Toon posts:

[XP]BSOD op 1T timings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Betreft: 2x 512 MB Corsair ValueRAM 400 MHz cas 2.5 op 1T commando (blauw scherm)
Betreft: 2x 512 MB Corsair ValueRAM 400 MHz cas 2.5 op 2T commando (niets aan het handje)
Betreft: 4x 512 MB Corsair ValueRAM 400 MHz cas 2.5 op 2T commando (niets aan het handje)

CPU: AMD64 3800+ Venice met E6 stepping @ stock
MB: Asus A8V VIA K8T800 chipset

Mijn geheugen (als ik 2 reepjes uitprobeer) kan niet op 1T lopen. Ik kreeg vanochtend zo'n heerlijk blauw scherm met IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL (bijna altijd geheugenfouten) en toen heb ik direct het geheugen weer op 2T gezet en ik heb niets meer gezien wat blauw is (ook niet de Luna theme :Y) )

De eventviewer had het over een bugcheck en deelde dat in de category informatie in, in plaats van een errorevent wat het wel degelijk is!

Mijn vraag: Is het normaal dat geheugen niet op 1T kan lopen bij 2x512 MB DC op 400 MHz }:| ??

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 18:20
Ligt aan de rams, corsair heeft volgens mij een goede vergelijking en documentatie op hun website staan daarover. Timings hoef je ook niet echt mee te klooien als het goed is ontdekt je bios wel de juiste instelling.

http://www.corsairmemory...._basics/153707/index.html

En dan specifiek het gedeelte over CAS-latency

[ Voor 23% gewijzigd door wboevink op 16-10-2006 18:31 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het zou gewoon moeten kunnen. Aangezien je vier modules hebt: heb je elke mogelijke combinatie van twee uitgeprobeerd? Wat zijn naast de CAS latency de overige timings (tRCD, tRP en tRAS)?
Welke Vdimm gebruik je?

Voor zover ik kan nagaan staan deze modules bovendien in de QVL van jouw moederbord.
Dat zou betekenen dat het aan de modules/chips zelf ligt. Helaas is het bij Corsair's Value-modules vrijwel onmogelijk erachter te komen welke chips erop zitten. Dat weet Corsair zelf vaak niet eens.

Overigens heet de Value-reeks van Corsair ValueSelect, niet ValueRAM (dat is van Kingston).

[ Voor 55% gewijzigd door Rone op 16-10-2006 18:32 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Doe een memtest run, laat hem een paar keer loopen voor de zekerheid.

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:27:
Het zou gewoon moeten kunnen. Aangezien je vier modules hebt: heb je elke mogelijke combinatie van twee uitgeprobeerd? Wat zijn naast de CAS latency de overige timings (tRCD, tRP en tRAS)?
Welke Vdimm gebruik je?

Voor zover ik kan nagaan staan deze modules bovendien in de QVL van jouw moederbord.
Dat zou betekenen dat het aan de modules/chips zelf ligt. Helaas is het bij Corsair's Value-modules vrijwel onmogelijk erachter te komen welke chips erop zitten. Dat weet Corsair zelf vaak niet eens.

Overigens heet de Value-reeks van Corsair ValueSelect, niet ValueRAM (dat is van Kingston).
De modules werken gewoon lekker op 2T en er is dan niets aan de hand.

Gisteren had ik ook bank-interleaving aangezet en toen ging mijn systeem keihard plat. Nu alles op default staat loopt het systeem goed.

Ik kan dus niets veranderen aan de settings of het gaat gruwelijk fout. Ik heb ook ineens 6 bad sectors op de harddisk en ik denk dat het een false positieve is omdat het gisteren is gebeurt samen met de veranderingen. Ik heb een volledige scan gedaan van de schijf en er zijn er geen bijgekomen. Ik hoor ook verder geen geklik of geklak dus daarom.

Nu werk het systeem were goed, maar ik durf niets meer aan het geheugen te veranderen :o