Toon posts:

Waar ligt het aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, het zit me wel heel tegen vrees ik. Ik was toenet aan het gamen een beetje, en toen ik de game afsloot stond er op het beeld: Warning: VGA graphics card krijgt niet genoeg stroom (in het engels, maar hier kwam het op neer)

Dus ik dacht: Shit ben ik heb stroomstekkertje vergeten in mijn vga te doen? Maar nee hoor, alles zat er keurig in en de lampjes brandden. Ik dacht: vals alarm, dus ik mijn pc herstarten, maar nu boot hij helemaal niet meer. Alles gaat draaien alleen geen beeld en geen opspinnende hdd.

Ik dacht: SHIT vga kaduuk; dus rennen naar men zus's pc, maar niks aan de hand.

Wat kan het zijn?? Ik word er echt moedeloos van, en zit hier te trippe, ook bios reset helpt niet ..

Groeten..

Owja specs:

ASUS P5ND2-SLI
Corsair Twin2X PC6400 1024mb
Coolermaster Extremepower 430WATT
Gainward 6800ultra (zalman koeling)
P4 640 @3.3Ghz (CNPS9500 koeler)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nouja, wat levert stroom? :) (misschien even een andere voeding proberen?)

[ Voor 52% gewijzigd door maratropa op 16-10-2006 18:36 ]

specs

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Klinkt in eerste instantie als een voedingprobleem, ondanks dat deze van redelijke kwaliteit is.
Neem eens een kijkje in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Koppel wat onnodige hardware los zodat de voeding minder wordt belast en probeer het nog een keer, desnoods met een ander stekkertje in de videokaart :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 16-10-2006 18:36 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

uhm....klinkt als een kapotte voeding...
Heb je een andere voeding om te testen???
Heb je het systeem net in elkaar???...of heb je hem al een tijdje

Heb je al eem Cmos reset gedaan???

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28
Eerst relaxen zodat je niet meer zit te 'trippe'. Kijk vervolgens hier eens naar: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Daar vind je allemaal tips om je te helpen het probleem op te sporen :) Begin bovenaan de lijst, dus met het testen van jouw voeding (test 'm in de pc van je zus bijvoorbeeld). Kost allemaal even tijd, maar wij kunnen je zo ook niet vertellen wat het probleem is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net weer geprobeerd, na een vreugdedansje dat hij opstarte sloeg men stemming weer om. Eenmaal in windows gekomen ging men beeld uit maar de fans bleven draaien, de hdd hoorde ik ook niet meer..

Edit: Vreugdedansje is heel groot nu, heb alle bekabeling opnieuw gedaan, pc loopt als een zonnetje, toch heel raar waarom hij het ineens niet deed. Ik ga toch maar met mijn voeding naar de winkel denk ik morgen.

Maakt het trouwens veel uit als je de memory van je 6800ultra niet met een koelblokje bedekt? (standaard klok)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 18:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:41:

Maakt het trouwens veel uit als je de memory van je 6800ultra niet met een koelblokje bedekt? (standaard klok)
Zitten er standaart ook blokjes op???
Anders maakt het natuurlijk niet uit.... :X

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:58:
[...]

Zitten er standaart ook blokjes op???
Anders maakt het natuurlijk niet uit.... :X
tja er zit standaard een MONSTER koeler op, heb die vervangen door een zalman koeler (koper) omdatie anders echt stofzuigd. Alleen de koelblokjes bleven niet plakke, moet eens een keer die resterende koelpasta eraf hale en niuewe blokjes aanschaffen :*)

Verwijderd

om even terug te komen op het vorige probleem, Ik denk gewoon dat je voeding kapot is, heb hetzelfde probleem bij een maat van me gehad. Na een andere voeding geplaatst te hebben werkte alles weer perfect. ;)

Keep in mind: "Zelfs de duurste voedingen kunnen kapot gaan". 8)
Pagina: 1