Toon posts:

[Ervaringen?] Asus Z92KM

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De Asus Z92KM. Met MT32, 1GB, 100GB HDD en Go7300 lijkt me dit een leuke notebook. Ik kan alleen nérgens ervaringen vinden! Op GoT heb ik wel een review van de Z92VM kunnen vinden, maar nergens ervaringen (ook niet op Notebookforums, Notebookreview) Z92km.

Afbeeldingslocatie: http://www.xmeld.com/jpeg/z92km.jpg

Wat ik wel gelezen heb is dat de 'Z'-serie de budget serie van de 'A'-serie zou zijn. Toch ben ik geintereseerd, deze laptop lijkt me perfect voor mij..

Wat wil ik doen?
* Web development (denk aan PHP, MySQL dus Apache/MySQL/PHPMyAdmin draaien - moet geen probleem zijn)
* Af en toe photoshoppen (met de Go7300 lijkt me dit geen probleem, aangezien er 64mb dedicated geheugen aanwezig is)
* Af en toe een spelletje (dit zijn zeer zeker geen zware games - denk aan BF2 op low/medium, ET op medium 1024*768)
* Sketchup (uitermate leuk programma'tje, denk dat de Go7300 daar sterk genoeg voor is)

Zou dit kunnen? Zwaardere games hoefen écht niet, daarvoor heb ik m'n X360. Toch kleven er wat nadelen (?) aan die ik even opsom;
  • PC2700 geheugen - Wellicht wat achterhaald? Al heb ik gelezen dat de MT32 niet meer nodig heeft
  • 4200RPM HDD - Dit is een bottleneck dat weet ik, maar ga ik dit merken in ET? In BF2 oké, maar daar zal ik maar mee moeten leven dan.
Vraagjes
Hoe zit het met de batterijduur? Op NotebookReviews las ik van iemand (stond geen ervaring bij o.i.d.) dat de accu maar 2,5u mee ging?

Wat is er mogelijk met een Go7300 i.c.m. 1GB geheugen en MT32? Hoogstens BF2 denk ik?

Bij MyCom is nu een Z92vm te krijgen voor 799 euro met een P-M 740, 1GB 533Mhz en 100GB 5400RPM HDD (ook met GO7300). Welke is dan in prestatie beter, ook kijkend naar de prijs?

Als iemand zijn ervaringen wil posten en wil antwoorden, heel graag!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Ik heb deze laptop 2 week terug gehaald en hij bevalt prima. Ik kan Company of Heroes op medium draaien in 1024*768 en dat draait prima. Dus als je denkt deze aankoop te doen heb ik 1 advies voor je. Gewoon doen.

Verwijderd

Ik heb er ook 1 sinds een week, bevalt prima. Kostte 711,-, geen geld voor wat je krijgt.
Ik speel er ook Battlefield 2 op, gaat prima.
Alleen moet je de settings wel aardig laag zetten, niet zozeer voor de 7300 Go, maar meer om het swappen te beperken. De rest van je vragen kan ik je niet mee helpen, succes.

Voor toch best een goedkope laptop vind ik em echt super.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang gaat de accu mee? Zou iemand Wolfenstein: Enemy Territory kunnen proberen op een map als radar in een 24-man server?

Ik ben nog steeds aan het twijfelen, voor 1590 een Dell Inspiron 9400 met T7200, 2GB, 7900GS en WUXGA of een goedkoop laptopje en een desktop voor hetzelfde geld..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 09:43 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30
-Daniël- schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 09:17:
Hoe lang gaat de accu mee? Zou iemand Wolfenstein: Enemy Territory kunnen proberen op een map als radar in een 24-man server?

Ik ben nog steeds aan het twijfelen, voor 1590 een Dell Inspiron 9400 met T7200, 2GB, 7900GS en WUXGA of een goedkoop laptopje en een desktop voor hetzelfde geld..
Radar, daar zeg je me wat :P. Op alle maps behalve radar wilde ET al 1280x1024 alles max met 80 fps (waarbij volgens tom's hardware de CPU (Athlon XP 1800+) de bottleneck was. Je schiet met die laptop makkelijk over de 100 fps alles max, alleen radar zal je wat frame drops bezorgen. ET is meer CPU afhankelijk en mijn dualcore TL-52 (waarvan ET maar 1 core gebruik maakt @ 1.6GHz) zal in praktijk ongeveer even snel als een MT-32 zijn. Ik haal zelf dan ook wel makkelijk de 200 frames met drops die nooit onder de 100 komen (uitgezonderd radar) wel icm GF Go 7600. Mijn buurjongen draait een ML-34 1.8 GHz icm met x700 ook stabiel capped op 76 fps.

