het plexiglas, de cd volledig oplicht zoals je in de foto kan zien... en dan kan ik me goed voorstellen dat een laser het ook niet meer volgt.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Licht gaat gewoon door de cd heen, als er aan de achterkant niet volledig is bedrukt. Hou hem maar eens voor een lamp dan zie je het plaatje er gewoon doorheen.

-Andere hobby- -

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 17:33
Misschien werkt hij als je je hand erop houdt omdat er dan geen omgevingslicht in komt. Bedek de bovenkant eens, en doe je LEDs eens uit, en kijk of hij werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet al wat het was :P de bovenkant was iets verbogen, *minuscuul* waardoor cd net iets te hoog boven lens lag, teruggebogen, en nu is het goed, hij leest perfect, en 48 speed zien draaien is rete snel!!!! :D

echt gave mod geworden! :)

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:23:
Ik weet al wat het was :P de bovenkant was iets verbogen, *minuscuul* waardoor cd net iets te hoog boven lens lag, teruggebogen, en nu is het goed, hij leest perfect, en 48 speed zien draaien is rete snel!!!! :D

echt gave mod geworden! :)
post effe wat mooie foto's dan :)

doei

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57

Cheezus

Luiaard

Voor de mensen die denken dat een optische drive niet tegen omgevingslicht kunnen: Wat denk je van al die 'design' cd-spelers die half doorzichtig zijn? Die hebben daar echt niet een speciale laser-unit voor ontwikkeld hoor..

Verwijderd

Topicstarter
JankY schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:55:
[...]

post effe wat mooie foto's dan :)
Als ik morgenaaf nog geen kast heb(die ik besteld heb, Thermaltake armor 8003) dan zal ik ff wat leuke pics posten, met kort filmpje :)
Pagina: 1