ben niet toegankelijk voor andere computers in het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-03 11:59

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Topicstarter
zit met het volgende probleem,

als ik vanaf een windows xp of een windows 2k bak via netwerk omgeving probeer te komen op mijn windows xp home bak dan staat er toegang geweigerd. ik ben dus wel te zien in de netwerk omgeving.

volgens mij is dit probleem ontstaan nadat ik autopatcher gebruikt heb. weten jullie welke instelling dit programma veranderd?

ik heb mijn firewall (standaard firewall) wel het vakje bij bestands -printer deling aanstaan. verder kan de gedeelde printer wel vanuit het netwerk benaderdt worden.. de pc's hebben de zelfde subnet en zitten in de zelfde iprange..

het vanmiddag de hele tijd lopen kloten en verschillende draadjes op GOT door gelezen maar ik kon er niet uitkomen. ook de netwerk troubleshout FAQ door gelopen..

gegevens:

speedtouch 510
windows xp
autopatchter gebruikt

edit: zie dat ik hem perongeluk in windows client heb gezet weet niet of hij beter thuis hoort in network troubleshouting

[ Voor 10% gewijzigd door Welleweerd op 16-10-2006 17:47 ]

Bedankt alvast

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Welke versie van XP gebruik je Home/Pro/x64? Heb jij op de pc die je wil bereiken op het netwerk de optie 'eenvoudig delen van bestanden' (staat bij mapopties) aan of uit staan?

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:37
Wat heb je dan al WEL geprobeerd uit de andere topics?
Firewall al eens helemaal uitgezet en alles op delen staan?
Kun je vanaf je XP home wel op je andere komen of dat ook niet?

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
ik heb windows home 32 bit..

op de andere pc's kan ik wel komen.. hun bij mij niet.. maar mijn printer kan wel benaderd worden.

wat ik verder geprobeerd heb:

- firewall geheel uitgezet (geen effect nog steeds de zelfde foutmelding: AMD3500 is niet toegankelijk)
- me pc opnieuw aangemeld onder MSHOME
- mezelf een nieuw en vast IP en SUBNET gegeven.. beiden zonder resultaat
- de mappen opnieuw gedeeld
- ik ben dus wel te zien onder de werkgroep MSHOME maar niet toegangkelijk

edit to giga_bjorn:

ik kan die instelling niet vinden.. onder mapopties zou je misschien aan kunnen geven waar dat zou moeten staan?

[ Voor 23% gewijzigd door Welleweerd op 16-10-2006 19:30 ]

Bedankt alvast

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-03 20:03

skate master

Autodesk Educator Expert

Welleweerd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:27:

ik kan die instelling niet vinden.. onder mapopties zou je misschien aan kunnen geven waar dat zou moeten staan?
Windows verkenner -> Extra -> Map opties ->Tab weergave ->Eenvoudig delen van bestanden gebruiken

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Welleweerd de optie "eenvoudig delen van bestanden" is volgens mij alleen beschikbaar onder XP pro/x64.
Maar zitten alle PC wel in het zelfde subnet (bv. 255.255.255.0) en hebben zitten ze allemaal wel in de zelfde IP range (bv. 192.168.1.xxx).
Verder kan je ook naar die PC pingen en ook terug pingen?
kan je ook de op de shares komen als je via de adres balk \\pcnaam\share gebruik en/of als je \\ip-adres\share doet?

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
Giga_Bjorn schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:42:
Welleweerd de optie "eenvoudig delen van bestanden" is volgens mij alleen beschikbaar onder XP pro/x64.
volgens mij ook want ik kan hem niet vinden.. ben nog druk aan het knooien.. het rare is dat ie de printer op die andere pc wel ziet met de optie netwerkprinter installeren.. daar kan ik ook gewoon mee printen vindt het heel erg vreemd

edit:

eindelijk schot in de zaak

als ik naar \\amd3500\data ga

dan kom ik wel in de map, maar probeer ik de computer van uit de netwerk omgeving te bereiken dan krijg ik geen toegang.. vreemd!!

iemand die bekend is met dit probleem en een oplossing weet?

[ Voor 54% gewijzigd door Welleweerd op 16-10-2006 23:47 ]

Bedankt alvast

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

probeer eens te sleutelen aan je netwerkverbinding. Weggooien en nieuwe toevoegen. Zo heb ik het een keer opgelost.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1