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 04-11-2006 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:49:
[...]

Radar, daar zeg je me wat :P. Op alle maps behalve radar wilde ET al 1280x1024 alles max met 80 fps (waarbij volgens tom's hardware de CPU (Athlon XP 1800+) de bottleneck was. Je schiet met die laptop makkelijk over de 100 fps alles max, alleen radar zal je wat frame drops bezorgen. ET is meer CPU afhankelijk en mijn dualcore TL-52 (waarvan ET maar 1 core gebruik maakt @ 1.6GHz) zal in praktijk ongeveer even snel als een MT-32 zijn. Ik haal zelf dan ook wel makkelijk de 200 frames met drops die nooit onder de 100 komen (uitgezonderd radar) wel icm GF Go 7600. Mijn buurjongen draait een ML-34 1.8 GHz icm met x700 ook stabiel capped op 76 fps.
Radar geeft hier veel frame drops, daarom ;). Ik draai ET met een AMD Athlon XP 2400+, 512MB en Geforce 2 MX (6800Gpu heb ik gefrituurd) en ik haal beneden de 25fps in alle maps? Vooral op radar is het niet te doen.. :/

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-01 23:47
Heyy!
Daniël heb je m al gekocht??
Ik ben ook van plan m te kopen:
ASUS Z92KM-Q080H
hij is te krijgen voor rond de 700 euro ja:
(http://www.korblet.nl/N_grp_10-1.html)

nog n paar vraagjes:
Op de Asus site zelf kan ik vreemdgenoeg niks vinden over deze laptop. weet iemand een directe link of iets dergelijks?

Een aantal dingen zijn voor mij nog niet duidelijk.
- 1024 mb werkgeheugen. Is dit nu DDR II, of niet? deze site zegt van niet, en deze van wel ....
- harde schijf: volgens site 1 80 gb, en volgens site 2 100 gb.. denk persoonlijk dat et 100 gb is maargoed.. en draait ie niet gewoon op 5200 toeren??
Alvast bedankt!
Groeten, Joeri

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb gekozen voor een Dell Inspiron 9400 met 7900gs, een mooie DR.. Ik kon ook helemaal niets vinden op de Asus site :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 20:53 ]

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
-Daniël- schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:52:
Ik kon ook helemaal niets vinden op de Asus site :?
Om hier even op terug te komen, de Z modellen zijn vergelijkbaar met de A modellen. Verschil zit hem in de extra's, de webcam die soms van mindere 'kwaliteit' is (0.3 t.o.v. 1.3Mp), of ontbreekt. Zelfde met de bijgeleverde tas en muis, de A modellen hebben die wel, Z niet (of de retailer moet hem er zelf bij doen ;) )

Daar zit het 'budget' in, verder zijn de modellen gelijk.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• GENETX
dizzytal schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:42:
[...]

Om hier even op terug te komen, de Z modellen zijn vergelijkbaar met de A modellen. Verschil zit hem in de extra's, de webcam die soms van mindere 'kwaliteit' is (0.3 t.o.v. 1.3Mp), of ontbreekt. Zelfde met de bijgeleverde tas en muis, de A modellen hebben die wel, Z niet (of de retailer moet hem er zelf bij doen ;) )

Daar zit het 'budget' in, verder zijn de modellen gelijk.
Je vergeet nog de 4200rpm HDD t.o.v 5400rpm.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
GremliN-Online schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:14:
[...]

Je vergeet nog de 4200rpm HDD t.o.v 5400rpm.
o.a. ja, maar ook grootte verschilt. In Z modellen zit vaak een laatste batch schijven (vandaar dus ook soms 4200rpm) Mijn reactie was trouwens niet bedoeld om _alle_ verschillen op te noemen, dat varieerd namelijk ook weer per Z model ;)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:08
Ik heb die van mij al een paar maanden, kan WoW met alles op high soepel spelen op 1280x800. De HDD is een beetje traag maar niet echt storend. Dingen als Photoshop draaien goed en redelijk snel. De Accu gaat indien je het scherm dimt ongeveer 2 uur en 15 minuten mee, hangt er een beetje vanaf wat je er mee doet.
Persoonlijk vind ik het een top laptopje maar het geluid uit de speakertjes is helaas erg zacht te noemen als je er dichtbij zit terwijl als je er verder vandaan bent klinkt het wel weer redelijk hard, beetje vreemd.
De laptop is ook redelijk robuust vind ik, heeft al 2 reizen naar Oekraïne overleefd met gebruik o.a. in Marchroutka's en in Platzkart wagons.

