Draadloze muis: elke keer resetten

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:35

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
We hebben een PC met een draadloze optische muis van het merk Logitech.
Het probleem is dat sinds kort we die elke keer bij het opstarten van de pc moeten resetten voordat hij werkt. Dus eerst het knopje van de ontvanger indrukken en daarna met een pennetje een klein knopje onderaan de muis indrukken. Dan pas werkt hij weer.

Dit begint me zo langamerhand behoorlijk de keel uit te hangen. :(

Voorheen werkte alles nog goed. Bij het opstarten van de pc kon je meteen de muis gebruiken. Geen idee wat er mis is gegaan. Vziw hebben we alleen de standaard windows updates geinstalleerd, verder niks.

Hoe krijg ik het weer goed?

Verwijderd

Misschien helpt het als je de batterijen vernieuwt. :)

Verwijderd

Welke muis is dat? Ik had laatst namelijk ook zo`n probleem met mijn draadloze muis, en toen was het een kwestie van drivers opnieuw installeren en de batterijen vervangen.

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Ik heb een Logitech mouseman en bij die moet elke keer als ik voor het eerst opstart de usb stekker er even uit en dan weer in... Bij een reboot hoeft het niet...

Nooit een oplossing voor gevonden, helaas.
Ik heb besloten om het maar "karakter" te noemen en het voor lief te nemen... ;)

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 16:26

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Dit klinkt bekend. Bij mij haperde de muis ook regelmatig... zo van even niet en dan ineens een grote sprong. Dubbele clicks bij 1 maal clicken gebeurde ook wel eens.

En inderdaad, na het opnieuw 'syncen' van muis en ontvanger was het probleem over.... even.

Uiteindelijk is het opgelost door de ontvanger dichter bij de muis te plaatsen. De afstand was ongeveer een meter en dat heeft maandenlang prima gewerkt. Nu is de afstand 30 cm en het probleem is weg.

Heb je toevallig andere draadloze apparaten die wellicht kunnen storen? Draadloos keyboard of een andere muis? Sync ze eventueel allemaal opnieuw zodat ze allemaal op een ander kanaal praten.

Verwijderd

Je kan ook het kanaal van je toetsenbord/muis beveiligen d.m.v. setpoint. Daar kan je het kanaal mee beveiligen, waardoor je geen last hebt van storende apparaten. Ik heb zelf een verschillend toetsenbod en muis, allebei van Logitech. Ik heb helemaal nooit last van storing, en m`n broer zit 2 meter met hetzelfde toetsenbord. Storing door andere apparaten lijkt me daardoor sterk.

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:35

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik heb geen last van storing. Het probleem is dat de verbinding na het opstarten default uit staat.

We gebruiken deze trouwens als hometheater-pc, dus je moet elke keer naar de andere kant van de kamer lopen om dat ontvangertje te resetten. Zwaar irritant.
Pagina: 1