[HTML, CSS] Heel raar margin / padding probleem.

Pagina: 1
Acties:

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:16
Het gaat om de site:

http://www.dierenartsnvandeweerd.nl

In firefox is (uiteraard) alles prima, maar in IE ontstaat er boven de menu-content een lege ruimte. Ookal zet ik alle padding en margin op 0 in CSS.. hij blijft. Ik heb ook al alle eventuele spaties uit de file verwijdert. Rara hoe kan dit? En belangrijker: wie weet een oplossing :)? Ik heb dezelfde truuk namelijk op meerdere andere websites toegepast en daar levert het geen enkel probleem op.

[ Voor 21% gewijzigd door BCC op 27-10-2006 08:54 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Quick fix: een spatie in je lege div ( ) en
Cascading Stylesheet:
1
line-height: 10px;
toevoegen. Overigens zag ik nog een hoop onnodige spaties (tabs) in je source-code.

Waarom maak je niet gebruik van de betere oplossingen die er zijn als je gaat [google=CSS rounded corners]. Voor Mozilla / FF kan je inmiddels ook al CSS border radius gebruiken. Zie ook: http://www.webreference.com/dhtml/column70/3.html

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BCC
Thanks.. nare hack, maar het werkt :) Die rare spaties (geen tabs :)) komen omdat ik liever een nette sourcecode heb dan netjes uitgelijnde HTML. En ik doe op deze manier rounded corners omdat het volgens mij het eenvoudigst is. Aangezien de site niet IE-only is kan ik helaas niet met mooie CSS rounded corners aan de slag..

[ Voor 39% gewijzigd door BCC op 16-10-2006 20:42 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik had het over bijvoorbeeld tabs achter de </html> tag ;)

En waar ik op doel met rounded borders: je kan standaard border radius gebruiken en voor IE een aparte stylesheet die de rounded borders gebruikt.

Wat je nu doet is overal images voor gebruiken, terwijl je ook gewoon met achtergrond kleuren kan werken, dan worden je rounded borders nog simpeler :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BCC
BtM909 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:45:
Ik had het over bijvoorbeeld tabs achter de </html> tag ;)
Ik zie nu dat ik ultraedit raar had ingesteld :)
En waar ik op doel met rounded borders: je kan standaard border radius gebruiken en voor IE een aparte stylesheet die de rounded borders gebruikt.

Wat je nu doet is overal images voor gebruiken, terwijl je ook gewoon met achtergrond kleuren kan werken, dan worden je rounded borders nog simpeler :)
I know.. maar voor 1 rounded menu border ga ik niet twee stylesheets aanleggen.