Ik had die van mij trouwens begin Mei bij Mycom aangeschaft, 3 jaar garantie erbij,5 jaar in totaal dus) en verzekerd voor bijna alles wat er mee zou kunnen gaan gebeuren maar zelfs dus in het buitenland heeft hij het overleefd.

• joertem
Dus de harde schijf draais soms op 4200 toeren en soms op 5400, maja, anders vervang ik die op ten duur wel es... en t werkgeheugen, is dat ddr II? denk et niet want de A6ZM (http://nl.asus.com/produc...del=794&l1=5&l2=24&l3=134) versie heeft ook ddr 333mhz (pc2700) geen ddr II dus.. bedankt!
Groeten, Joeri
ps. ga m maandag kopen

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 10:04

Emiel1984

Made in NL

joertem schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:40:
Ik ben ook van plan m te kopen:
ASUS Z92KM-Q080H
hij is te krijgen voor rond de 700 euro ja:
(http://www.korblet.nl/N_grp_10-1.html)

nog n paar vraagjes:
Op de Asus site zelf kan ik vreemdgenoeg niks vinden over deze laptop. weet iemand een directe link of iets dergelijks?
Wat denk je van deze link; MOOIE_LAPTOP_SUPPORT

[LTS][MTS][HTS]

• joertem
die had ik ook al ontdekt, maar hier staan geen spects, of gegevens. (ja een koreaanse manual, maar daar heb ik niks aan :p)... alleen updates en drivers..
maar toch bedankt

en hoe snel draait die harde schijf nou eigenlijk?? ben erg benieuwd. alvast bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door joertem op 12-11-2006 19:05 ]

• joertem
Heb m binnen!!!
1e indrukken: perfect! Heb windows 64 bit geprobeert, werkte wel maar alle drivers werkten niet.. dus toch maar weer naar xp gegaan (werkt ook super). op de doos staat dat de harde schrijf 4200rpm maakt, maar everest zegt 5400. hij draait dus gewoon op 5400rpm, yeah!! batterij gaat zo'n 2 uur mee, goed genoeg voor mij. tsjah wat moet ik zeggen...
Weet iemand trouwens waar ik de spdif output kan vinden?? of moet ik dan zo'n 3,4,5 (ofzo) polig stekkertje kopen?? alvast bedankt!
k denk dat et n goede aankoop is! als iemand nogwat wil weten, foto's wil hebben, of ervaringen wil, mail dan even: joertem(at)gmail.com, of zeg het gewoon hier op et forum, k hou deze topic wel in de gaten. Groeten, Joeri (een blije Z92KM-Q080H eigenaar)

[ Voor 9% gewijzigd door joertem op 18-11-2006 11:24 ]

• GENETX
S/PDIF zit rechts van de S-Video gok ik, iig bij mij wel. Tis gewoon een normale audio jack. Moet wel in de handleiding staan. Verder zit ik nu met de A6T op 64-bit vista. Driver support is redelijk, alles werkt behalve de webcam en Asus knopjes. In Vista is dat geen probleem dankzij het mobility center, echter is voor XP de Asus driver wel aanwezig. Kijk eens op www.planetamd64.com. Heb er verschillende topics voor de A6Km gezien, dat zou ook op jouw laptop toepasbaar moeten zijn. Volgens mij moet bij jouw alles bijna gaan werken, misschien alleen de webcam niet.

• joertem
ah dankje! k zal eens kijken op de site. draait 64 bit xp nou beter dan 32??
S/PDIF heb ik al gevonden. Zit bij de stereo output. Als het goed is zie je er een rood bundeltje eruitkomen. heb geprobeert een toshlink (glasvezel) kabeltje ervoor te houden, en werkte! moet nu alleen eentje hebben die van 3,5mm naar gewoon gaat. morgen even halen. dan doet ie et :)
Bedankt voor je reactie!
Groeten, Joeri

• GENETX
Ik draai dus geen 64-bit XP maar 64-bit Vista RTM en ik kan zeggen dat ik Vista sneller en nog stabieler vind werken dan XP 32-bit! Ik hoop dan ook dat de drivers snel goed komen zodat ik mn volledige functionaliteit terug heb. Ik gebuik Vista nu een weekje en wil al niet meer terug eigenlijk. Alleen 1 van mn favoriete games werkt er helaas niet op..
Pagina: 1